Zylkene, Colostrum?

Jeg har Niggi hjertebarn herhjemme der er begyndt på Zylkene på grund af stigende nervøsitet/angst og modvilje mod kontakt.

Det virker også, mest i begyndelsen, lige nu noget mere langsomt.

Men beholdningen af Zylkene er ved at være i bund, så der skal købes nyt ind og så var det jeg kom i tanke om alle de gange Colostrum er nævnt herinde som et alternativ til Zylkene.

Skal det være en bestemt slags Colostrum? Immunecare nævnes mest, men jeg har fundet et andet mærke på eBay der umiddelbart lyder til at have samme indhold, dog med 500mg kontra Immunecares 480mg.

Jeg tænker at jeg vil give dem ligesom jeg giver Zylkene, tømmer kapslerne, tilsætter lidt vand til pulveret i bunden af en skål, blander og Niggi slubrer det i sig som om det smager fantastisk. Og hvor meget skal en kat have om dagen (Niggi vejer ca. 3,5 kilo) - en kapsel ligesom Zylkene 75mg?

Jeg tror desværre ikke, at nogen af os kan gætte os til, om forskellige mærker er OK/virker.
Jeg ville selv holde mig til noget af det, der har været afprøvet, f.eks. Immunecare, og så have Zylkene liggende også til hvis Immunecare ikke har ønsket effekt på netop din kat.

Mon ikke det er nogenlunde det samme, indholdsmæssigt, der er i de forskellige mærker? Det vil jeg da tro.

Jeg har også prøvet en, denne her: http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=339&cid=&tid=&bid=5, men det er så mod rødt tandkød (hvor det virkede fortrinligt) jeg har flere gange villet prøve det som “Zylkene” men jeg bli’r ved med at glemme det…

har lige snakket med en brite opdrætter hun bruger netop den du linker til Tina og hun er glad for den, hun giver 2 om dagen og deler over vådfoder til hendes 3 katte. Men ellers anbefaler hun 1 pr kat daglig
Så nu har jeg også lige bestilt, kan se man spare lidt porto ved køb a 2 stk

21st Centrury har de også på bigVits.co.uk - men prisen på eBay er faktisk bedre :slight_smile:

En lille opdatering:

Efter ca. 3 uger på Zylkene startede Niggi for 5 dage siden på Colostrum fra 21 Century og det går forrygende. Jeg begynder at se glimt af min “gamle” Niggi og må ofte tage mig selv i ikke at gå for hurtigt frem med min håndtering af hende for ikke at bremse fremgangen.

Hun er blevet mere og mere kælen og kontaktsøgende og er begyndt at opsøge mig for nærhed. Lige nu ligger hun faktisk her mellem tastatur og skærm og vasker sig og indbyder til nus.

Hvor jeg før faktisk kun måtte kæle hende blidt på hovedet når hun selv indbød til det, kan jeg nu kæle på hele kroppen og også lægge lidt kræfter i til en rask nussetur.

Det er blevet et fast aftenritual lige inden sengetid at hun skal have indholdet af hendes kapsel blandet op med vand i en skål på badeværelset imens jeg børster tænder. Og hun mener helt klart at hendes nye Colostrum smager meget bedre end Zylkene - der bliver i hvert fald slubret godt og grundigt.

Jeg er så glad for at jeg begyndte på en behandling af hende, det er helt fantastisk at se forandringen fordi den er så tydelig som den er. Og jeg håber udviklingen fortsætter så jeg får min kærlige lille pige tilbage :hjerte: