Zylkene, anxicalm el?

Første gang jeg var afsted med Isabella, var jeg et nervøst vrag… Isabella er en erfaren udstillingskat, men hun var så stresset, forvirret og angst, fordi min stress og angst jo ‘fortalte’ hende, at det her var en farlig situation!
Anden gang vidste jeg, hvad der skulle ske, og jeg var mere rolig, og det samme var Isabella tydeligt! Her sidste gang var jeg helt rolig (i hvert fald i min målestok :høhø:), og Isabella så ud til at hygge sig hos dommeren begge dage :smiley: Hun gned sig op ad dem, lod sig håndtere uden problemer, kunne afledes med den der lille ‘fjer på pind’-dims, og viste sig rigtig frem :slight_smile:
Så vores nervøsitet betyder faktisk en del (på de katte som egentlig godt kan klare at blive udstillet!), det er min erfaring med Isabella ihvertfald! Fordi jeg viser hende, at jeg ikke er spor bange for situationen, og faktisk nyder den og hygger mig, så er det faktisk en helt anden kat jeg har med nu :slight_smile: Jeg havde det nemlig sådan efter første gang, at gentog det sig de næste 2 udstillinger vi deltog i, så ville jeg ikke udsætte hende for det mere. Så jeg er glad for, at jeg kunne ændre mig, vi kan komme afsted i fremtiden :thumbup:

[QUOTE=PjevseMalene;1236703]Første gang jeg var afsted med Isabella, var jeg et nervøst vrag… Isabella er en erfaren udstillingskat, men hun var så stresset, forvirret og angst, fordi min stress og angst jo ‘fortalte’ hende, at det her var en farlig situation!
Anden gang vidste jeg, hvad der skulle ske, og jeg var mere rolig, og det samme var Isabella tydeligt! Her sidste gang var jeg helt rolig (i hvert fald i min målestok :høhø:), og Isabella så ud til at hygge sig hos dommeren begge dage :smiley: Hun gned sig op ad dem, lod sig håndtere uden problemer, kunne afledes med den der lille ‘fjer på pind’-dims, og viste sig rigtig frem :slight_smile:
Så vores nervøsitet betyder faktisk en del (på de katte som egentlig godt kan klare at blive udstillet!), det er min erfaring med Isabella ihvertfald! Fordi jeg viser hende, at jeg ikke er spor bange for situationen, og faktisk nyder den og hygger mig, så er det faktisk en helt anden kat jeg har med nu :slight_smile: Jeg havde det nemlig sådan efter første gang, at gentog det sig de næste 2 udstillinger vi deltog i, så ville jeg ikke udsætte hende for det mere. Så jeg er glad for, at jeg kunne ændre mig, vi kan komme afsted i fremtiden :thumbup:[/QUOTE]

Ja, jeg havde også Jako som havde været vant til at blive udstillet af mig og altid taget det pænt. Så fik han ny ejer (Diego fik dårlige associationer til Jako, da de to legede sammen, da Diego brækkede hoften), som havde ham med på udstilling. Hun var første gang så nervøs at Jako lige pludselig slog knuder på sig selv i stedet for bare at hænge pænt som han plejede. Jeg tog ham og så hang han pænt igen - næste udstilling var nye ejer meget opmærksom på at holde sine nerver i ro, og helt som med dig, Malene, så gik det hele bare meget bedre :slight_smile:

Ud over de råd du allerede har fået, så kunne du også prøve at hærde hende derhjemme ved at “lege” udstilling med gæster. Altså løfte, strække og stå med hende, sætte hende på bordet foran “dommeren”, som så skal pille/rode/rage på hende :slight_smile:

Det værste der kan ske er ingenting, og i bedste fald får I jer lidt sjov samtidig med at Glitter får trænet lidt :slight_smile:

vi er allerede i skarp træning og det går den rette vej. jeg tog den beslutning at jeg ville tage lidt “hårdere” fast på glitter for ligesom at vise hende hvem der bestemte og det har hjulpet ret meget må jeg sige. nu kan vi faktisk holde hende i stræk i stort set lige så lang tid vi gider og løfte hende uden at hun brokker sig og blir uterlig.
vi/jeg har så vendt og drejet det hele i hovedet og jeg er ihvertfald kommet til det resultat at jeg så absolut ikke er nervøs på ustillinger. det eneste jeg er nervøs for er om hun skal smutte fra os. men det burde jo så bare gøre at jeg holdt bedre fast på hende :stuck_out_tongue:
men der er ihvertfald fremskridt.
jeg tror grunden til at glitter er nervøs er alle de nye lyde og det store rum hun er i på sådan en udstilling. hun skal bare finde ud at det ikke er spor farligt