Den opdrætter jeg har Diego fra måtte også af med alle hendes (deres) katte da deres søn udviklede allergi. Jeg ved ikke om det viste sig ikke at være katte eller hvad - men hun fik da nogle af de omplacerede katte tilbage og er nu stadig opdrætter - så vidt jeg ved uden at hendes søn har problemer.
Jeg fik udslæt/nældefeber hver sommer da jeg var barn - der var også snak om at det var katte (hos mine bedesteforældre, vi havde ikke selv kat) fra vores alm. læge, men det viste sig at være maguriter (okseøje) og andre kurveblomster. Fandt vi ud af da jeg blev 18 og fik et massivt udbrud.
[quote=Ann K;96610]Jeg ved jo ikke om din søster hele tiden har brugt Neutral vaskemiddel… men jeg er altså så underligt indrettet, at det er et af de ganske få vaskemidler jeg ikke kan tåle!
Nøjagtig ligesom at jeg får udslæt af lægens allergivenlige plaster…[/quote]
I forbindelse med, at jeg blev opereret i brystet havde jeg bl.a. “vaske-plaster” på - en i teorien genial opfindelse, bortset fra, at jeg kradsede al huden af i området og det plaster, som “ingen” får udslæt af, kunne jeg bestemt heller ikke tåle - så spørgsmålet er måske også, om der f.eks. er noget i bleen, Rebecca ikke kan tåle? De skal jo slutte tæt (godt nok ikke helt så tæt som plaster) :?
Hej
Uden at have læst hele tråden vil jeg lige give mit pip med.Jeg blev priktestet som barn ,husker ikke lige hvor gammel og denne gav udslag for at jeg ikke tålte hund og fugle.Husker ikke om det bare forsvandt eller havd der skete men vi beholdt ihvertfald både hund og fugle .:?Har heller ikke idag nogen symptomer på allergi for disse dyr så om der er sket en fejl med min test skal jeg lade være usagt ellers er de ikke helt pålidelige??? Hilsen Ninna
[quote=birtheras;96647]Kan det eventuelt være noget din søster indtager der er medvirken til at det er så slemt.
Jeg fandt lige denne udtalelse
Det er vigtigt ved alle former for allergi, at al indtagelse af kaffe, te, cacao, chokolade og sukker ophører, da disse fremmer allergier.
om det er rigtig ved jeg ikke, men værd at overveje[/quote]
Tja hun indtager ikke “ret meget”, men selvfølgelig kan det ikke udelukkes. Men der er en masse ting hun ikke spiser længere efter lægernes anbefaling.
Det eneste the hun drikker er amme-te. Men kan da sige det videre, hun ved jo bedst selv hvad hun helt præcist spiser og så må hun undersøge det videre, hvis det er noget af ovenstående
Det synes jeg bare er så forfærdeligt at det skal være sådan. Men desværre er der nok sandhed i det.
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvor mange dyr der bliver aflivet unødvendigt pga. læger der åbenbart kun kan se i sort/hvidt
[quote=Dorthe Andersen;96645]En tråd til eftertanke…det lyder til, at man som kæledyrsejer hurtigt kan blive rådet af læger til at komme ud i noget ret uoverlagt, ret unødvendigt og ret ulykkeligt.
Tænk hvis det viser sig, at det ikke er kat og hest din lille niece ikke kan tåle For f**** hvor er det bare synd for hele familien at de har fået d’et testresultat…håber virkelig de ikke skal af med dyrene.
Derudover: Det er ikke sjældent man hører om famlier, hvor de skal af med dyret pga. “allergi”. Jeg har lidt tendenser til at tænke “Ja, ja, I gider ikke have katten/hunden mere”, men denne tråd giver mig da nyt syn omkring min fordomsfulde tilgang til “allergi-undskyldningen”. Det lader til, at der virkelig er en hel del om snakken; at mange familier af sundhedsfagfolk rådes til at komme af med deres kæledyr så hurtigt som muligt…måske endda helt unødvendigt - ØV :mad:[/quote]
Ja og det er jo ikke bare 1 læge, i må ikke hænge mig op på tallet men mener der var 3 læger inde over da de lå til observation på sygehuset og så deres almindelige læge - som dog blot påpegede at det kunne være det, men han ville ikke sige at de skulle skille sig af med dyrene for han vidste godt han ville få med min mor at bestille hvis det var forkert (min familie har haft den læge i over 25år ;)) og så nu også hudlægen og så også sundhedsplejersken.
Så jeg synes godt nok det er et rimelig massivt pres på førstegangsforældre. Min søster har det jo hårdt nok med en skrigende baby, som har det skidt og så også dette pres. Hun har nu selvfølgelig hele tiden sagt at dyrene ikke skulle nogen steder, da hun ikke troede på det var katteallergi - men ja hun/vi troede på priktesten.
Derudover så bliver der indirekte sagt at man er en dårlig mor/forælder hvis man ikke vil gå af med sine dyr når lægerne siger det, det er noteret i journalerne og det synes min søster jo ikke er særlig sjovt. Selvom det selvfølgelig ikke er det værste i den her situation, men jeg er rasende for synes godt de kunne tage at behandle min søster ordentligt og med respekt :mad:
og det er jo ikke kun min søster, der sidder sikkert mange der har fået samme behandling.
Nogle er så heldige at have et netværk og andre er ikke og lytter til lægen = unødvendig aflivning eller omplacering…TROR jeg, jeg ved det jo ikke. Men det virker sandsynligt efter dette forløb - selvom vi selvfølgelig stadig ikke kan udelukke katte eller hesteallergi.
Men vi krydser alt hvad vi kan for at det ikke er det ud fra jeres udtalelser.
Paa den anden side… isaer folk, der ikke har et forhold til dyr, kan ikke se behovet for at have dyr. Ligesom at jeg ikke kan se behovet for at se en fodboldkamp eller lign.
Og hvis der er en risiko for, at dyrene rent faktisk skader vores helbred, saa er laegens anbefaling forstaaelig, efter min mening. Taenk hvis han/hun ikke gav den?!?!
I oevrigt, det med katte og boerneeksem: Arv og miljø afgørende for eksem
Det har ikke noget med katteallergi at goere, men en anden aarsag, som man ikke har fundet ud af endnu.
Jeg vil nu stadig tro, der er en eller anden form for “lim” til at sørge for, at bleen slutter tæt.
Man kan ikke gardere sig imod alt og “bare” fordi et produkt står som allergitestet betyder det ikke, at samtlige allergikere kan tåle det - jeg har f.eks. fået de værste udslæt af allergivenlige produkter.