Zion Wildlife Gardens

Er der nogle af jer der har set de afsnit der kørte på tv2 med “løvemanden” fra New Zealand…?
Er jeg den eneste, som bare er helt fascineret af hans arbejde?
Det er virkelig en af mine største drømme at komme der over og se hans katte.
Jeg er meget fascineret af store katte.
Jeg har aldrig hørt noget dårligt om ham… Har I?
Det ser ud til at han elsker sine katte meget højt, og de har det godt…

:wehuu:

Jo er meget fascineret af de kære dyr der bor der og ville gerne se stedet, dog har jeg på et andet forum hørt han skulle være meldt for vanrygt af dyrene, mener faktisk det var nogen fra hans egen familie der meldte ham, om det er sandt skal jeg ikke kunne sige.

MVH
Gitte

Jeg har en veninde som har boet på NZ og hun har været i parken nogle gange. Hun ELSKER stedet. Hun følte virkelig det var elsket dyr som boede der. Hun har været inde og klappe og gepard, som var som en lille killing :slight_smile: Dog så hun den også blive fodret, og det var en helt anden snak!

jeg syntes det er noget af det mest geniale tv som vises lige p.t.
samtiddig syntes jeg det ’ løvemanden’ gør er så fantastisk og jeg kunne meget godt tænke mig at opleve hans park i virkeligheden.
jeg er total fascineret af hans arbejde

Fandt lige dette da jeg søgte http://www.berlingske.dk/verden/loevemanden-er-gaaet-i-hundene

MVH
Gitte

Så er jeg ikke den eneste :smiley:

Okay, vanrøgt, det har jeg aldrig hørt. Tror du ikke, at det ville komme i medierne hvis det var ?

Det gjorde det jo fx. med det tempel i Thailand med løverne… Og der kan man også læse på WSPAs hjemmeside, at de fraråder at man tager derind… Men har ikke set noget med ham :slight_smile:

Gad vide om han har fået sine katte igen?

[quote=DK Sacala;441803]Fandt lige dette da jeg søgte Løvemanden er gået i hundene

MVH
Gitte[/quote]

Åh, det er forfærdeligt med dyrepasseren, men det er desværre en risiko de tagfer. Men det er stadigvæk forfærdeligt…

Det med hans kone, har heldigvis ikke noget med hans katte at gøre.

Han virker bare som en mand, som lever og ånder for de katte…

Jeg er lidt bob bob omkring ham. Kender ham en smule fra foredrag osv og regner også med at besøge ham og se det ved selvsyn, men generelt synes jeg ikke om at se store katte på denne måde, det er etologen i mig, der taler, for jeg tror måske kattene er ligeglade.

Men “hører til i naturen” og alt det der snak I ved nok:-)
Jeg har aldrig hørt at han skulle have vanrøgtet sine dyr, men jeg har hørt om utallige overfald på stedet på personalet - herefter aflives katten ofte - og så står jeg af - for de går jo selv ind til dem og tager fotos osv - katten er ikke tamgjort via domesticering - hvad forventer de? Jeg forventer mere forståelse for kattens natur og genetik… Jeg har også hørt, at Craig og hans tidligere kone var meget uenige om parkens drift - blandt andet ville hun bruge dyrene i kommercielle formål, som han ikk ønskede - faktisk er det mit indtryk at det hele er løbet lidt ud af hænderne på ham, som det tit sker, når noget bliver populært… Det er mit indtryk, at Craig elsker katte af alle størrelser, og måske folkene omkring ham skull lytte lidt mere til ham end de ofte gør.

Det der skete i Thailand var tigrer og de der buddhister - der gik penge i skidtet. De startede ellers med et nobelt ønske.

Jeg er ambivalent omkring ham, jeg har nydt at se de smukke dyr, og ja han gør da osse noget godt, MEN jeg så i en af udsendelserne at to hanløver var anbragt kun med hegn imellem, for at gøre det rigtig godt havde den ene en løvinde i brunst hos sig, det gjorde mig gal, det er utilgiveligt at stresse dyrene på den måde, og det endte da osse med at begge hanløver fik skrammer :frowning: der mistede jeg en stor del af min respekt for ham, han burde fandeme vide bedre

Af de programmer jeg har set, så er jeg fascineret af ham. Jeg synes det er vildt det arbejde han kan med de store katte! Kunne rigtig godt tænke mig engang at komme ned og opleve det selv. :ok:
Der var et foredrag med ham i en zoo i DK i august - desværre de dage jeg var i sommerhus, jeg jeg kunne ikke komme afsted… :frowning:
Håber han holder et foredrag igen, det vil jeg rigtig gerne høre!