Bevaringsværdige ord

Øjebæ

Jeg bor ret tæt på danmarks vindende øjebæ Holbæk Megacenter

Var færdig af grin da jeg så ordet på forsiden af en avis. og vil betegne den sorte kasse på rådhuspladsen som Øjebæ ja jeg tror tilmed jeg kan finde øjebæ på egen matrikkel :fnis:

:fin::fin:

Vær så artig

Jeg har lige læst et fantastisk ord , det skal jeg til at bruge rigtig meget :thumbup:Ressource-spejdere :wehu:

Ressource-spejder er det modsatte af fejlfinder :høhø:

[quote=Mona Jensen;312325]Camilla…er det ord, som du synes er bevaringsværdige :?
Det er jo det, tråden handler om…:)[/quote]

Jeg syntes det er en fin liste af ord hvoraf mange er nogle som jeg havde glemt, så jeg syntes bestemt at de er bevaringsværdige :tihi:

Skruk… (dét ord er da bare skønt)

trompetbukser

Grob og lime (hhv. grøft og kost på vendelbomål)

Hattedamer
Pulverheks
Vindbøjtel

Substitution (når det udtales på svensk)

Flomme -what

puch maxi

Kork -sko :rock::rock:

-jegfejerforegen

Der er IKKE fejet noget ind under gulvtæppet !

natpotte

Det lille hus :stuck_out_tongue: (Jeg skal lige på det lille hus= jeg skal tisse - til dem der ikke ved det :tihi: )

Das

Sminkedukke
Fattigfin
Fisefornem (endelig ikke med to s’er!!)
Røvbaldegardiner
Skurkagtig
Uvederhæftig
Forbrødring

Ja, der er mange gode, næsten-glemte ord i den, men husk at konsultere din ordbog inden du bruger af dem, for der er stavefejl i flere af dem :S

Korat, hvor stammer listen fra?? :slight_smile:

rexkaffe

Kalvekrøs…

Et ord jeg har lært af en bruger herinde :høhø:

Jeg skulle lige ud og afrime :tihi:

Hun mente at hun skulle på toilet, og den havde jeg altså ikke hørt før så jeg svarede at det var skisme da et underlig tidspunkt at afrime køleskab på :høhø:

Kom sådan til at grine af gemalen idag. Han kommenterede Tabitas adfærd (hun var tåbelig og sjov) og han kaldte hende et PLUTØRE :tihi:
Men hun så også ud som sådan en…hun lå i et klatremiljø vi har der er til mislinger og som ligner et fuglehus og inde i fulgehuset havde hun klemt sig ind og lå med hovedet ud af hullet…men omvendt…tossede kat