Jeg ville så nok give den en måned uden soveværelsesadgang. Bare for at være HELT sikker på, at hun har glemt det. Jeg giver Billy flere måneder uden dyneadgang, når han igen-igen er blevet trænet renlig Jeg har før oplevet, at han er gået i dynen, hvis der kun er gået et par uger. Men han har også været urenlig længe, og så godt fast som hos ham sidder det forhåbentlig ikke hos din.
Drikker nyrekatte ikke meget? Jeg ville ikke vente med dyrlægen. Og hvis dyrlægen ikke ville se katten, ville jeg finde en anden.
Jeg synes, at det med bakken og lågen lyder som en markant ændring, som har en direkte forbindelse til hendes toiletvaner - om man så må sige. Ikke at jeg vil påstå, det er derfor, hun gør det. Men jeg synes da, det er værd at prøve at fjerne lågen for at se, om det gør en forskel.
Selv om hun har været vant til lågen før, har hun jo så vænnet sig til ikke at have den, og samtidig med, at hun nu skal igennem lågen for at komme ind i bakken, så er hun også lukket inde, mens hun er derinde, og ventilationen af bakken er sikkert heller ikke så god, hvis der er låge i.
Jeg havde en kat som begyndte at skide på gulvet da jeg skiftede til an bakke med låge og det var heller ikke lige med det samme… jeg tog lågen af og han gjorde det aldrig mere…
Mandag var vi til dyrlæge hvor der intet var at se, tirsdag var jeg så inde og aflevere en urin prøve og den har jeg så lige fået svar på nu. Thea er sund og rask, ingen tegn på noget som helst i urinen så det er adfærdsrealateret. Efter råd af dyrehospitalets katte expert er Thea nu startet op på Zylkene og lågen på bakken taget af. Skindet hun tissede på har ligget i blød i radolon og efterfyldende blevet maskin vasket med sæbe, desuden er jeg begyndt at fjerne det fra sengen når jeg står op.
Der har ikke været nogen uheld på gulvet siden. Men hun har dog stadig ikke adgang til soveværelset og jeg tror vi holder hende ude af det endnu en uges tid endnu mens hun er på zylkene, så må vi se. Gudskelov for at hun ikke brokker sig alt for meget over at være blevet smidt ud derfra, der er kun lidt miv og kras et minut eller to lige når vi går i seng og så bliver hun stille.
Efter aftale med dyrlægen har Thea været lukket ude af soveværelset i 3 uger og i fredags fik hun så lov at komme ind igen. Hun har været på Zylkene siden jul og hun er nu stoppet på den også. Vi har ikke haft nogen uheld siden før nytårsaften og at hun har været lukket ude har faktisk været en positiv oplevelse. Før kom hun ind og sagde godnat kort før hun listede af igen, nu kommer hun ind og siger godnat hvorefter hun lægger sig ned og putter ved siden af mig en times tid.
Jeg elsker vores aften nus. At have både Thea og Tjalfe liggende på mig på skift og sige godnat, bagefter lægger Tjalfe sig ved min hofte og Thea ved min skulder. Og så bliver jeg spundet i søvn mens hun nusser mig lidt.