Yin vs. Milan

Sad lige og ledte efter noget på nettet, og fandt så 2 eksempler på problem løsning i forhold til mad-aggression…

Først Milan:

Jeg får en klump i halsen og en knude i maven af at se hvordan Milan fuldstændigt overser at hunden rent faktisk forsøger at løse konflikten med meget tydelige konfliktdæmpende og undvigende signaler, men han overrumpler bare hunden og bliver ved og ved og ved med at optrappe konflikten.

Så yin:

Se hvor “nemt” og blidt det gøres… i stedet for at kæmpe med hunden om maden, lærere man den at der sker gode ting hvis man lader andre komme til sin mad, og man opbygger hundens tillid, og selvsikkerhed på en blid og konstruktiv måde, der faktisk også kan overføres på andre aspekter i træningen…

Hvis jeg var hund, ved jeg godt hvem jeg helst ville trænes af…

Jeg må indrømme at jeg ikke orker at se klippet med mIlan - jeg er i godt humær idag, ingen grund til at få det ødelagt :wink:

Men Yin imponerer mig… rigtig god ide at få hunden til at sitte… meget ressourcestærk og opfindsom træner/adfærdsdims :slight_smile:

Hmmm, respekt for Dr. Yin.

Kan dog ikke lade være med at lægge mærke til at manden ikke virker helt overbevist sidst i klippet - så måske skal han/familien også trænes i ‘hundens spisesituation’ først?

OMG nu så jeg også Milan - altså mand.

Ingen kommentar. :wink:

Ja, jeg orker heller ikke at se Milan. Men dejlig video med Dr. Yin! Kan vældigt godt lide metoderne der bruges der :ok:

Jeg kender Yin - hun er skdiedygtig kattetræner også, og da vi ikke er så mange, så har vi kontakt også fordi vi anvender de samme metoder. Millans metoder kunne aldrig bruges på en kat fx - mens Yin kunne gå direkte ind og træne en leopard på 2-3 minutters forberedelse, så ville Millan dø derinde.

Så hundevennen i mig håber næsten at han forsøger sig…

Du kan slet ikke sammenligne de to…

Yin er professionel og kan arbejde med alle arter - Millan er pengegrisk narrehat, der lappeløser og anvender vold mod dyr og forværrer deres angst

[QUOTE=baremig;944024]Sad lige og ledte efter noget på nettet, og fandt så 2 eksempler på problem løsning i forhold til mad-aggression…

Først Milan:

Jeg får en klump i halsen og en knude i maven af at se hvordan Milan fuldstændigt overser at hunden rent faktisk forsøger at løse konflikten med meget tydelige konfliktdæmpende og undvigende signaler, men han overrumpler bare hunden og bliver ved og ved og ved med at optrappe konflikten.

Så yin:
http://drsophiayin.com/resources/video_full/ben_guards_the_food_bowl

Se hvor “nemt” og blidt det gøres… i stedet for at kæmpe med hunden om maden, lærere man den at der sker gode ting hvis man lader andre komme til sin mad, og man opbygger hundens tillid, og selvsikkerhed på en blid og konstruktiv måde, der faktisk også kan overføres på andre aspekter i træningen…

Hvis jeg var hund, ved jeg godt hvem jeg helst ville trænes af…[/QUOTE]