Zylkene og sammenførte katte

Jeg har haft rigtig gode erfaringer med zylkene, og min situation lignede din en del. Min ældste kat, blev udset sig som mobbe-offer af især min ene ungkat ( fra sidste kuld ) hun elskede at drille hende - Lave bagholdsangreb eller springe frem bag en dør…Pretty stressede voldsomt op af det, og blev en rigtig sur skøjte som snerrede og slog ud efter alt og alle. Og det gider jeg ganske enkelt ikke se på, så jeg havde valget mellem at give zylkene og krydse for det virkede, eller omplacering af den unge kat ( mine gamle katte bliver med garanti til de skal bæres herfra ).

Jeg startede med at give Pretty zylkene, og jeg gjorde følgende - Delte kapslen, og hældte pulveret i en kop, med lidt vand over. Når pulveret blev opløst af vandet, sugede jeg det op i en engangssprøjte, og ind bag hjørnetænderne med sprøjten, og vupti så var ‘kuren’ givet. I løbet af ganske få dage, fandt Pretty igen hendes sædvanlige ro, hun stressede mindre og mindre, i løbet af ca. tre uger var hun helt sig selv igen, og så var hun jo ikke sjov at drille mere, hun tog jo ingen notits af Birdies skarnstreger længere, så freden indfandt sig igen. Jeg forsatte med at give Pretty zylkene i 30 dage, og hun er stadig helt sig selv …Behøver jeg at sige, at jeg nu altid har zylkene hjemme - Start hellere med det samme, inden den dårlige adfærd bliver en vane.