Zalsa kalder på mig hele tiden

hejsa, har lige brug for lidt meninger. :smiley:

Zalsa, er en mco pige som er lidt sky for fremmede, men det prøver jeg at rette op på, ved at give de som kommer ind af døren nogle godbidder vorefter jeg beder dem gå roligt ind, sætte sig på gulvet, snakke beroligende til kattende og give dem godbidderne. for at fortælle zalsa at gæster = noget godt ikke gæster = noget farligt og skræmmende. er det den rigtige måde jeg gør det på, eller skal jeg gøre noget helt andet ?

Mit andet spørgsmål går ud på at zalsa hun går og miaver efter mig hele tiden, sidder jeg i sofaen står un og kigger på mig og miaver som om hun bare er helt vildt ulykkelig. nå jeg så siger kom til hende, hopper hun op, og jeg kæler hende men un miaver stadig som om hun er super ulykkelig. går jeg ud af rummet (selvom hun ligger og sover, og vågner g så ser mig gå) så miaver hun efter mig, og kommer jeg ikke in di gen efter få gange miave, så kommer hun til mig og miaver indtil jeg kæler ende og sådan er det hele dagen.
hvorfor gør hun det ? er hun bare meget mor afhængig eller snakker hun bare meget ?

på forhånd tak for hjælpen alle i dejlige mennesker [bigloony] -love

-pote -pote Anika.

Personlig tror jeg det bedste gæster kan gøre er at ignorere kattene. Så kommer de selv hvis de vil snakkes med.

Jeg har hørt at MCO snakker rigtig meget så om din taler mere end andre ved jeg ikke, der må nok nogen MCO ejere på banen for at besvare dette.

Vores Nunuu er en livsnyder og lidt doven. Kan han ikke se mig kalder han og så svare jeg. Så ved han hvad retning han skal gå i. Man skulle jo nødig bevæge sig alt for meget -høhø overdreven motion kan ikke være godt syntes han at tænke -høhø

Jeg kan se at Zalsa er hvid, har du fået tjekket hendes hørelse ?? :?

Ja MCO kan finde på at snakke meget :smiley: :smiley:

Alle vores MCO’er snakker meget - ja, alle vores 5 katte gør det, men vi snakker også meget med dem :smiley: Den der “klagende” adfærd du beskriver, har Jerry (NFO) og har altid haft det. Han kan lyde virkelig ynkelig og somom hele verden er imod ham. Ha, ha og han er ellers en meget positiv og glad kat som alle de andre og vi er meget glade for.

hun er ikke døv, men heller ikke 100% hørende. hun er blevet tjekket, og der var nogle få lyde hun ikke kunne høre. men det var ikke noget vildt. men hun bevæger også ørerne efter hver enkelte lyd herhjemme. så hun hører ganske fint.

Anika - Min mco og min mco blanding kan også begge to lyde ganske ulykkelige. Har oplevet gæster blive helt forskrækket over mco blandingen da hun virkelig kan lyde som om der er alt muligt i vejen, når hun egentlig bare siger at det er godt at blive nusset på maven :stuck_out_tongue:
Mht gæster så er det en rigtig god idé at få mange gæster. Mit bud er dog at det er bedst at gæsterne ignorer dem, så kan de selv snakke når de vil. Og du kan så evt. give dem noget ekstra godt i madskålene. Men virker det andet fint, såeh -thumbs