Zooplus Shipping?

Ahhhh så var det ikke bare ordre nummeret. :slight_smile:

Takker! De skal nemlig både bruge ordre og kunde nummer :slight_smile:

De kan sagtens finde jer med bare navnet - og evt. ordrenr. Har jeg da ihvertfald prøvet før… :slight_smile:

Og hvis I havde tænkt jer at købe for jeres point, men glemmer det. Så kan de også trække pointene og tilføje varen til forsendelsen… :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;334469]De kan sagtens finde jer med bare navnet - og evt. ordrenr. Har jeg da ihvertfald prøvet før… :slight_smile:

Og hvis I havde tænkt jer at købe for jeres point, men glemmer det. Så kan de også trække pointene og tilføje varen til forsendelsen… :)[/quote]

Også rart at vide. Tak! :thumbup:

Jeg har ikke lige tjekket hvordan priserne på varerne er, men bruger man zooplus.com er portoen kun 3,90 euro. :slight_smile:

Det har jeg så lige prøvet :besvimer::besvimer::besvimer:

F.eks. Porta 21 tørfoder 2 x 10 kg hos UK koster 79,99 pund = ca. 679 kr.,
på com-siden koster det samme 116,90 euro= ca. 869 kr.

Så stoppede min videre research :høhø:

Men det er muligt, at andre produkter er billigere - ellers er det da svært
at forstå, hvordan com-siden overhovedet kan eksistere.

Hvis ikke det også sendes fra tyskland, men mod forventning fra USA, så kan man jo blive snuppet i tolden, ville jeg tro…

[quote=Charlotte Oeh.;334502]Det har jeg så lige prøvet :besvimer::besvimer::besvimer:

F.eks. Porta 21 tørfoder 2 x 10 kg hos UK koster 79,99 pund = ca. 679 kr.,
på com-siden koster det samme 116,90 euro= ca. 869 kr.

Så stoppede min videre research :høhø:

Men det er muligt, at andre produkter er billigere - ellers er det da svært
at forstå, hvordan com-siden overhovedet kan eksistere.[/quote]

Åh, det bliver kompliceret.

Jeg prøvede at lægge præcis de samme varer i kurven på både .com og .co.uk. (Så var nogle af varerne selvfølgelig ikke hjemme, så jeg måtte i gang med hovedregning. :S)

Men jeg mangler både grus, vådt og tørt samt lidt legetøj. Så jeg tænker at det med sådan en god blanding, må give et nogenlunde billede af priserne. Efter rabat og med porto, blev det hhv 162 pund og 178 euro.
Med google som valutaomregner, bliver det altså 1370 kr på .co.uk og 1320 kr på .com
Som om det er til at finde ud af. :argh:

Hov ja, det havde jeg ikke lige tænkt på.

[quote=Tea;334524]Åh, det bliver kompliceret.

Jeg prøvede at lægge præcis de samme varer i kurven på både .com og .co.uk. (Så var nogle af varerne selvfølgelig ikke hjemme, så jeg måtte i gang med hovedregning. :S)

Men jeg mangler både grus, vådt og tørt samt lidt legetøj. Så jeg tænker at det med sådan en god blanding, må give et nogenlunde billede af priserne. Efter rabat og med porto, blev det hhv 162 pund og 178 euro.
Med google som valutaomregner, bliver det altså 1370 kr på .co.uk og 1320 kr på .com
Som om det er til at finde ud af. :argh:[/quote]

Okay - det er jo ikke den store forskel. Du skal bare være sikker på, at
det afsendes fra EU-land, ellers får du en ekstra hilsen, hvis pakken
snuppes i tolden.

Og det sker - jeg fik snuppet min Zooplus-pakke i tolden lige i starten af
januar - den kom fra Tyskland og indeholdt ingen ulovligheder, så der
skete ikke videre :høhø:

[quote=Charlotte Oeh.;334528]Okay - det er jo ikke den store forskel. Du skal bare være sikker på, at
det afsendes fra EU-land, ellers får du en ekstra hilsen, hvis pakken
snuppes i tolden.

Og det sker - jeg fik snuppet min Zooplus-pakke i tolden lige i starten af
januar - den kom fra Tyskland og indeholdt ingen ulovligheder, så der
skete ikke videre :høhø:[/quote]

Ja, jeg tror jeg betaler den 50’er ekstra, så jeg forhåbentlig undgår den slags problemer. (Men nu er jeg jo fristet til at tjekke den tyske side, og se om de kan gøre det bedre. :høhø:)

Jeg lave altid en indkøbs liste på både den tyske og den engelsk, og ser hvad der er billigst. :slight_smile:

Det er en god ide at tjekke. Jeg ved, at nogen handler på den tyske, fordi
det er billigere for dem. Jeg handler mest Porta 21, og der kan den tyske
side ikke være med, men jeg tjekker altid alligevel for eventuelle særlige
herlige rabatter :høhø:

Når man tænker på at jeg vitterligt ikke kan tysk, gik det jo meget let. Og der kom jeg sørme ned på 171 euro, altså ca 1271 kr.

Men det er godt nok ikke sjovt at shoppe rundt på en side, hvor man ikke forstår teksten. :S

[quote=Tea;334546]Når man tænker på at jeg vitterligt ikke kan tysk, gik det jo meget let. Og der kom jeg sørme ned på 171 euro, altså ca 1271 kr.

Men det er godt nok ikke sjovt at shoppe rundt på en side, hvor man ikke forstår teksten. :S[/quote]

Jeg forstår heller ikke en brik Tysk. Jeg kan intet Tysk, men synes ikke det er et problem. - Det er billeder, og så kan man også sammenligne med den engelske side.

Jeg køber kun på den engelske. Jeg forstår ikke tysk og selvom der er billeder forvirre det mig bare vildt meget at jeg ikke forstår en bjælde af det.

[quote=Tea;334546]
Men det er godt nok ikke sjovt at shoppe rundt på en side, hvor man ikke forstår teksten. :S[/quote]

Til gengæld er det superspændende, hvad pakken indeholder, når den kommer :klapper:

brug googels oversætning så kan man forstå hvad de skriver den bruger jeg og har stor glæde af den …

Jep - og hvad facon dåserne har, hvor meget tape de har brugt, og om det virkeligt er muligt alt kan være inde i den smadrede kasse:-)

Kære Bamse.

Som nævnt behøver de ikke kundenummeret, når du skriver til dem. Her kan du se min korrespondance og Zooplus’ svar:

Forespørgslen
Dear Zooplus,
When I wrote “stock up” in the coupon area a message saying “this coupon does not exist” was displayed.
Last time I didn’t succeed either? Am I doing something wrong?

Kind regards

Jane Rudbeck kjær

Svar
Dear Ms Kjær,
Thank you so much for your email.

We are pleased to inform you that the 5% coupon in question will be taken into account while charging the credit card provided. However, the amount on the invoice cannot be changed as the PDF file has already been created.

We thank you for your understanding.

With kindest regards,

Your service team

Håber, det lykkes for dig.