Aprils katte

Min søsters dejlige kat Lukas :heart:

23 Synes om

:heart_eyes:

2 Synes om

Sådan en lørdag morgen tidligt forår
Er varmen dimsen stadigvæk dejligt

12 Synes om

Jeg havde for år tilbage indhegnet hele haven. Men den ene af mine katter kom ud uanset hvad. På trods af indbuk, nedhæng og strøm. Så han måtte klare sig som indekat, da jeg ikke bor, hvor udeadgang er sikkert. Det var kun gårdmissen, der fik lov at komme og gå, som hun ville :heart: Vi forsøgte kortvarigt at holde hende inde og hun bed hul i væggen ved siden af lemmen :flushed:

Jeg ville ønske, jeg havde beholdt hegnet fra dengang, for måske det ville kunne holde hittemissen inde. Men omvendt ville han aldrig finde hjem igen, hvis han endte på den gale side af hegnet. 0 overlevelsesevner og 100% frygt. Så måske det er fint, at han er inde.

Terrassen skal stadig laves til catio, men først brugte vi pengene på Petnet på vinduer og dør. Så kom der en masse andre uforudsete. Men muligvis i år :crossed_fingers: han virker dog slet ikke interesseret i udenfor og løber væk fra døren, når den åbner :joy: der kunne jo stå et fremmed menneske!

11 Synes om

Er der nogen der har gode råd til at slanke en kat når man har 2 og de “kun” er øremærket og der ikke er penge til at chippe og købe surefeed (eller lign)

Lige nu har jeg denne

De får 2 (små) portioner af gangen så de begge kan få en portion hver.

Jeg har sat den til at spytte 2 ud kl 7, 10, 12, 15, 17 og 20

Den kan ikke stilles til flere intervaller, den kan selvfølgelig godt stilles til færre, men er usikker på hvor lange/korte de intervaller skal være.

Jeg går ture med Simba når mine ben og hovede er til det.

1 Synes om

Mindre tørt, mere vådt. Vådkost øger mæthedsfornemmelsen med det høje vandindhold og er desuden godt ift nyrerne.

Lige pt har jeg selvfølgelig kun en, men ellers portionsfodring - evt adskilt. Min får kun vådt i løbet af dagen. Til natten gemmer jeg en smule tørkost rundt omkring i huset, så han skal lede efter det og bruge hovedet lidt. Jeg fodrer helt klart meget lidt tørt. Han er ret flot fodermæssig stand - og han var blevet tyk i oktober (hvorefter jeg ændrede til nuværende model)

7 Synes om

Giv tørkost i et foderbræt så de skal arbejde for at få det. Det gør også at de spiser langsommere.
Og som nævnt, mere vådt, mindre tørt

4 Synes om

En af glæderne ved at dele haven med kattene! :smiling_face_with_three_hearts: Når vejret er godt, men lige til den kølige side kan de fungere som varmepuder mens man drikker en kop te på terrassen :sweat_smile:

24 Synes om

Kasser med DVD film er absolut den bedste sted at sove

18 Synes om

Fredagaftenhygge mellem Dorotea og Genie

20 Synes om

Forår og min bare :ass:

Jeg bliver på varme dimsen

16 Synes om

Singelton følger med i drengenes leg ude på græsplænen

22 Synes om

Han har bare de mest fantastiske… harlekintern… :sunglasses:

8 Synes om

Åååårh nej hvor er han bare søøøøøød :sob::face_holding_back_tears::heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

Åh :heart_eyes: han er så dejligt

2 Synes om

Det var vist meget godt hun ladede godt op igår, for Genie gjorde det knagme flot idag!
Har mest videoer, men opslaget her på facebook er offentligt, for dem der vil se :flag:

8 Synes om

Jeg tror muligvis Mille og Masso er godt tilfredse med, at vi kom hjem fra tur i går :hjerte:

Det er lidt svært at fange et godt billede af dem, når man befinder sig under dynen de putter på :tihi:

17 Synes om

Der meddeles om en vindueskigger i Spjellerup :face_with_monocle:

23 Synes om

Har lige støvsuget hele huset, så kattene har en fest, med alt det “nye” legetøj :rofl:

19 Synes om

Mandag morgen …

20 Synes om