Ayla er gået bort

Åhhh nej Annie, det er jeg da ked af at høre. :frowning: :rip:

Det gør mig ondt, Annie :ked:

Et :lys:for din smukke pige
Mange tanker herfra :kram:

Det gør mig ondt at du har mistet din smukke Ayla alt for tidligt:trøste:

Det gør mig ondt Annie :ked:

God rejse lille pige :lys:

Det gør mig virkelig ondt for jer Annie :trøste:

God rejse lille pige :rip:

Sikke noget ØV…

:rip: smukke kat.

Men hvorfor i alverden får så ung en kat akut nyresvigt…ved man det :?

[quote=Felis;505177]
Men hvorfor i alverden får så ung en kat akut nyresvigt…ved man det :?[/quote]

Jeg ved det ikke. Jeg har trevlet nettet tyndt efter svar og der står noget med forgiftning og noget med dehydrering. Jeg mener ikke selv hun var dehydreret, hun var ganske normal aftenen før (så hende ikke om morgenen inden jeg tog på job, da vi sov over os) og vi har intet der kan have forgiftet hende og der var heller intet med nogle af vore andre katte.

Det er bla her jeg har læst:

Der er mange forskellige årsager til akut nyreinsufficiens. Blandt andet kan det skyldes giftstoffer som kølervæske (etylenglycol), liljer og nogle typer af medicin såsom ibuprofen (Ipren) og acetylsalicylsyre (Kodimagnyl). Det kan også skyldes en alvorlig bakteriel infektion i nyren eller nedsat blodgennemstrømning af nyren for eksempel som følge af dehydrering.

Taget fra Netdyrlægen

Vi har ingen kølervæske i huset eller haven, sådanne ting har vi i garagen som slet ikke er forbundet med hverken hus eller indhegnet have. Liljer har vi heller ikke og vores piller kan de slet ikke komme til.

Annie, havde dyrlægen et bud på årsagen?

Han sagde at det kunne være forgiftning, men at han ikke kunne sige det med sikkerhed.

Hun blev ikke obduceret, og det har jeg nok fortrudt en million gange siden.

[quote=DK Thomani;505254]
Hun blev ikke obduceret, og det har jeg nok fortrudt en million gange siden.[/quote]

Ja, uvished er noget af det værste

-kramer

Hvor er det trist:ked:

Hun var bare så smuk:brist:

:trøste:Tine

Sikke en trist historie, men desværre også en reminder om, at vore kære små er skrøbelige og fremtiden aldrig noget der er sikkert hvad angår sygdom. Ung som gammel.:brist:-gruppekram-gruppekram

Men smuk det var hun søreme!!

:kram:

Kære Annie.

Åh, nej - det kan da ikke være rigtigt, det gør mig utrolig ked af at læse.
Jeg kan huske, at du præsenterede Ayla i en tråd, hvor man blev opfordret til at vise sin bedste kat og fortælle herom.
Jeg blev dybt fascineret af din Ayla, for på den ene side havde hun et meget smukt, vildt look med et intenst blik, og samtidig så havde hun det kæreste,lidt buttede ansigtsudtryk.

Din Ayla var i sandhed en usædvanlig smuk pige, og dit tab gør mig meget ondt.

Hvil i fred Ayla

:lys:

og et stort -kramertil dig.

Åh nej dog. Det gør mig så ondt for jer! Alt alt for tidligt at hun gik bort!

RIP Ayla

Åh nej, det er jeg rigtig ked af at høre -kramer
:rip: smukke Ayla

Jeg føler med dig. Har selv mistet 2 maine coons af akut nyresvigt. Det er så svært fordi man slet ikke er forberedt på det. RIP smukke Ayla og hils mine katte i kattehimlen…

Stort trøstekrammer herfra

Det gør mig ondt at høre. Anni det fortjener hveren du eller katten at opleve.

Personligt syntes jeg altid at en pludselig sygdom og efterfølgende død/aflivning bør afklares til bunds af hensyn til opdrætteren og de sygdomme der måtte ligge i evt søskende og forældrene. Det koster, jo men det gør det også uforvarent at videregive sygdomme via hel og halvsøskende.

Tak fordi du beskylder mig for ikke at have fået obduceret Ayla pga penge Krista, det var lige netop hvad jeg havde brug for lige nu…

En grund må du jo have haft og penge er den enste stopklods jeg kan komme i tanke om som opdrætter.