Zooplus

Kære alle

Jeg har tidligere bestilt fra Zooplus.dk, men kunne se fra jeres tidligere opslag at .de og .co.uk var billigere. Men nu er der nye told regler (så man skal betale en told afgift hvis man bestiller noget uden for EU) og man skal også betale shipping fra Tyskland.
Mener I det er billigere at bestille fra de andre lande alligevel?

Kh Nina

Du skal betale told hvis du bestiller på den engelske side, men ikke når du bestiller fra den tyske

Tak for svar. Det ved jeg godt, jeg var måske lidt vag. Jeg ville høre om I stadig mente det var billigere på trods af shipping og told (shipping fra Tyskland og told fra England).

Jeg har lige bestilt hvad jeg kunne proppe i en pakke uden ekstra fragt på den tyske side - jeg har stadigvæk sparet 150 kroner ift. den danske på foder

3 Synes om

tænker det bliver for dyrt at bestille i England med den ekstra told.
Men for mig er det stadig billigst at bestille i Tyskland selv om der ryger fragt på.

1 Synes om

Mange tak! Så skifter jeg også til den tyske :slight_smile:

Mange tak :smile:

Det kan altid godt betale sig at putte de samme ting i kurven på både den danske og den tyske side også se på prisforskellen :slight_smile: . Jeg bestiller altid grus på den danske efter der er kommet ekstra fragt på ekstra kasser fra Tyskland, der kan det ikke betale sig for mig mere.

7 Synes om

Det er et godt tip, tak :blush:

Jeg gør som @Vipstosen og finder varerne på både den danske og den tyske. Det er ikke ret tit, jeg bruger den tyske mere. På den danske får man hurtigt fri fragt, og man betaler ikke nær så meget for tunge varer = ekstra pakker. Men det er måske også, fordi jeg i høj grad bruger Zooplus til gruskøb.

6 Synes om

Netop den frie fragt gør, at det sjældent kan betale sig for mig at købe på den tyske side - har kun gjort det et par gange, og udelukkende fordi det jeg skulle bruge, ikke kunne fås på den danske.

Sidste leverance kom faktisk fra den tyske (eneste variant af vådfoder, vi begge kan godkende, var af uransalige årsager udsolgt på den danske, men tilgængelig på den tyske…), og den var marginalt dyrere, end hvis jeg havde bestilt i DK.

6 Synes om

Det er godt at vide, tak :blush:

Tak for svar. Hvad er det for noget foder du køber? Jeg har nogle meget kræsne katte og zooplus er lidt af en labyrint :sweat_smile:

Han spiser (for det meste… :sunglasses:) Cosma Nature tun eller laks - kylling eller blandingsudgaver er absolut no go.
Og så er Sheeba Classic Pate med laks med mellemrum på positivlisten, så det har jeg som regel i huset som backup.

Det skal tilføjes, at vådfoder gives som supplement til tørfoder (Hills T/D og Purizon Large er her the chosen few) og der suppleres lige så ofte med lidt af det kød vi spiser, samt hvad han selv fanger - så indtaget af serveret foder svinger kraftigt, alt afhængig af vildtbestand og dagsform… :sunglasses:

3 Synes om

Jeg køber ikke grus på zooplus (bruger fra det danske firma Agrosam, der har noget rigtig godt grus), så jeg sparer altid flere 100 kr. på at købe på den tyske, også når jeg medregner fragt. Jeg køber så også altid helt op til max vægt jeg kan komme i en kasse uden at skulle betale merfragt :slight_smile:

2 Synes om

Tusind tak! Jeg har lige bestilt noget Cosma i går, så forhåbentlig er det et hit. Mine elsker også alt med tun, jeg prøver den smag fra sheeba :relaxed: der er noget med at de kan få for meget tun, så mine får det et par gange om ugen - det er forhåbentlig ikke for meget? :fish:

Jeg har ikke prøvet agrosam, det skriver jeg bag øret, tak :blush:

Det kan bedst betale sig hvis man kan bestille en hel palle hjem af gangen/har mange katte, eller evt. bor i nærheden af dem :smil:

1 Synes om