Din yndlingsdesert

Bundene laves blandt andet med revet eller smuldret rugbrød.

Timm Vladimir var tæt på at ryge ud af Masterchef på TV3 da han lavede rugbrødslagkage til en flok teenagere :wink:

[QUOTE=Noël;753624]Den her opskrift ligger meget tæt op af min bedstemors opskrift .
Og rugbrødet skal være uden kerner.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=27121[/QUOTE]

Okay, det lyder faktisk ret spændende (og lækkert)

[QUOTE=Gizzemissen;753627]Bundene laves blandt andet med revet eller smuldret rugbrød.

Timm Vladimir var tæt på at ryge ud af Masterchef på TV3 da han lavede rugbrødslagkage til en flok teenagere ;)[/QUOTE]

:tihi: Der kan man bare se… Jeg ser ikke den danske udgave, for jeg synes det er så dårligt produceret :slight_smile:

Risalamande
Bananasplit
Svesketrifli
Trefarvet is UDEN det brune, med flødeskum på toppen.
Fløde med jordbær :wink:
Hjemmelavet citronfromage med flødeskum

(hm. ok jeg kan godt li’ flødeskum altså)

Jeg bryder mig ikke specielt meget om tiramisu eller ting der smager af kaffe. Chokolademousse kan I andre også godt ha’ i fred for mig. Med mindre der er RIGTIG meget flødeskum til at ta’ den grimme chokoladesmag :wink:

jeg er ikke helt så god til desserter og da slet ikke hvis der er fløde i.

men en portion friskplukkede jordbær med mælk og sukker siger jeg ikke nej tak til.

kan osse godt lide div chokolade desserter, om det så er fromage, budding el mousse er ligegyldigt.

is kan osse være godt, men er meget kræsen på det felt.

en dessert som ris ala mande lærer jeg aldrig at forstå helt, syntes det smager underligt og konsistensen kan jeg slet ikke med.

nej tak så hellere et godt veldækket ostebord med forskellige kiks og brød

Elsker dessert i næsten alle afskygninger.
Is
Chokolade
Frisk frugt
Ost
Kage

Bare det ikke indeholder kokos - og husblas.

Tiramisu og æbletærte :slight_smile:

:savle::savle::savle::savle:

Ris’a’la’mande…morgen, middag og aften…

Forår, sommer, efterår og vinter - men får det dog kun i julen - i… riiiiiiigelige mængder.

:savle::savle::savle::savle:

Nårh ja, sådan en rigtig dækket frugttærte! Om det så er æble, pære eller bær… Muuums! Og så med masser af creme fraiche til!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;753645]
(hm. ok jeg kan godt li’ flødeskum altså)

Jeg bryder mig ikke specielt meget om tiramisu eller ting der smager af kaffe. Chokolademousse kan I andre også godt ha’ i fred for mig. Med mindre der er RIGTIG meget flødeskum til at ta’ den grimme chokoladesmag ;)[/QUOTE]

Vi burde dele desserter :lys-ide: Så kan du få det flødeskum, jeg altid omhyggeligt skraber af :lol:

Hvordan kunne jeg glemme det i december .
Bagt æble med mandler , smør og kanelsukker og en lille klat flødeskum

brændte figner i cognac - med makronflødeskum eller vanilleis

Åh manner, hvor er I gode til at inspirere :slight_smile:
Og sikke nogle lækre sager I nævner :savle::savle:

Pernod flamberede figner med noget lækkert vanille is til
Crepes Suzettes
Rubinsteinkage
Pecan pie
Pumpkin pie (ååååh, hvis da bare gemalen kunne lide pumpkin pie, den elendige kræsenpind! Hvem gider lave pumpkin pie til én eprson!)

VH
Susanne

Det er så også en af de få ting, som jeg godt kan lide. Men creme fraiche er også godt til at dæmpe alt det søde med :slight_smile:

Mhm…Sådan som Trekkie har det med flødeskum, sådan har jeg det vist med creme fraiche :tihi:

Lige da jeg så tråden så tænkte jeg brownie med vanilie is og bær.
Men så kom jeg til at tænke på at jeg vist bare elsker DESSERTER :tihi:

pecan pie

pecan pie

pecan pie…

og fik jeg nævnt…

pecan pie ?

[QUOTE=Battlestar;754976]pecan pie

pecan pie

pecan pie…

og fik jeg nævnt…

pecan pie ?[/QUOTE]

Jeg kan til gengæld også godt lide pecan pie, har du nogensinde prøve det…?
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;754979]Jeg kan til gengæld også godt lide pecan pie, har du nogensinde prøve det…?
VH
Susanne[/QUOTE]

om jeg har !!! ægte american pecan pie… det er der bare ikke noget der slår…

it may not be good for the body but it sure is good for the soul!!! jeg er meget enig med cmd Tucker :slight_smile:

der er bare ikke nogen i DK der kan lave den lige så god…

Det her er én af dem… Jeg ved ikke hvad desserten hedder - det er også lige meget - for jeg er god til at lave den! :wink:
1

2

3 - Værs’go’!