Den eneste ene
Livet er som en æske chokolade - man ved aldrig, hvad man får
Forrest Gump…
Her er et citat, der ikke lige er på google.
“You left a boy to do a man’s work!”
vh
Andreas
“Never let the fear of striking out, keep you from playing the game”
[QUOTE=Andreas;706773]Her er et citat, der ikke lige er på google.
“You left a boy to do a man’s work!”
vh
Andreas[/QUOTE]
Jeg kan SE scenen…
Og det er så alt… ikke om jeg kan komme i tanke om noget som helst om titel - ikke engang skuespillere… ÆV…
You came in THAT? You´re braver than I thought!
(Og nej, det er ikke et citat fra første gang Claus kørte på arbejde i Smarten, hehe!)
[QUOTE=Ann K;706890]Jeg kan SE scenen…
Og det er så alt… ikke om jeg kan komme i tanke om noget som helst om titel - ikke engang skuespillere… ÆV…[/QUOTE]
Drengen skulle holde vagt. Men nu er han død. Og citatet er forklaringen.
Skuespilleren er meget kendt.
vh
Andreas
- What the hell is that?
- A dress.
- Says who?
- Calvin Klein.
Dette citat kom endda i tv-avisen
[QUOTE=Andreas;706907]Drengen skulle holde vagt. Men nu er han død. Og citatet er forklaringen.
Skuespilleren er meget kendt.
vh
Andreas[/QUOTE]
Sikke du hjælper Andreas… NOT
[QUOTE=Ann K;706917]+ What the hell is that?
- A dress.
- Says who?
- Calvin Klein.
Dette citat kom endda i tv-avisen :D[/QUOTE]
Clueless
[QUOTE=Ann R;706053]“You’re a shameful opportunist! What you don’t understand is that it’s better to die on your feet than to live on your knees.”
“You have it backwards. It’s better to live on your feet than to die on your knees”
[/QUOTE]
Jeg opgi’r jer
Catch 22
Neeeejjj Ann… jeg havde skrevet det!
Og åbenbart glemt at poste indlægget igår
Jeg var ellers så stolt, for jeg har faktisk aldrig set selve filmen, så at jeg kendte citatet var lidt fabelagtigt
[QUOTE=Ann K;706925]Neeeejjj Ann… jeg havde skrevet det!
Og åbenbart glemt at poste indlægget igår
Jeg var ellers så stolt, for jeg har faktisk aldrig set selve filmen, så at jeg kendte citatet var lidt fabelagtigt :D[/QUOTE]
Øv da. Men så - flot! Jeg tror nemlig ikke der er så mange der kan huske den, og det er en af mine all-time favoritter.
Ang filmen - se den! Eller endnu bedre - læs bogen! Kulsort, bagvendt humor - med en isnende realisme et eller andet sted bagved. MASH, gå hjem og læg dig. Bleg efterligning…
Bare scenen uden egentlige replikker, hvor to sygeplejersker, muntert sludrende, går hen til en gennemgående person, der faktisk bare er en stor gipsfigur i en seng, med et drop ned i armen og en slange ud fra blæren. De to tager - stadig muntert snakkende - den tomme dropflaske og den fulde flaske fra katheteret - og bytter dem om! Først griner man. Og så går den bagved liggende gru og symbolisme op for en. Meget betegnende for hele historien.
“This is some rescue. You came in here and you didn’t have a plan for getting out?”
“He’s the brains, sweetheart!”
[QUOTE=Ann K;707055]“This is some rescue. You came in here and you didn’t have a plan for getting out?”
[/QUOTE]
Starwars, Princess Leia?
vh
Andreas
Filmens titel stammer fra et digt af Edgar Allan Poe. I filmen citeres Poe af James Caan. (Men det er ikke ham, der udtaler det oprindelige citat).
vh
Andreas
Her er så en anden:
" I’m afraid that’s something I cannot allow to happen."
vh
Andreas
[QUOTE=Andreas;707097]Filmens titel stammer fra et digt af Edgar Allan Poe. I filmen citeres Poe af James Caan. (Men det er ikke ham, der udtaler det oprindelige citat).
vh
Andreas[/QUOTE]
El Dorado ?
[QUOTE=Andreas;707106]Her er så en anden:
" I’m afraid that’s something I cannot allow to happen."
vh
Andreas[/QUOTE]
hehe - den har jeg lige set - det er Space Oddysey den er bare SÅ fed…
Bingo. Her er åbningsteksterne med titelsangen. (Skru op for lyden og sæt billedet på full screen. )
vh
Andreas