Zumba - er der andre end mig der er blevet bidt?

Som nogle af jer ved har jeg jo fået en masse TEI-1 og TEI2 behandlinger.

Det har betydet at jeg har kunnet gå normalt igen, jeg har kunnet sove uden smerter, jeg har kunnet lave store middage uden at tude… og det ALLERBEDSTE af det hele - jeg er blevet medicinfri :wehu:

Jge er gået fra mellem 10 og 30 mg morfin om dagen + 600-1200 mg ibuprofen + paracetamol til… ingenting… ingen smerter, ingen tårer når jeg vågner om natten, jeg kan vende mig normalt i sengen uden at snyde med armene og jeg kan nå ud på toilettet for det er ikke længere så svært at komme ud af sengen at det bliver for sent…

Så jeg tænkte… nu skal det være… jeg skal prøve at røre mig igen…

jeg har været til prøvetimer rundt omkring… efter jeg fik købt et par rigtig fede dansebukser der er lange NOK!! :slight_smile: (svært at finde)

Men igår der var jeg til zumba-prøvetime hos et sted der hedder dance and move ude i Albertslund. Det er nok det sjoveste jeg har prøvet i evigheder…

Træneren var genial - og der var vild energi i holdet og koreografierne indeholdt en masse trin jeg kender fra mine unge dage som mavedanser så jeg kunne rent faktisk følge med på trinnene… at jeg så slet ikke kunne følge med på tempoet og energien fordi jeg ikke har været i form i årevis er en anden sag…

Men jeg havde det sjovt… og jeg er SÅ øm her til morgen… jeg har genopdaget muskelgrupper jeg forlængst havde glemt eksistensen af… men jeg har ikke ondt…

jeg skal til træning igen på mandag… og jeg glæder mig allerede!!! :slight_smile: zumba med Zitta fra dance and move i albertslund - det er noget af det sjoveste…

er jeg den eneste der er bidt af Zumba ?

Jeg har prøvet en gang, og vel var det skæppe sjov, men jeg må ha’ en bygningsfejl i øverste etage, når de andre gik til højre så gik jeg til venstre - Ikke kun engang imellem, men HVER gang, så jeg gik frivillig før jeg blev smidt ud :slight_smile:

Hvor er det bare herligt det du skriver :smiley: Både med at du er smertefri - men os at du har modet på at få bevæget dig igen :slight_smile: Og især at du har fundet noget du syns er sjovt :smiley:

Jeg er ikke selv ramt af Zumba - for har endnu ikke prøvet et godt hold… Men jeg har brugt danse-holdene i Fitness World meget… Jeg ELSKEDE det i Odense, for der er en fantastisk instruktør, Julie, som bare kan det der… For hende går det ud på at man skal ha pulsen op, svede som et svin og ha det sjovt, og så er det ellers ligemeget om du ikke kan trinene ordentligt… Det var SÅ sjovt! Jeg grinede i en time af at kigge på mig selv i spejlet og svedte så det var helt vildt… Nøj, DET var noget ved!

Desværre er det noget helt helt andet her i Aalborg… Har forsøgt flere forskellige danse-hold i fitnessworld, men har endnu ikke fundet en god… Fx er der en træner, som kommer ind på holdet med stor makeup og håret sat - så træner man men når aldrig over opvarmnings-tempo - og så går hun ud igen uden makeuppen eller håret har rykket sig en mm… Og det er ikke det jeg vil ha - jeg vil have pulsen op! Det skal ku mærkes - ellers er det spild af tid :slight_smile:

Jeg ville rigtig gerne og havde egentlig bestemt mig for at jeg villle melde mig på et hold her i vinter - men lige pt. har jeg det desværre ikke til at jeg kan komme igang med det så det må vente til næste år :slight_smile:

jeg er også helt vild - og det bedste er… det er BILLGT!!!

det koster 250 kr for ubegrænset træning på lige så mange hold jeg gider om måneden… det er så sejt!! :slight_smile:

og du har totalt ret lykke - vi skal svede og have pulsen op…

Zitta som trænede holdet igår - hun kom ind… håret i vild uorden i en sjusket hestehale, kun mascara og noget løst træningstøj…

GUUUUUUUUUUUUUUUD hvor er det fedt der er så mange nye :slight_smile: … jeg har 2 råd til jer… træk vejret… og træk vejret… og min opvarmning varer 17 min - det er ok hvis i drikker vand efter 4

sådan - så var stilen lagt - og så var det bare om at følge med… og jeg grinede også af mig selv hele vejen for jeg kunne godt se at jeg nok havde rytmen og trinnene - men for pokker hvor har jeg bare ikke en bønne kontrol over kroppen endnu :slight_smile:

og Zittas mascara - den sad under hendes øjne da vi var færdige med træningen og alt håret var klasket ind til hovedet af sved… det er en træner efter mit hoved :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;1008767]jeg er også helt vild - og det bedste er… det er BILLGT!!!

det koster 250 kr for ubegrænset træning på lige så mange hold jeg gider om måneden… det er så sejt!! :slight_smile:

og du har totalt ret lykke - vi skal svede og have pulsen op…

Zitta som trænede holdet igår - hun kom ind… håret i vild uorden i en sjusket hestehale, kun mascara og noget løst træningstøj…

GUUUUUUUUUUUUUUUD hvor er det fedt der er så mange nye :slight_smile: … jeg har 2 råd til jer… træk vejret… og træk vejret… og min opvarmning varer 17 min - det er ok hvis i drikker vand efter 4

sådan - så var stilen lagt - og så var det bare om at følge med… og jeg grinede også af mig selv hele vejen for jeg kunne godt se at jeg nok havde rytmen og trinnene - men for pokker hvor har jeg bare ikke en bønne kontrol over kroppen endnu :slight_smile:

og Zittas mascara - den sad under hendes øjne da vi var færdige med træningen og alt håret var klasket ind til hovedet af sved… det er en træner efter mit hoved :)[/QUOTE]

NEMLIG! Jeg syns det er rart at se at de også er mennesker… På en måde syns jeg det er underligt at stå med en træner som hverken puster lidt eller noget… Julie svedte så det var helt vildt - og fortalte en dag at de andre træner grinede lidt af det :slight_smile:

Med tid kommer kontrollen :slight_smile: Jeg fandt også ud af jeg faktisk havde rytmen og trinene - men lige at få vendt det hele rigtigt, det tog altså et par gange :slight_smile: Men jeg ku hurtigt TYDELIGT mærke forskel på min kondi! Jeg svedte stadig som et svin, men jeg ku følge med! Så det skal nok snart komme for dig os :slight_smile:

Jeg er så en af dem, der ikke er vild med zumba. Ja det er da sjovt, men er ikke blevet bidt af det.
Så kan jeg bedre lide BodyAttack, Bodypump og cykling/spinning osv hvor det ikke er mega sjovt, men HÅRDT :hjerte:

Det eneste "danse"træning jeg nogensinde har været bidt af har været Strip-Fitness og Pole-fitness, men der har jeg også deltaget i DM i Sportsstrip, så det var jeg RET vild med. :ok:

Jeg har overvejet Zumba, fordi stort set alle jeg kender der har prøvet det siger det er så sjovt.

Jeg er bare bange for at ende som Alice… Jeg er SÅ dårlig til det der med “to skridt til højre”… nåh den ANDEN højre :pose:

Jeg er også en af dem der er bidt af zumba. Jeg har gået til det i næsten tre år nu uden at bleve træt af det. Jeg kører gladeligt de godt 20km til Hobro en til to gange om ugen. Jeg har en fantastisk træner og det er guld værd (jeg har prøvet en del forskellige at varierende kvalitet). Jeg bliver stadig helt høj efter jeg har været til en time, så selvom jeg slæbte mig derhen og var træt før timen startede, så er jeg altid frisk og glad når jeg kører hjem.

Jeg prøvede det for et par år siden, men det viste sig at jeg ikke havde så meget rhytme i kroppen som jeg troede, så holdt op igen efter 5-6 gange :høhø:

[QUOTE=ThildeL;1009016]Jeg er så en af dem, der ikke er vild med zumba. Ja det er da sjovt, men er ikke blevet bidt af det.
Så kan jeg bedre lide BodyAttack, Bodypump og cykling/spinning osv hvor det ikke er mega sjovt, men HÅRDT :hjerte:

Det eneste "danse"træning jeg nogensinde har været bidt af har været Strip-Fitness og Pole-fitness, men der har jeg også deltaget i DM i Sportsstrip, så det var jeg RET vild med. :ok:[/QUOTE]

Jeg hader så træning hvor jeg ik griner :slight_smile: Kan godt være det er sundere, men stopper efter 3 gange…

Sportsstrip? Jeg gad godt se hvad det lige er for noget…

Zumba har ikke rigtig tændt mig men derimod motionsboksning, som jeg har opdraget er en pragtfuld form for motion…

[QUOTE=Lykke;1009171]Jeg hader så træning hvor jeg ik griner :slight_smile: Kan godt være det er sundere, men stopper efter 3 gange…

Sportsstrip? Jeg gad godt se hvad det lige er for noget…[/QUOTE]

Sådan noget her :ok: DM Sportsstrip 2012 - YouTube

Ok… Så de smed trods alt ikke tøjet :stuck_out_tongue:

Må dog indrømme jeg har et lidt ambivalent forhold til poledancing og til sportsstrip :slight_smile:

Tja… det er virkelig god træning. Både styrke mæssigt og smidighed

Det er jeg heller ik i tvivl om :slight_smile: Tror os det ku være sjovt at træne (hvis man da lige havde fysikken til det ;))… Det er bare det med at stå og gnide sig på en scene jeg personligt ik ville være så vild med :slight_smile: Men er nu ik fordi det så ‘værre’ ud end mange popstjerners sceneshows :slight_smile:

Mine koreografi-evner stinker simpelthen, så Zumba er nok ingen succes for mig.
Til gengæld er jeg helt tosset med Body Flow, som er en blanding mellem tai chi, yoga og pilates. :thumbup:

jeg er lige blevet lokket med til Piloxing… en blanding af dans, boksning og pilates… det kan kun blive … meget underligt :slight_smile:

Du blir nødt til at anmlde det - lyder sjovt :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;1009867]jeg er lige blevet lokket med til Piloxing… en blanding af dans, boksning og pilates… det kan kun blive … meget underligt :)[/QUOTE]Det skulle også være godt. Jeg håber sådan, at der oprettes i Piloxing-hold dér hvor jeg går til fitness.