De dyre dyrlæger

Hvis du mener dem jeg klippede ind, så jo - det var for dokumentere den relativt beskedne stigning.
Men incl. moms synes jeg stadig ikke de er urimelige… :smirk:

3 Synes om

Nej nej, det var bare for at sige, at så er prisforskellen til 804 ikke så stor. Faktisk er den 850 og dermed højere :blush:

3 Synes om

520,- +moms bliver da ikke 850,- ? :thinking:
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad @Dorthe_R inkluderer i “det løse”…

3 Synes om

Jeg tog hele regningen. Vaccinens pris er ikke med i 520 og de skal tage miljøtillæg (som de så der, deler op i brugt materiale og miljøtillæg) Det var mere for at sige, at 804 er en fair pris for kons m. vaccine.

3 Synes om

Jeg mener det er omkring 780 hvor jeg er. Måske er det steget til 800 også

3 Synes om

Posten i mit klip hedder vaccination og sundhedsundersøgelse - og det var som jeg læste det, den Dorthe referede til…

3 Synes om

750 kan jeg se for standardvaccine til kat (inkl moms, miljøtillæg og sundhedstjekket) Hvis man så vælger en dyrere vaccine skal det selvfølgelig oveni

3 Synes om

Jeg gik bare ud fra Dorte refererede til sin pris inkl moms. Altså det hun skulle have op af lommen. De færreste af os kan trække det fra alligevel :joy:

3 Synes om

Jeg vælger nu ikke en speciel vaccine - men igen, det afhænger hvad der inkluderes i de enkelte poster, og der kan jeg som sagt ikke svare på @Dorthe_R’s vegne.

3 Synes om

Vacciner med Felv er ikke standard, men anbefales tii udekatte eller hvis man har flere katte sammen. Så jeg tænker din dyrlæge vælger den, fordi din kat går ude. Den er en my dyrere end den anden. Ikke meget, men lidt

3 Synes om

Med fare for at gentage mig selv: Jeg antog at prissammenligningen for “vaccination og sundhedsundersøgelse” var uden selve vaccinen, uanset hvilken type der er anvendt til hhv. mine og @Dorthe_R’s katte… :smirk:

3 Synes om

Jeg ved ikke, hvad jeg gør, der gør dig irriteret på mig. Jeg ville blot sige at prisforskellen ikke er så stor.

Men jeg forsvinder bare igen. Hyg je3

3 Synes om

Og jeg ved ikke, hvad der får dig til at antage jeg er irriteret…? :thinking:

3 Synes om

Jeg kan se, at hos min dyrlæge er sundhedseftersyn i forbindelse med vaccination steget fra 300 ex. moms sidste år til 400 ex. moms i år - og så får jeg mængderabat, når jeg kommer med flere katte (som jo er ret nemt, når man har en del at tage af :slight_smile: )

Her er detaljerne for min seneste regning:

3 Synes om

Jeg får også rabat på handling-delen for efterfølgende patienter i samme konsultation - jo flere, jo højere rabat.
Nu er det bare mange år siden jeg har haft mere end en kat i kurven, så det tog jeg ikke med i ligningen - vil jo helst ikke sammenligne æbler med pærer… :sunglasses:

3 Synes om

Jeg har ikke lige ledt efter min sidste regning, men på dyrlægens hjemmeside skriver de at priserne er inklusive moms.

3 Synes om

Jeg har en killingekøber der er dyrlæge (faktisk har jeg tre og et par veterinærsygeplejersker også :hjerte:), men hende her var for en 5 år siden hos en klinik, der blev opkøbt af Anicura. Hendes beretning om hvordan tingene ændrede sig efter de blev opkøbt matcher absolut din fortælling. De var dertil under voldsomt tidspres i løbet af dagene for at nå alle konsultationer på kortest mulige tid. Hun endte med at finde sig et andet arbejde.

12 Synes om