Yes!

Hvor godt :wehu:

TILLYKKE med det :ok:

Det bliver så dejligt for jer begge. I vil komme til at savne hinanden på den “fede” måde, og jeg er sikker på, at I vil POWERHYGGE når I er sammen i weekenderne :wehu: (eller hvor ofte hun nu kommer hjem - hun skal jo lige lære at tale hovedsproget fra hovedlandet :klapper:)

Stort tillykke til jer begge to :slight_smile:

Vores hjertevarmeste tak går til

Næstved kommune

personalet ved Storebæltsbroen

tolderne samt efterskolen

:pompom: :pompom:

STORT tillykke til jer begge to

:rock::thumbup::ok::wehu::pompom::puuuuust:-bananer-partytime:knuser::fantatisk::klappe::high5::hop:

(jeg går lige crazy i smileys:tihi:)

Tillykke , hvor er det herligt for jer :hjerte:

Det var da skønt for jer, og det manglede da også bare :slight_smile:
Og jeg tror iøvrigt, at du allerede savner hende -høhø -høhø -høhø

Tillykke Andrea og Hrönn,

Det var ugens bedste nyhed :thumbup:

[quote=Denise;199521]Det var da skønt for jer, og det manglede da også bare :slight_smile:
Og jeg tror iøvrigt, at du allerede savner hende -høhø -høhø -høhø[/quote]

Du har ret … men jeg prøver at beherske mig -høhø:wehu:-engel

Andrea har aldrig set nogle af sine lægejournaler før, så lige pludselig kiggede hun op på mig med rædsel og sagde: Det står her at jeg osse har sclerose !! :uha:
Jeg kunne dog berolige hende med, at otosclerose (sammenvoksning/forkalkning af stigbøjlerne) ikke har noget at gøre med multiple sclerose, den sygdom jeg lider af … jeg kan aldrig huske hvad ‘‘sclerose’’ står for, men man ser det i flere sammenhæng og bare folk ser det ord, så tror de at det er samme sygdom som min … f.eks ALS som er en dødsdom indenfor få år :S

Oto betyder øre…men jeg kan godt forstå hun blev overrumplet.
Hils hende og sig, hun skal glæde sig. Mine to poder var også på efterskole og de vil IKKE bytte det år for noget i verden. Michael var i Hammerum og Morten i Rønde. Jeg ved I har valgt…men ellers ville jeg på det varmeste anbefale Hammerum.

[quote=kamikaze;199583]Oto betyder øre…men jeg kan godt forstå hun blev overrumplet.
Hils hende og sig, hun skal glæde sig. Mine to poder var også på efterskole og de vil IKKE bytte det år for noget i verden. Michael var i Hammerum og Morten i Rønde. Jeg ved I har valgt…men ellers ville jeg på det varmeste anbefale Hammerum.[/quote]

Der var faktisk ikke noget at vælge om, for der var kun en efterskole der havde en special plads til en høre-handicappet i 10. klasse … og det skulle være sådan en, for at kommunen ville gi’ tilskud :rock:
Men vi kunne godt li’ det vi så ‘‘over there’’ og pigebarnet glæder sig (og frygter det nok osse en lille smule :S) … nu skal vi bare få høreklinikken til at instruere hende i brugen af høreslynge og andre hjælpemidler udover selve høreapparaterne, for skolen har hvad der skal til og selvfølgelig skal hun have det fulde udbytte af de hjælpemidler der findes :ok:

Hvor er det dejligt for jer…

1000000 gange tillykke og vi glæder os til og høre fra hende at hun har det godt og nyder sit ophold…

[quote=Skattekat;199689]Der var faktisk ikke noget at vælge om, for der var kun en efterskole der havde en special plads til en høre-handicappet i 10. klasse … og det skulle være sådan en, for at kommunen ville gi’ tilskud :rock:
Men vi kunne godt li’ det vi så ‘‘over there’’ og pigebarnet glæder sig (og frygter det nok osse en lille smule :S) … nu skal vi bare få høreklinikken til at instruere hende i brugen af høreslynge og andre hjælpemidler udover selve høreapparaterne, for skolen har hvad der skal til og selvfølgelig skal hun have det fulde udbytte af de hjælpemidler der findes :ok:[/quote]

Teleslynge og sende/modtage anlæg, der skal Andrea blot lære en ting…at vide præcis hvornår hun har indstillet på T-funktionen det er nemt :slight_smile: …og passe på at det ikke bliver en vane at “slukke” af når man er sammen med moar. Selektiv hørelse er godt…ind i mellem -høhø

Det med den selektive hørelse - mon ikke den træder i kraft hver gang Hrönn beder hende om noget??

:klapper::klapper::klapper::klapper:

[quote=Skattekat;199317]Det bliver bare SÅ godt … for os begge to -høhø

Jeg håber bare ikke hun er blevet for jysk når hun kommer hjem igen … :S[/quote]

Hov hov… -høhø
I givet fald tror jeg, at vi er et par stykker, der gerne oversætter :stuck_out_tongue:

Jeg savner ord (det kan faktisk ske :ups: ) Ser du, jeg var lige så heldig som din datter, og det er noget af det bedste, der er sket i mit liv.
Dels at komme væk fra folkeskolens ubarmhjertige mobning (nogle er stærke nok til at slå igen - andre er opdraget til at vende den anden kind til) - og fordi jeg aldrig var kommet af sted uden tilskuddet (min far var bange for at bruge penge, som andre er bange for små rum).
I kommer begge to til at nyde det såååå meget!
En af sidegevinsterne er, at det er god “tørsvømning” i at flytte hjemmefra: Man lærer at holde styr på nøgler, lidt privatøkonomi, vasketøj etc etc.
Det burde faktisk være obligatorisk. Mindst eet skoleår efter 7. på kost/efterskole.
Vær ikke bange for at skifte skole, hvis der er problemer. Et kort stykke inde i andet år på den skole, jeg kom på, blev der alvorlige ledelsesproblemer: Forstanderen fik alvorlige alkoholproblemer, og var temmelig underlig i sin opførsel.
Jeg kontaktede en veninde fra det første år, som nu var på en anden skole. Der var blevet sendt nogle stykker hjem pga misbrugsproblemer = ledige pladser.
Det var lidt bøvlet med de nye kammerater, men det gik hurtigt over, og jeg var glad for skiftet!

Hvor er det bare godt! Hvor er det supergodt!
TillykkeTillykkeTillykkeTillykkeTillykke!
Hamingjuóskir!

(hvordan var det nu :?) Til hamingju!

[quote=MiSi;199936]
Hamingjuóskir!

(hvordan var det nu :?) Til hamingju![/quote]

:thumbup::thumbup: … Þakka þér fyrir það :stuck_out_tongue:

:uha: er det jysk…så er det fisme godt jeg er fynbo :ups:

Det er hardcore … :rock::rock::rock:

[quote=Eva;199897]Det med den selektive hørelse - mon ikke den træder i kraft hver gang Hrönn beder hende om noget??

:klapper::klapper::klapper::klapper:[/quote]

Det gjorde den hos mig i ekstrem grad da jeg for alvor fandt ud af at sætte mine apperater på “off” uden at min mor eller far opdagede det i mens …og helt uskyldigt sagde " mine apperater er løbet tør for strøm jeg skal liiiiige hente batterier" …jo jo selektiv hørelse er goooodt -LOL

Din lille bandit.’

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Tillykke med det. Jeg håber hun får et super godt år.
Jeg ved det gjorde rigtig meget for min personlige udvikling :slight_smile: i en positiv retning…