Zooplus, smadret pakke

[quote=kaddyy;385757]så fik jeg svar fra zooplus:):slight_smile:

Dear Frau Olsen,

Thank you very much for your email.

Please accept our sincerest apologies for damaged shipment and inconvenience caused.

We would like to offer you 10 GBP refund or voucher for your next purchase with Zooplus.

We look forward to your reply.

With kindest regards,

Your Service-Team[/quote]

Det er vist standardprocedure at tilbyde en lille økonomisk kompensation og så håbe på, at kunden stiller sig tilfreds med det.

Hvis jeg havde modtaget flere åbne fodersække, så havde jeg ikke stillet mig tilfreds med en kompensation på 10 GBP.

[quote=Jane;385793]Det er vist standardprocedure at tilbyde en lille økonomisk kompensation og så håbe på, at kunden stiller sig tilfreds med det.

Hvis jeg havde modtaget flere åbne fodersække, så havde jeg ikke stillet mig tilfreds med en kompensation på 10 GBP.[/quote]

naah kan godt være jeg skal brokke mig, har ikke svaret dem endnu, og dåserne var jo også temmeligt ramponeret:):slight_smile:

Det fa**** løgn… Nu har jeg modtaget pakke nr. 2 og det er samme historie om igen! :mad: Argh!! :argh: :argh:

Gider squ ikke Zooplus længere! Hvad vil de gøre? Sende mig en tredje ødelagt fontæne? Det er godt nok frustrerende…

vi fik så idag en levering fra zooplus og alt var iorden, dog var kasserne lidt hærgede, men intet indeni var itu og der mgl heller ikke noget.
så jooo vi er godt tilfredse.
jeg ka så se at en del af de kasser zooplus bruger er af dårlig kvalitet og de er faktisk ikke egnet som transportkasser, dertil er de for tynde og bløde

En gang da Zooplus havde sendt mig en pakke med grus som var gået op og derfor ikke kunne leveres for 4. gang eller sådan noget, så skrev jeg til dem i den næste ordre om de ikke var søde at pakke grusen i en seperat pakke for sig og være opmærksomme på at de kunne gå i stykker. Og det gjorde de så.

Det må da helt klart hænge på dem selv at de ikke kan finde ud af at pakke deres egne varer ordentligt, men de skal vist have lidt støttepædagog til det nogle gange. -tihi

[quote=Sheer;386832]En gang da Zooplus havde sendt mig en pakke med grus som var gået op og derfor ikke kunne leveres for 4. gang eller sådan noget, så skrev jeg til dem i den næste ordre om de ikke var søde at pakke grusen i en seperat pakke for sig og være opmærksomme på at de kunne gå i stykker. Og det gjorde de så.

Det må da helt klart hænge på dem selv at de ikke kan finde ud af at pakke deres egne varer ordentligt, men de skal vist have lidt støttepædagog til det nogle gange. -tihi[/quote]

Ja, det må da være en dårlig forretning for dem selv, med så mange ødelagte pakker. Jeg har nu fået at vide at de vil refundere min betaling, men skal have IBAN og SWIFT kode - er det det samme som reg. og konto nummer?

Det er vildt surt, for jeg vil meget gerne have en Lucky Kitty, men jeg orker simpelthen ikke at modtage nr. 3 pakke og den så også er smadret. Trist er det, at de ikke kan finde ud af at pakke det ordentligt :frowning: Spild af gode drikkefontæner…

Jeg har forsøgt at lime underskålen på den jeg nu har modtaget, da den ikke var helt så smadret som den første, men nu ved jeg ikke om jeg synes det er så smart, når det er noget mine missere skal drikke af…?

få den leveret en 3 gang… det SKAL altså lykkes…

jeg skriver også altid til dem hvis der er noget jeg vil have pakket særlig godt ind… på den konto fik jeg en keramikskål der var pakket ind i boble-plast…

de kan godt - de skal bare holdes i hånden…

Hvad hedder bobleplast på tysk/engelsk?

Det er lige meget med den jeg har limet, den er ikke tæt :mad:

Så jeg skal skrive og høre dem om ikke de vil pakke den rigtig godt ind? Hmm, ja ellers skal jeg bestille den et andet sted fra, men har kun et den et sted på en dansk side og der kostede den 580 kr, 150 dyrere end den fra Zooplus…

det hedder det samme på engelsk - bubble plastic og skriv til dem at du vil have det ekstra godt emballeret fordi du ikke vil have en smadret pakke for 3 gang og at du gerne vil have at de pakker den ind i hhv “bubble plastic and styrofoam during transport”

og køb den der… de må altså snart lære det

Det er ellers utroligt, når nu den ligger i flamingo i kassen.

Jeg har i øvrigt bemærket de sidste mange gange, at de generelt pakker grus for sig selv.

Så længe Zooplus gider at gensende, så ville jeg da også bare blive ved, til der kommer en hel fontæne frem. God ide at bede dem om at indpakke grundigere!

[quote=pivnu;386911]Det er ellers utroligt, når nu den ligger i flamingo i kassen.

Jeg har i øvrigt bemærket de sidste mange gange, at de generelt pakker grus for sig selv.

Så længe Zooplus gider at gensende, så ville jeg da også bare blive ved, til der kommer en hel fontæne frem. God ide at bede dem om at indpakke grundigere![/quote]

Ja, det synes jeg også. De må virkelig være hårdhændede med de kasser! Jeg troede at den første måske var gået i stykker inden den blev sendt, men nu tror jeg da mere på det er fragtfirmaet som smider rundt med dem.

Jeg har nu skrevet til dem at de skal pakke den ind, som Regitze har foreslået, hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg tage imod et tilgodebevis. Så ser jeg hvad de svarer tilbage…

Jeg har indtil videre sat et lille fad ned i den skål jeg nu har limet, men som ikke er tæt og det fungerer faktisk. Men der kan jo så ikke være så meget vand i den. Men så kan jeg da se om misserne kan finde ud af den. Før havde vi en Pet Mate, men den har jeg solgt, så bliver altså nød til at have en ny fontæne, af en eller anden art…

[quote=Camilla;386885]Jeg har nu fået at vide at de vil refundere min betaling, men skal have IBAN og SWIFT kode - er det det samme som reg. og konto nummer?

[/quote]

Nej, det er ikke det samme som dit kontonummer. Nu ved jeg ikke, hvilken
bank, du har - men her er link til Danske Bank, hvor du kan læse mere
http://www.danskebank.dk/da-dk/Om-banken/Kontakt-os/Privatkunde/spoergsmaal-og-svar/Pages/Hvad-er-IBAN-og-SWIFT.aspx

Nu har jeg modtaget denne mail:

[I]Thank you very much for your email.

We would like to apologise again for the damaged item and inconvenience it might have caused.

We will forward your message to our fulfilment centre as soon as possible, so the colleagues could improve the method of packaging shortly. However,regrettably we cannot guarantee that the repalcement will arrive intact.

As far as you have already been informed ,refund has already been arranged.On average, this should take no longer than 5 to 7 working days (with the actual time being dependant on the bank in question).

We thank you for your understanding.

With kindest regards,[/I]

Nu er jeg da helt forvirret, vil de sende en igen, eller vil de give mig pengene tilbage? De kan vel ikke overføre pengene, da jeg ikke har sendt dem mine kontooplysninger…?? :øhmm: :argh:

Jeg læser det som om, de betaler pengene tilbage.

Normalt bruger man IBAN og SWIFT i forbindelse med bankoverførsel, og
det er ikke det samme som at betale med kreditkort på nettet, så jeg tror
faktisk, at de kan tilbageføre pengene, hvis du altså har betalt med kortet
på hjemmesiden.

Okay, jeg har betalt med VISA. Jamen så må jeg jo få pengene igen og så se om det kan fungere på en eller anden måde… Jeg skal jo egentlig bare bruge et fad der passer i størrelsen…

Men hvor er jeg træt af, de ikke kan finde ud af at pakke deres varer ordentligt!

Jeg læser det som at de både sender en OG giver dig en refund…

Det er lidt… rodet skrevet

[quote=Battlestar;386961]Jeg læser det som at de både sender en OG giver dig en refund…

Det er lidt… rodet skrevet[/quote]

Ja, du har ret.

Ja, det er ret rodet og mærkeligt skrevet…

For de har vel ikke tænkt sig, at sende en ny vare og samtidig betale mig beløbet tilbage? Det virker underligt…

[quote=Camilla;386968]Ja, det er ret rodet og mærkeligt skrevet…

For de har vel ikke tænkt sig, at sende en ny vare og samtidig betale mig beløbet tilbage? Det virker underligt…[/quote]

Det lyder underligt, men det er også sådan jeg læser det. Men mon ikke det er ud fra tanken at det i det lange løb er billigst med en tilfreds kunde :slight_smile: Jeg fik engang noget kattemad jeg ikke havde bestilt og der manglede så nogle dåser af det jeg havde bestilt. Jeg skulle bare beholde dåserne og så fik jeg også penge tilbage fordi de ville undskylde for besværet. Så måske du er heldig at ende med en gratis drikkefontæne :slight_smile:

Man kan da håbe :slight_smile: Eller måske sender de bare pengene retur på forhånd, da de ikke gider modtage endnu en mail om at de skal sende den afsted fjerde gang, hvis den ikke er hel når den ankommer :tihi: