Afføring løber ud af bagdelen - hvad fejler hun?

Min første MCO havde udviklet mega colon pga HD. Jeg vidste ikke han havde HD, men jeg vidste, han var forstoppet. Der kom ikke dén mængde ud der skulle, selvom katten aldrig har været overvægtig.
Et røntgenbillede blev taget og viste en massiv mega colon :S

Dyrlægerne på Aalborg Dyrehospital så billederne og ortopædkirurgen Gregers Gregersen (der desværre er gået på pension nu :() sagde: “Han har sgu da HD”.

Kristian Pedersen (der også er gået på pension nu:() opererede forstoppelsen og da katten var på højkant igen, fik han i 2002 lagt guldimplantater ind i hofterne af Gregers Gregersen.

Dermed levede katten op til sit stamnavn: Guldfakse’s Felix. :tihi:

Mega colon kommer desværre igen :S - så efter 4½ år blev han aflivet. Men i de 4½ fra operationen i tarmen til han blev aflivet år fik han et nyt liv pga guldimplantaterne - han hoppede op allevegne, hvor han før havde svært ved det, midt på spisebordet midt i middagsgæsters tallerkner osv :rock:

På Aalborg Dyrehospital er det nu dyrlæge Mette Rønn-Landbo, der laver guldimplantater - jeg har netop, pga de gode erfaringer jeg havde med Felix’s behandling, fået lagt guld i hofterne på endnu en MCO.