Yes! Ny killing :)

Kære kloge og bedrevidende katteejere!
Nu er kæresten overtalt, racen er fundet. Alt er altså klar til at jeg kan købe mig en lille ny. -forelsket
Men spørgsmålet er så: Hvilket køn? Og I er blevet spurgt mange gange før, jeg ved det, men konklusionen bliver noget forskelligt! Så en gang for alle: Hvad ville være bedst for min, til den tid, 7 måneder gamle kastrerede hankilling?
Jeg ville gerne have en prinsesse (måske lidt barnligt ;)), en lille sød puttegøj, som også gad at lege tag-fat, putte og slåsse(staves?) for sjov med Mufti. Men så læser jeg på KG at hankillinger/katte er sjovere og sødere, mens hunkatte er mere reserverede. Gælder det kun når de ikke er neutraliserede? Jeg kan virkeligt ikke finde ud af det! -øøøvvvs

P.S. Kæresten kan stadig ikke lide det, men accepterer (han er ikke den store kattefan :S Er sikker på at han vil smelte når killingen så først er her!). Racen er ragdoll (hvem kan andet end at smelte med de smukke blå øjne?) -love

Hvis det er Maine Coon, så er der stor forskel på kønnene. Men det kan også være afhængig af den individuelle kat. Hannerne slåsser meget mere en hunnerne og hannerne er anderledes dumdristige og fjollede, det er mit indtryk. Og her mener jeg selvfølgelig, når de er neutraliserede. Fertile katte er en helt anden snak.

Men alene størrelsesforskellen imellem kønnene gør altså at det kan være svært for en hunkastrat at hamle op med en hankastrat blandt mco’erne. Så jeg ville anbefale samme køn, og at få opdrætteren til at vurdere temperementet. Det vill være bedst, hvis opdrætteren også kender til din “gamle” hankillings temperament.

Hvilen race har du da besluttet dig for?

En ragdoll - det står også nederst i indlægget -høhø
Der er der også forskel på størrelsen mellem kønnene.
Mufti er en blanding af MC og NFO - ligner mest en NFO -rulleøjne Psykisk ved jeg ikke hvad han ligner - han er ikke som en hund, eller meget kælen sådan som MC ofte beskrives. Han kan godt lide at kæle, men man er et dødt menneske hvis man rør ham andre steder end hovedet og halsen - hvilket er ret irriterende :frowning: (og vil blive et problem hvis hans pels begynder at filtre en dag!) Og han forfølger mig overalt [smilie=hate-smile.gif] Han kan godt lide at slås med os, hvilket vi IKKE opfordrer ham til, men jeg tror at han godt ville kunne lide at slås med en anden kat også…

det var da dejligt. vi har jo en han og hun . vores hun er ikke lige så vild som vores han, men han er ikke lige så kælen som vores hun er. zalsa er en en puttegøj, og hun er en rigtig laban der elsker at lege.

jeg er glad for vi har valgt en han og en hun kat. så har man begge dele. jeg ville nok vælge en hun.

lækkert at høre kæresten er gået med til det. og din nuværende kat vil elske dig for det.

hvad angår hans pels, skal du vise og lære ham det nu. han skal redes nogle gange om ugen når han bliver ældre og i sær i den periode om året som vi har nu. for ellers har i kattehår over det hele. du må tager ham i nakke skindet og sige bestemt nej hvis han gør noget ved dig. når du har redt ham, så ros ham og giv ham lidt guf. det skal du gøre nogle gange om ugen. til sidst affinder han sig med det. vi har næsten fået lært hulk det på den måde. og gjorde det samme med zalsa da hun var lille. de ved at hvis de affinder sig med det, kommer der noget lækkert bagefter.

Tak for rådet Anika :slight_smile: Mufti er jo ikke så langhåret, men det kan jo være at han bliver det med tiden… -jegkrydser
Den eneste anden dårlige vane han har er at han bliver helt umulig hvis han ikke får lov til at sidde på skødet når man er på det lille hus, hvilket alligevel er lidt hyggeligt om natten…
[bigloony]

AI, hvor sjovt…jeg har også en missepige der spotter mig så snart jeg sætter mig på toilettet. La-Toya som hun hedder er der som en mus, og jeg undrer mig sommetiden hvordan hun ved det. Måske det er wc-brættets lyd mod cisternen, for her i huset koster det 50,- kr. at glemme at lukke brættet ned.
Jeg kalder det…at vi mymmelymmer, for La-Toya siger en meget karakteristisk lyd og KUN når hun og jeg sidder på toilet -fin
Det kan godt give kold mås, for hele seancen kan godt tage 15-20 minutter -høhø
Alt for dyrene -kattedans
Brita -pote

hehe, zasla er sådan når jeg går i bad. så står hun oppe i håndvasken og miaver som om hun er lige ved at dø, mens hun prøver at daske til mig. hun stopper først når jeg fjerne forhænget lidt og hun kan se mig. så ligger hun på gulvet og kigger på jeg er i bad. hun er lidt tosset.

Vi har lige fået sat glasdør i til vores brusekabine og nu når vi tager bad står der 4 øjne og kigger ind på senariet… -høhø men de smutter når vi åbner døren…dog kan Charlie godt lige tage et lille fodbad mens han undersøger hvad der egentlig foregik derinde… -høhø

Hygge på toilettet kan jeg også nikke genkendende til…

Ja, Mufti glor også når vi er i bad - men altid på behørig afstand! Når vi er færdige går haan så ind og slikker gulvet rent -høhø
Men kan du også rådgive om hvilket køn min nye killing skal have? Eller er der INGEN forskel når de bliver neutraliseret?
-felixsylvester

Ihhh tillykke med valget, det bliver spændende at følge.
Kønnet synes jeg ikke har den store betydning hvis blot de er neutraliseret begge to -thumbs
Dog synes jeg (min mening), at to hankastrater går godt i spænd sammen -thumbs Uanset race eller baggrund.

altså kønnet er jo ikke det vigtigste. men jeger glad for vi har en af hver. for hunnerne plejer at være lidt mere tilbageholdne. og edt er hannerne ikke på samme måde.

Igen skriver folk noget forskelligt… måske skulle jeg udvide min søgning til også at gælde hanmisser, og så vælge den jeg bedst kan lide i kuldet uanset køn -lyside

det syntes jeg er en god ide. lad vær’ med at spørge om køn og sås ige den der jeg faldet for. erko er det den jeg skal have. du vil altid få forskellige svar når du spørg så mange på en gang. [bigloony]

Jeg synes også at jeg er genial [smilie=hate-tunz.gif]
Så må jeg jo snart oprette en tråd så man kan følge med i købet -thumbs
Glæder mig virkeligt til min lille ny! Mufti ligger og sover -høhø - han er vist ligeglad