Zooplus Tyskland

Hej. :blush::cat::cat2::paw_prints:
Det er lang tid siden jeg bestilte fra Zooplus Tyskland. Var der noget om at de på et tidspunkt ændrede min. beløb som man skal bestille før de ville sende til Danmark. Jeg kan ikke huske men de ændrede et eller andet.
Joan

Du skal både bestille for min. beløb (kan ikke huske hvilket) og der lægges vægt-gebyr på tunge ordre.

1 Like

100€
Men som skrevet skal der nu også betales ekstra gebyr pr. xx kg din order vejer.

https://www.zooplus.de/content/shippingcosts

Den danske tager også gebyr efter vægt:
Vores pakker har en maksimal vægt på 31 kg. Din bestillings samlede vægt er på 200,768 kg, så den afsendes i 7 pakker. Til dækning af de øgede fragtomkostninger pålægges et servicegebyr på kr 19,00 per ekstra pakke. For yderligere oplysninger klik venligst her Leveringstider og portopriser. Vi takker for din forståelse. (har blot lige random smidt noget grus i kurven for at få denne udregning).

2 Likes

Det koster 10 euro per 31 kg nu om dage.

1 Like

Tak for svar :slight_smile:

Er de nu også begyndt med ekstra fragt på den danske - øv :frowning:

Nå - så må zooplus-alternativ overvejes endnu kraftigere nu.

Yep desværre :pensive:

kan så også konstatere at varerne nu ikke længere afskibes fra Tyskland, men fra Polen … Dobra k. Strykow står der på min DPD tracking som første transit.

Måske det er her vi finder svaret på den øgede porto.

Jeg har til gengæld fundet et godt sted i Nykøbing at handle grus - 89,- som fast pris. Så må jeg overleve at gå væk fra Golden Grey Master :frowning: For til den pris, så kan de 115,- + ca 10,- ekstra per pose i fragt bare ikke svare sig. Så kan det bedre betale sig, at jeg hente to-tre poser, når jeg alligevel er i nykøbing en gang om måneden.

De har mange lagre rundt om i Europa og jeg har endnu ikke 100% fundet ud af deres system. Jeg bestiller pr. definition levering med GLS, men får lige så tit leveret med DPD og da jeg brokkede mig var meldingen, at de ikke kan bruge GLS fra alle deres lagre (men når man ikke ved med sikkerhed, hvad de har på hvilke lagre, kan man ikke selv gøre noget).

Jeg har aldrig set Polen som afsenderland, men det undrer mig ikke, at de også har lager dér :slight_smile:

1 Like

ja - det bliver mindre og mindre attraktivt at handle der må jeg nok indrømme.
Overvejer at afprøve Bitiba næste gang jeg skal have grus, for det ER tillokkende, at jeg ikke selv skal slæbe grus (det vil jeg faktisk godt æde en lille merpris for - men ikke så meget som med zooplus!).
Bitiba har også Animonda Carny som primært er det, jeg bruger af vådfoder alligevel.

hmm tænke tænke …

Edit: Nå Bitiba kører også ekstra gebyr for tunge pakker ser jeg nu. Det gjorde faktisk ikke ved den første “prøve” jeg lavede med 8 pakker grus i.
Æv - så er prisen stort set uændret …

1 Like

Og Bitiba er markant dyrere end Zooplus på vådfoder - har lige tjekket to af yndlingsmærkerne og de koster henholdsvis 20 og 30 kroner mere pr. pakke hos Bitiba end hos Zooplus. Så er eventuel ekstra fragt hos Zooplus altså hurtigt tjent ind :slight_smile:

1 Like

Vi er begyndt at købe stort ind af grus, når Petworld har medlemsweekend. Det kommer lige til døren :slight_smile:

Måske det også kan give mening for dig, nu du har et skur?

2 Likes

Og koster 29 kr. i fragt

1 Like

Mit skur er fyldt med hund og alt muligt andet :see_no_evil: det måtte godt have været fire gange så stort!

Jeg overvejer dog alvorligt om ikke der kan laves en plads til det i garagen. Min lille bil fylder ikke hele garagen alligevel jo :slight_smile:

Helst ville jeg jo bare gerne have Golden Grey Master … det kan jeg ikke få ved petworld? :confused:

Aner det ikke. Vi syntes ikke, det var ret godt, så har ikke kigget efter det siden vi afprøvede det :slight_smile:

nu tjekkede jeg lige - og desværre :confused: Det er det jeg helst vil have fat i … extreme classic er normalt kun som nødløsning, men det kan jo da blive enden på det.
Må se efter om normalpris minus tilbud til den tid kan svare sig ift. normalprisen i butikken i Nykøbing. 89,- for 14 kg grus ER billigt, især når jeg alligevel er på øen ca en gang i måneden. Så er det jo overkommeligt at hive en pose eller tre med ad gangen derfra. Men det er bare ikke det grus, jeg helst ville bruge.

Agrosam har fået nyt grus hjem, jeg har købt 3 af de 4 varianter for at prøve. Jeg havde dog lige fyldt alle bakkerne, så har ikke selv fået taget hul endnu. Pt hører jeg ret godt fra andre om variantenrne med hhv. aloe vera og aktivt kul. Køber man en kvart eller halvpalle af gangen er det en ret fornuftig pris :slight_smile:

Jeg har nemlig også helt opgivet Zooplus pga deres fragt (vådfoder er jeg stadig lidt nødt til, da de mærker der er favorit herhjemme ikke er til at få andre steder), og har med utilfredshed måtte gå tilbage til Extreme Classic, selvom jeg ellers lige var blevet glad for Tigerino :slight_smile:

Sådan har jeg det også. Kan man da virkelig ikke få Golden Grey Master til en fornuftig pris nogen steder i DK? Jeg handler ellers meget gerne hos Petworld- vil det mon gøre en forskel, hvis man begynder at efterspørge det i sortimentet hos dem? :slight_smile:

1 Like

Jeg har ikke fundet det til bare næsten spiselige priser herhjemme - har fundet en forhandler her i lokalområdet til 180,- per sæk :open_mouth:

Jeg køber det meste på den danske Zooplus nu om dage. Der er ikke meget forskel på bundlinjen mere. Det har jeg tænkt mig at blive ved med. Jeg får ikke et større udvalg nogen steder, og det er stadig billigere, end hvis jeg skal købe det samme et andet sted. Hvis jeg overhovedet KAN købe det samme et andet sted. Det kan jeg fx ikke med Tigerino, og uanset at det koster ekstra i forsendelse, er det pengene værd.

3 Likes