Aftensmad - oktober

Hmm, jahh i aften tror jeg det bliver middag for en bestilt på bones…

Hmm, jahh i aften tror jeg det bliver middag for en bestilt på bones…

I dag har vi fået stegt kalvelever…med hele svineriet til (bløde løg, ristede champignon og stegt bacon)…nøj det var godt

Åååhhhhhhhhh åh - jeg er misundelig!

Fadkoteletter med bagte kartoffler og bearnaise :savle: …og denne gang venter jeg ikke til kæresten kommer hjem…sidst spiste vi først ved midnat :thumbdown:

Medister pølse med kartofler , brun sovs, grønne bønner og sønderjysk gammeldavs hvidkål :savle:

sorry dobbelt

roastbeef, flødekartoffler, bagte rodfrugter og bearnaise :savle: …kæresten kommer først hjem kl bæ :thumbdown: og det gør ikke noget at han ærger sig lidt, over ikke at have været her når maden stod klar :tihi: :ups:

Helstegt rødspætte med asparges kartofler og smørsauce :savle:

Flæskestegn med brun sovs og kartofler! Mums

Hmm skulle egentlig have lasagne, men er ikke rigtig sulten… Men nu har jeg jo taget kødet op :øhmm: DILEMMA!

Nogen havde spist de kyllingerester som skulle bruges til aftensmad, så jeg har spist sildemadder … Nogen må enten sulte eller finde noget andet h*n gider spise :venter:

I faten vil jeg have en svampeomelet og rød salat - salaten består af fintsnittet rødkål og rødbede, og med en fedtfri dressing af æbleeddike, ribsgele og måske lidt citronsaft.

I aften vil jeg have en svampeomelet og rød salat - salaten består af fintsnittet rødkål og rødbede, og med en fedtfri dressing af æbleeddike, ribsgele og måske lidt citronsaft.

Jeg tror vi tager til Roskilde og spiser sushi :slight_smile:
Vi har noget der skal fejres.

Vi skal have en hakkebøf med løg, kartofler og brunsovs :slight_smile:

Bøffer, kartofler, grøntsager, hvidløgsbrød og så selvfølgelig sovs til :slight_smile:

Vi er skal bare have stegt flæsk og persillesove.:S Men glæder mig alligevel, for det er evigheder siden vi har fået det sidst.:yah:

Fik rump- steak med bagt kartofler , chili/hvidløgs smør og ærter i går.

og har så rester over .

Så det bliver til glas nudel salat i aften ud af de rester jeg har .

Rigtig hjemmelavet oksekødssuppe ( af kalvekød ), lavet helt fra bunden…Fandt nogle rigtig gode suppeurter med top, til en dejlig suppevisk - Samt dejlige oksekraftben. Lige nu spreder der sig en herlig duft i lejligheden, så om snart skal der koges gulerødder/porrer/persillerod/selleri som tilsættes, og lidt hjemmelavede kød og melboller …Det har taget det meste af eftermiddagen, men så er det dejlig let i morgen, hvor vi spiser rester. På tirsdag skal det kogte kalvekød bruges til en gang kalvefrikasse´.

Skønt fedtfarrig mad de næste 3 dage :slight_smile: