Zooplus og DPD?

Jeg har for første gang prøvet at vælge DPD i stedet for GLS, da jeg er pænt træt af GLS og deres dødssyge forklaringer på hvorfor de ikke har afleveret mine pakker eller ikke har kunnet finde huset eller whatever…

Men … DPD er ikke umiddelbart bedre… Eller altså…

HVAD betyder “konsolidering” i dette tilfælde?

Pakkerne er tilsyneladende konsolideret et eller andet sted. Jeg fik mailen fra Zooplus om at de var afsendt allerede natten mellem fredag og lørdag (til min store overraskelse!) Men siden er der ikke rigtig sket noget… de er her ikke endnu…

Her er trace-nummeret hvis nogen gider kigge og forklare om det så betyder den er på vej til mig?

https://extranet.dpd.de/cgi-bin/delistrack?pknr=01997500477918&typ=1&lang=dk

8200 er mit postnummer så det ser ud til den er på rette kurs i det mindste, meeen… :?

Konsolidering betyder i dette tilfælde, at de er ved at lænse dit VISA-kort, men
du kan skynde at sende dem dine kortoplysninger, så sker der ikke mere :cool:

Nej, jeg tror, det betyder, at pakken afventer omlæsning til ny vognmand eller noget i
den stil.

Det prøvede jeg også, altså at skifte til dpd, min pakker stod også i kolding i flere dage inden de kom her til. Da de så endelig kom var de totalt smadreede og blev efterladt ude ved hovedvejen selvom vi var hjemme. Sidste gang kom de en fredag da vi lige var taget til sjælland og blev også efterladt ude i grøftekanten så kan alle tyvene også bedre se at vi ikke er hjemme i flere dage og det regnede!!! Spørg lige om jeg har tænkt mig at gå tilbage til GLS!
De havde endda den frækhed at påstå at vi havde en aftale med dem om at de måtte stille varene ved vejen.
Punkt 1: jeg ku ALDRIG drømme om at give lov til at stille noget ude ved en hovedvej!
Punkt 2: Jeg har ikke brugt dem før!

Jeg tror det kræver en vis mangel på IQ at arbejde ved de der pakkefirmaer!

Hm det lyder da lovende, Elisabeth :S

Nå, hvis ikke dee ankommer i morgen, så har de mig i røret. Og jeg har heller ikke brugt dem før - men jeg tro’de da ikke at noget kunne være ringere end GLS… :uha:

Den er endnu nede på et tysk depot. Hvis du læser anmeldelserne af DPD, så er det ikke noget at råbe hurra for! GLS fungerer heldigvis fint her. Jeg synes det er træls, når jeg f.eks. hos Medicanimal ikke kan fravælge DPD, for mine GLS-pakker ved jeg altid bliver vel afleveret, selvom jeg ikke er hjemme.

ja jeg har så heller aldrig haft problemer med gls og tit når jeg på track og trace nummeret kan se pakken ligger på århus lageret kontakter jeg dem og siger jeg selv kommer forbi og henter pakken, da det fungere bedst for mig sådan og deres lager ligger ikke langt fra os, det ligger lige ude ved søften.
dog syntes jeg tit pakkerne er noget medtaget, men det er desværre tit pga af dårlig emballage og den emballage zooplus bruger er ikke ret god.
det er jo osse sådan at gls, dpd, dhl, ups og hvad de nu hedder slet ikke er gearet til at levere på private adresser, derfor kan det være en fordel at få pakker leveret på sin arbejdsplads( ved godt det ikke går for lisbeth)

Hm. Jeg bli’r da mere og mere nervøs for mit kattegrus… Og det skal altså gerne snart komme, der er næsten ikke mere tilbage … O.o

De kan vel aftale, at mødes ved en togstation :stuck_out_tongue:

joooooo, men med dsb`s uundgåelige forsinkelser nu og da er jeg ikke sikker på det er et hit for hverken fragtmanden el lisbeth og jeg kunne lige se stakkels lisbeth slæber adskillige sække kattegrus og kattemad ud til sin bette bil

Vi er vældig glade for GLS, som bare stiller pakkerne i vores vindfang.

  • vi har fået sådan en stegkodelabel til at sætte på døren, så varerne kan stilles uden underskrift.

[QUOTE=PiaR;853388]Vi er vældig glade for GLS, som bare stiller pakkerne i vores vindfang.

  • vi har fået sådan en stegkodelabel til at sætte på døren, så varerne kan stilles uden underskrift.[/QUOTE]

Det samme her - fungerer rigtig godt!

[QUOTE=PiaR;853388]Vi er vældig glade for GLS, som bare stiller pakkerne i vores vindfang.

  • vi har fået sådan en stegkodelabel til at sætte på døren, så varerne kan stilles uden underskrift.[/QUOTE]

Hvordan få man den stregkodelabel?

Jeg fik den af en chauffør da han var hos os 3. gange på samme uge :smiley:

Det er sådan en fuldmagt, der skal skrives under og sendes ind til GLS.

Tak Pia, jeg beder om en blanket at udfylde næste gang

Jeg skrev til GLS, at jeg gerne ville lave en generel fuldmagt, så de altid måtte
sætte varen i carporten. De sendte mig så en blanket, jeg skulle underskrive og
returnere, hvorefter de sendte en stregkode, som jeg skulle klistre op i carporten.

[QUOTE=PiaR;853388]Vi er vældig glade for GLS, som bare stiller pakkerne i vores vindfang.

  • vi har fået sådan en stegkodelabel til at sætte på døren, så varerne kan stilles uden underskrift.[/QUOTE]
    Ditto her - det gør livet SÅ meget lettere!
    VH
    Susanne

Hov hov! Hvis DSB er forsinket så skyldes det i 95% af tilfældene at der kommer en eller anden forsinket klaphat løbende og råwer at DUMÅIKKEKØREJEGSKALLIGEHAKØBTENBILLET/KLIPPETMITKLIPPEKORT…
Kører man alligevel er man et dumt svin der ikke vil vente på folk … venter man er man “altid forsinket” :wink: what’s a gurl to do?

Men BORTSET fra det… så går bunden sgi da ud af Picantoen hvis jeg skal loade alle mine Zooplus-indkøb ind i den på en gang L

[QUOTE=PiaR;853388]Vi er vældig glade for GLS, som bare stiller pakkerne i vores vindfang.

  • vi har fået sådan en stegkodelabel til at sætte på døren, så varerne kan stilles uden underskrift.[/QUOTE]

Og det er en rigtig fin ide. Hvis man HAR et vindfang. Men jeg har ikke lyst til at komme hjem/op til opløste papkasser med vådt kattegrus fordi det tilfældigvis regner…

Her fungerer det heldigvis også med GLS-manden…

Jeg plejede at hænge en underskrevet seddel på døren om at pakker må stilles i vores skur, men har fundet ud af at han nu alligevel kender stedet så godt at han også gør det uden, for sidst kom pakkerne hurtigere end jeg havde regnet med :tihi: