Foderbold

En genial og billig idé til katte, der ikke er så kvikke til det med foderbolde, men det må meget gerne være lidt svært til Freja. :slight_smile: Hun er simpelthen så hurtig til at tømme den nye jeg har købt. Hun spiser størstedelen af sit tørfoder fra sine foderbolde. :slight_smile:
Overvejer jeg burde have købt den i størrelsen større. :tihi: Så kunne der selvfølgelig også have været noget mere foder i… :lys-ide:

Jeg har et ostestykke (trekantet plys trædims med huller) man skal rage foderet ud af for at blive mæt…kort sagt en glimrende foderbold der står fast…og den koster KUn 30 kr.
Kan jo sende den med sammen med hunde-camouflagestof-nullerputsengen…fedt ord :rock:…så sparer du næsten (læs: den bliver måske en lillebitte smule dyre, men ikke meget)…den kan bare puttes inden i sengen også portoen.
Det var dagens tilbud :tihi::pote:

…glemte…den ER helt ny og mørkeblå

Lyder ellers som en god ide, men jeg ville være bekymret for evt. giftig afsmitning af giftstoffer fra gummiet til foderet. Derfor skal man altid kun bruge plastikting, der er godkendt til fødevareopbevaring.

[quote=Bølle-missen;307236]Har midlertidigt købt en gummibold i Bilka til 40,-. Samme bold er set i en dyrehandel til 79,-.

Den har 3 flapper inden i, for at gøre det lidt sværere at få maden ud. Den larmer ikke, men det tager 3 evigheder at fylde mad i den, da det skal ind gennem en krydsåbning modsat hullet, og der kan jeg kun få fumlet 2-3 foderstykker ind ad gangen, og der kan ikke være så meget foder i den.

Så leo’en eller den anden er definitivt på ønskelisten - men det må blive januar. :slight_smile:

Fylder bolden(e) morgen og aften (nogle gange også til eftermiddag) med den ration tørfoder jeg sådan ca. ved hun spiser i løbet af dagen. Der ud over putter jeg 3-4 godbidder og noget Perfect fit eller Smilla (prøveposer) i også. Hun kan også godt lide at søge, men “nogen” er lidt træt af at finde tørfoder over det hele :fløjte:[/quote]

Det lyder til at være præcis den jeg har.
Et lille tip, du kan hælde maden ind i det hul hvor det også kommer ud, det gør jeg .
Ti gange hurtigere.

[quote=Anika;307541]Det lyder til at være præcis den jeg har.
Et lille tip, du kan hælde maden ind i det hul hvor det også kommer ud, det gør jeg .
Ti gange hurtigere.[/quote]

:lys-ide: :lys-ide: :lys-ide:

:doh: Tænker ikke så langt/hurtigt for tiden åbenbart… :ups:

[quote=Bølle-missen;307675]:lys-ide: :lys-ide: :lys-ide:

:doh: Tænker ikke så langt/hurtigt for tiden åbenbart… :ups:[/quote]

Hehe, så er det godt du har en som kan sidde og give dig tip.

Vores mittere har sådan en hunde en:

Og så med t/d i :slight_smile:

Den larmer ikke så meget synes jeg.