1:3.000

Halløjsa… Skal han lave killinger?

5 Synes om

Og det er faktisk helt korrekt! og tak fra Filbert at du fandt en mor til ham, som helt sikkert vil værdsætte hvor sjælden han er.

Jeg har altid troet at det blå tortie hankat mere var en joke, hvilket det sikkert også er, end det var reelt. Men ja, det var så mest reelt :slight_smile:

Og jeg var godt nok noget panik, jeg ville jo ikke helt indse at jeg havde lavet en tortie hankat, ville så gerne at det kunne være noget andet end en penis, der sad der og sagde tittebøh…
Det tog mig også et par uger inden jeg sådan rigtigt begyndte at dele det, skulle lige sluge et par kameler eller fem inden jeg kunne grine.

Og ja nu synes jeg det er vildt morsomt og ja, hvad i alverden er chancen for at det sker.

1:3000 er nok i underkanten, men gad vide om der er nogen der ved hvor sjældent det reelt er.

10 Synes om

Han får i hvertfald lov til at beholde nødderne aka The Filberts nogle måneder/år som han nu kan opføre sig pænt til. Det er Lykke der skal bo med ham, så kan han ikke opføre sig pænt, så ryger bollerne.

Jeg krydser fingre for at han bliver lige så sød som de fleste MCO drenge og at han ikke begynder at stinke og overpisse Lykke :wink:

9 Synes om

Det tænker jeg at Lykke, og resten af huset beboer, også vil sætte stor pris på at han ikke gør. :klappe:

3 Synes om

Altså er man opdrætter så æder man af og til kameler til morgenmad :smile: Det er en skide skæg fortælling, og han er jo ligeså skøn som hvis han havde været en tøs :wink: Dine planer er bare anderledes :blush:

6 Synes om

Han er virkelig vidunderlig uanset hvordan han er sat sammen. Smukke farver og en fin fordeling. Og øjne der kigger lige ind i sjælen på en. :heart_eyes:

4 Synes om

@Lykke
Undskyld nu spørger jeg lige her,
Ved godt det er lidt uden for tråden. Undskyld
nu når han er så sjældent
Som jeg fornemme han er, skal han så ikke være avls kat ? Og hvorfor ikke?
Undskyld kommer jo ikke mig ved, på den måde, bare nysgerrig på det, på måde vil gerne lære lidt
Måske spørgsmålet er lige så meget til @HolmeInc

Med venlig hilsen

3 Synes om

Hmm… Jeg har ikke forstand på det, men her er hvad jeg umiddelbart tænker.
Hvis han er kimær f.eks. så er det at han er tortie nok ikke noget der er arveligt, da det er to embryomer der er fusioneret meget tidligt i graviditeten, som jeg forstår det.
Hvis det skyldes klinefelter, dvs. xxy kromosomer, så ville det essentielt være en kromosomfejl man avlede på og det er nok ikke godkendt i foreningen? Og muligvis er han nok også infertil?

4 Synes om

Åh så er jeg med, er den en “fejl”
Skal det selvfølgelig “bremses” og ud af avlen

3 Synes om

Jeg har lige googlet lidt på det, og hvis det er en xxy dreng, så er han med al sandsynlighed infertil, så man kan nok heller ikke rigtig avle på det. :thinking:

4 Synes om

Men håber nogen med mere forstand på det kommer ind og retter på mig hvis jeg er forkert på den. :smiley:

4 Synes om

Du har fuldstændig ret, at være opdrætter er på naturens nåde og ja han fik ændret mine planer.

De satans kameler smagte væmmeligt de første dage :face_vomiting:, men ja nu her 2 uger senere kan jeg faktisk se flere fordele end ulemper.

6 Synes om

Helt korrekt forstået og fint forklaret.

5 Synes om

For mig var det en joke, men kun fordi jeg troede det aldrig ville ske :see_no_evil:

Jeg googlede det :tihi: Fandt flere steder der skrev, at det er en ud af 3000 tortier, der er en han.

Hvis han kan og når det :upside_down_face:

@Osquary er inde på det helt rigtige i forklaringen til @Beimis :slight_smile: Han er højst sandsynligt infertil eller også giver han kun en farve videre. Især pga det første er det noget af et sats at beholde ham som hankat.

Vi har før haft en fertil han i et års tid til de andre begyndte at ændre adfærd overfor ham. Snip snip sagde det så med det vuns!
Men hvis nu Filbert kan holde sig i skindet lige så længe, og ikke er lige så rædselsslagen for damer, så får han en chance for at lave killinger.

3 Synes om

hvis det er en XXY ja så er han sikkert steril og godt for det, der er ikke nogen grund til at opdrætte på en som har en genetisk fejl, så det tager naturen sig typisk af.

En kimære er jo så en helt anden sag og det er jo ikke lige til at vide hvor meget af ham er en han. Han fungerer helt almindeligt så urinrør er dreng, penis og boller er jo tydeligvis også. Men ingen kan jo vide hvor meget af drenge fosteret der er gået til held, måske er det kun udvendige organer der er dreng og resten pige, så ja han kan i princippet have en livmoder og æggestokke inde i bughulen.

Jeg er ikke interesseret i at han skal gennemgå alle mulige test, ville gerne have fundet ud af om han er en XXY, men 5000+ kr er det på ingen måde værd i det jeg har nok af de linjer i avl allerede.

Med andre ord at han får lov til at beholde bollerne er mest nysgerrighed og så ville jeg jo gerne have hans type videre i en pige som jeg så kunne beholde. Så virkelig taknemmelig for at @Lykke giver mig mulighed for det.

Hvorfor jeg ikke beholdte ham selv er fordi min avlspige, Dakota Darling, som er 2 år, er af samme forældre. Jeg har et mindre hus og et lille opdræt, det ville give nul mening at beholde søster og bror åbne og have dem hjemme begge to. Det er simpelthen ikke sådan jeg vil bo, altid have min katte opdelt og slet ingen ønsker om at lave linjeavl på to helsøskende. Og ja fertile katte er så ligeglade med etik… Hvis de skal, så skal de :wink:

Og frk. CoonBird… skulle nok tage fra hvis hun fik muligheden…

8 Synes om

ahhh 1:3000 tortier, det giver mere mening. Jeg troede du mente 1:3000 killinger :wink:

3 Synes om

Undskyld :ups:
Jeg har siddet på mine fingre i timevis og bekæmpet trangen, men …





Har vi ikke alle været der, på et tidspunkt? :surrender:

7 Synes om

det klarer naturen sikkert helt selv hvis det er en XXY, de er typisk sterile.
Men ja, der er rigeligt med maine coon katte som er uden genfejl, det giver mere mening at bruge dem.

Havde det nu været en helt vildt sjælden race så kunne man godt argumentere at beholde for at bevare racen. Så der kan være undtagelser hvor det kunne give mening.

Nu giver jeg det er forsøg, måske er Filbert med på den, måske er hans kald at være sofaløve hele livet :slight_smile:

Han har øvet sig i sofaløvejobbet her til aften :slight_smile:

13 Synes om

Kender hende udmærket og bor 15 min. kørsel fra hendes klinik, tak for reminder, jeg skal lige have ringet til dem og hørt om det er en kat de har interesse i at møde.

4 Synes om

Selvfølgelig kommer det da dig ved og selvfølgelig må du spørge.

Jeg har svaret lidt længere nede, men du får lige et kort svar her.

For mig er opdræt meget mere end “det oplagte at beholde noget sjældent”. Hans farve og køn kombination er virkelig sjælden, men hans linjer har jeg fint nok af i avl allerede.

Var han en pige, ville det give mening at beholde ham i mit opdræt, da jeg så kunne bruge Born på hende.

Men at beholde en hankat sammen med hans helsøster i et så lille opdræt som mit, giver, i mit hoved, ikke mening. Uagtet at hans farve-kønkombination er sjælden.

7 Synes om