Zooplus UK - uden porto

Jeg fik også min i dag :slight_smile:
Det er lidt svært at gennemskue et system; min vejer kun 11,2 og er som sagt kommet via GLS.

[quote=pivnu;298498]Jeg fik også min i dag :slight_smile:
Det er lidt svært at gennemskue et system; min vejer kun 11,2 og er som sagt kommet via GLS.[/quote]

Supertræls. Jeg havde optimistisk sat min lid til, at det ville komme med PostDanmark…

Sagde jeres mail da ikke, at den ville komme med GLS?

De gange, jeg har bestilt, hvor de har skrevet, at den ville komme med GLS, der kom den også med GLS.

Før de begyndte at bruge GLS, hvor de skrev, at den ville komme med DHL, der kom den med PostDK.

Så derfor er jeg spændt på at se, hvad den kommer med nu, hvor de igen bruger DHL. Men jeg gætter selv på PostDK.

[quote=DaneX;298504]Sagde jeres mail da ikke, at den ville komme med GLS?

De gange, jeg har bestilt, hvor de har skrevet, at den ville komme med GLS, der kom den også med GLS.

Før de begyndte at bruge GLS, hvor de skrev, at den ville komme med DHL, der kom den med PostDK.

Så derfor er jeg spændt på at se, hvad den kommer med nu, hvor de igen bruger DHL. Men jeg gætter selv på PostDK.[/quote]

Jo, det gjorde den desværre. Men nogle gange sker det jo, at de store firmaer bruger de mindre (hvis man kan vende det sådan). Der stod bare på en tråd herinde, at hvis man bare sørgede for at bestille under 20 kg, så ville det komme med PostDanmark…så det krydsede vi fingre for…men det tyder intet på. Superærgerligt. :thumbdown:

Hvor er det irriterende at man ikke kan bruge sit track and trace nummer fra DHL - men venter spændt på min pakke -felixsylvester
Den er der nok lige pludselig :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;298508]Hvor er det irriterende at man ikke kan bruge sit track and trace nummer fra DHL - men venter spændt på min pakke -felixsylvester
Den er der nok lige pludselig :)[/quote]

Det kan du også sagtens, du skal bare bruge DHL.de - .dk vil ikke kendes ved pakken.
Og du kan følge den helt frem til aflevering, selvom den overgår til PostDK.

Hvorfor vil du gerne have levering med postDK? :slight_smile:

Hvis man har fået besked på at pakken sendes via DHL, og vejer under 20 kilo, så bliver den leveret af Post Danmark.

Jeg har ladet mig fortælle af min søde GLS bud, at de har tegnet aftale med zooplus med et vist antal leveringer pr. måned - Hvis zooplus overstiger dette antal, går leveringen til DHL …Og jeg vil bestemt helst ha’ leveret af GLS, så jeg bestille sjældent sidst på måneden.

Sidst jeg skulle ha’ leveret via DHL, gik der helt kage i det, men det var nu zooplus skyld, de havde glemt at aflevere pakken - Hvilke de beklagede og lagde lige kvit og frit 6 dåser Feline Porta i min pakke :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;298508]Hvor er det irriterende at man ikke kan bruge sit track and trace nummer fra DHL - men venter spændt på min pakke -felixsylvester
Den er der nok lige pludselig :)[/quote]

Prøv at søge den her Hanne :slight_smile:

http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do

Personligt vil jeg gerne have det leveret af Post Danmark, da jeg ikke kan sige noget om, hvornår jeg er hjemme i dagstimerne.
Derfor er der kortere vej til anmeldte posthus end til GLS’ lager i Høje Taastrup.

Derudover venter Post Danmark ofte med at levere privatpakker til om aften, da de så kommer af med langt flere pakker. Så der er større chance for, at jeg er hjemme så.

// Martin

[quote=DaneX;298558]Derudover venter Post Danmark ofte med at levere privatpakker til om aften, da de så kommer af med langt flere pakker. Så der er større chance for, at jeg er hjemme så.
[/quote]

Det er så en luksus, man ikke får mange steder. Hjemme ved mig kommer pakkeposten ved frokosttid og selv hvis jeg kom hjem 5 minutter senere, kunne jeg først hente pakken på posthuset tidligst dagen efter - og posthuset lukker så tidligt, at hvis ikke jeg kan hente om lørdagen, så ryger pakken retur.

GLS’ lager er i det mindste åbent om aftenen :slight_smile:

Post Danmark gør det i hvert fald i udkørslen fra KHC og Oliefabriksvej, Og de dækker KBH K, V, FRB, Valby og Amager.
Jeg er ikke sikker med Nordhavn’s distribution, som tager sig af KBH Ø, N og NV. Jeg tror det er dagstimerne derude.

Jeg har selv kørt for dem en del gange i forbindelse med mit arbejde, når de har haft sygdom, ferie eller bare travlt. Men det er altid i dagstimerne og som regel firmaer.

Om PostDK gør det samme i andre storbyer, ved jeg ikke.

// Martin

Nu er vi jo så temmelig mange herinde, der ikke bor i “storbyer” :smiley:

Men man må jo indrette sig, som man finder bedst og nemmest i forhold til at modtage pakker - jeg får leveret på arbejde, fordi jeg kun sjældent er hjemme i dagtimerne.

Ellers få sendt dine pakker til Døgnposten.

Så kan du hente dine pakker lige, når det passer dig.
Der findes en ved SuperBest i Frederikssund og ved SuperBrugsen i Ølstykke - men ikke nogen i Slangerup.

// Martin

Jeg tror kun det er KHC, der også kører aften. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om det andre steder,
Der hvor jeg bor nu, sætter jeg bare en seddel på døren uanset hvem, der leverer. Det fungerer fint - og jeg synes, at GLS er de klart hurtigste. Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil gøre, når jeg flytter til Amager.
Døgnposten fungerer vel kun, når posten går igennem PostDK?

[quote=DaneX;298558]Personligt vil jeg gerne have det leveret af Post Danmark, da jeg ikke kan sige noget om, hvornår jeg er hjemme i dagstimerne.
Derfor er der kortere vej til anmeldte posthus end til GLS’ lager i Høje Taastrup.

Derudover venter Post Danmark ofte med at levere privatpakker til om aften, da de så kommer af med langt flere pakker. Så der er større chance for, at jeg er hjemme så.

// Martin[/quote]

Jeg har en GLS fuldmagt til at sidde på vores dør, så budet sætter bare pakken på måtten .-)

[quote=pivnu;298572]
Døgnposten fungerer vel kun, når posten går igennem PostDK?[/quote]

Jeps, men nu var det også et problem for hende, når det var PostDK, som skulle levere pakken. :slight_smile:

Det kan godt være, at Oliefabriksvej kun gør det nogle gange. De gange vi har kørt for dem derude (dvs når der har været flere pakker end de har kunne klare), så har vi fået at vide, at hvis vi vil, så må vi gerne fortsætte ud på aftenen, hvis vi vil, for de har åbent så længe på den terminal.

// Martin

Ja, det er fordelen ved steder, hvor pakkebudet kan komme til hoveddøren.
Jeg vil dog have det lidt skidt med at skulle have mine pakker stående ude på fortorvet af en gade i indre København til jeg kom hjem - hvis de bliver stående. :smiley:

// Martin

[quote=Alice;298529]Prøv at søge den her Hanne :slight_smile:

http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do[/quote]

Tak - jeg har prøvet flere gange før, men der kunne den ikke finde noget, men har lige prøvet igen og nu kunne den finde min pakke :thumbup: Så den er da på vej :slight_smile:

Ja, her er der også bare kommet en seddel på døren med at pakkerne må stilles i skuret…
Jeg har ikke bil, så uanset hvem der kommer med pakken ville jeg blive MEGET træt at det hvis jeg skulle guderne må vide hvor, og hente 30 kg kattegrus.