Zylkene - Morgen eller aften?

Jeg sidder her og tænker om det har nogen betydning hvornår på dagen man giver Zylkene?
Selv har jeg ofte givet det sent om aften, og sidder nu og tænker om det kan spille ind at det ingen virkning har haft når jeg har prøvet det?
Hvis det virker bedst de første timer, så er det jo spild da katten har lagt sig til at sove for natten.

Da jeg brugte det, gav jeg det altid om morgenen, men om det er mere effektiv der, ved jeg egentlig ikke

Min erfaring er at det skal gives tidligt på dagen dvs. fra morgen til start eftermiddag.

Når jeg har givet Mille Zylkene, har jeg givet det ca ½ time inden vi går tur. Det har jeg gjort, fordi hun stressede meget over de udegående katte.

Og når hun fik det der lidt før gåturen, så var hun afslappet overfor dem, i stedet for at puste sig op, som hun ellers gør i perioder.

Nu ved jeg ikke lige hvor hurtigt Zylkene ryger i blodet. Men eftersom det er på pulverform vil jeg mene at det optages ret hurtigt, så umiddelbart giver det helt klart mening at det vil være bedst at give om formiddagen. Jeg har givet Bastian det nu her mens vi har haft plejebørn, og han får det på sit morgenvådfoder af sammen grund. Jeg har helt klart set en effekt, så ham virker det på.

Men så vidt jeg husker fra andre tråde er der også nogen katte man ikke ser virkningen på… ? Men prøv da at bytte om på det så du giver det om morgenen/formiddag i stedet for :slight_smile:

Tusinde tak for input. :slight_smile:

Jeg vil huske at få givet om morgene næste gang jeg vil prøve det. Primært på Gismo og hans surheder på fremmede katte. Tænk hvis det er nok at give det først på dagen, i stedet for sent om aften som jeg har gjort hidtil.

Altid noget det pludselig slog mig. - Så måske det kan have virkning her hjemme. Time will show. - Men ja, ikke alle Zylkene virker på. Nu må jeg se, så langt så godt. :slight_smile: