Tangle Teezer er rigtig god til løse hår, men den tager som udgangspunkt ikke knuder på kattene, med mindre de er meget meget små.
Vores katte elsker at få en tur med Tangle Teezer, Tidligere brugte vi en karte, men den har de aldrig kunne lide
Tangle Teezer er rigtig god til løse hår, men den tager som udgangspunkt ikke knuder på kattene, med mindre de er meget meget små.
Vores katte elsker at få en tur med Tangle Teezer, Tidligere brugte vi en karte, men den har de aldrig kunne lide
[QUOTE=Lykke;1254247]Hvis killingen ikke er vant til at blive børstet, så vil det tage noget tid at vænne den til det Højst sandsynligt vil den mene, at børsten skal dø
Jeg vil umiddelbart foreslå at bruge børsten mens I sidder og nusser, så det bliver en del af hyggestunden. Det gør vi også med vores killing, der dog er vant til at blive børstet fra opdrætter. Selvom han er vant til det skal børsten dog dø med mellemrum [/QUOTE]
Tænker nu også at gøre det ind imellem vi nusser i starten. Er jo ikke en langhåret kat jeg får - men bare for at tage nogle af de løse hår:)
[QUOTE=Jeanette;1254375]Tangle Teezer er rigtig god til løse hår, men den tager som udgangspunkt ikke knuder på kattene, med mindre de er meget meget små.
Vores katte elsker at få en tur med Tangle Teezer, Tidligere brugte vi en karte, men den har de aldrig kunne lide[/QUOTE]
Vil også være til løse hår da det ikke er en langhåret kat jeg får den her gang men en British Shorthair. Tænker bare at man måske kunne frisere lidt hår af samtidig med man sidder og hygger med den og nusser:)
[QUOTE=Lykke;1253068]En brite har ret tyk pels, så uden at vide det med sikkerhed vil jeg tro, at en furminator bliver noget grov ved den…
Vi har lige fået en Tangle Teezer hjem som hyggebørste til vores lille bobtail. Har for sjov prøvet den på vores europé. der aldrig er blevet børstet, og han syntes den var vældig hyggelig Den fik også fjernet lidt løse hår (der er ikke så mange at fange på den kat).[/QUOTE]
En brite har jo kolosal meget underuld, så jeg bruger terminator på mine om sommeren, for at tynde lidt ud i den varme pels …Men hvis man skal have sin brite på udstilling, så er terminator no go, da den godt kan skamfere lidt i pelsen
Jeg tror du mener en furminator Terminator er lidt noget andet
Troede faktisk briter var for uldne til man kunne bruge en Furminator på dem
[QUOTE=Lykke;1254424]Jeg tror du mener en furminator Terminator er lidt noget andet
Troede faktisk briter var for uldne til man kunne bruge en Furminator på dem :)[/QUOTE]
Fnis …Her i hjemmet kalder vi den for terminator - Men vi er nu osse sååååå sjove, eller ?
Den er faktisk rigtig god til at fjerne underuld på en brite …Da mine 3 fik en tur, da det var rigtig varmt, så fjernede jeg tæt på en bærepose pels, og de nød det bagefter. Jeg gør det, jeg lige tar’ en børste, og reder ‘modsat pelsen’ for ikke at fjerne for meget af deres dækpels. Så er underpelsen ret blottet, og så går jeg igang med vores ‘terminator’
[QUOTE=Alice;1254425]Fnis …Her i hjemmet kalder vi den for terminator - Men vi er nu osse sååååå sjove, eller ?
Den er faktisk rigtig god til at fjerne underuld på en brite …Da mine 3 fik en tur, da det var rigtig varmt, så fjernede jeg tæt på en bærepose pels, og de nød det bagefter. Jeg gør det, jeg lige tar’ en børste, og reder ‘modsat pelsen’ for ikke at fjerne for meget af deres dækpels. Så er underpelsen ret blottet, og så går jeg igang med vores ‘terminator’ :-)[/QUOTE]
Det er i hvert fald virkeligt sjovt at forestille sig Arnold, der sidder og børster en brite :høhø:
[QUOTE=Alice;1254425]Fnis …Her i hjemmet kalder vi den for terminator - Men vi er nu osse sååååå sjove, eller ?
Den er faktisk rigtig god til at fjerne underuld på en brite …Da mine 3 fik en tur, da det var rigtig varmt, så fjernede jeg tæt på en bærepose pels, og de nød det bagefter. Jeg gør det, jeg lige tar’ en børste, og reder ‘modsat pelsen’ for ikke at fjerne for meget af deres dækpels. Så er underpelsen ret blottet, og så går jeg igang med vores ‘terminator’ :-)[/QUOTE]
Var en terminator (Furminator) jeg startede med at kigge på og kan se den åbenbart også kan bruges til Briter - jeg skal ikke på udstilling med den men udelukkende have den som kæle/hygge kat
Lige som tilføjelse, så er det en furminator til langhårede racer jeg har til mine to korthårede européer. Især Skofus har en ret tyk og tæt pels, så jeg var bange for at en furminator til kort hår, ville få svært ved at komme igennem. Den til lang pels tager rigtig fint underulden hos begge drengene og det virker ikke som om den slider ret meget på dækhårene.
Kan se inde på Zooplus at de har skrevet ved de forskellige Furminator hvilke katteracer de egner sig til :)-kattedans:tænkekitty: