Gæt hvor mange

Hvor er de søde! Og fint navnetema :hjerte:

2 Synes om

Francesca blev træt af at være i soveværelset og flyttede killingerne ned i stuen, dog syntes jeg der var for lidt plads og fandt teltet frem

12 Synes om

Killingerne er 19 dag og stortrives, de tager jævn tit en tur over kanten af kurven ikke mindst når de høre vi kommer, så nu gøres der klar til mere plads.
Francesca har accepteret at de nu er i køkkenet, glæder mig til kunne sætte kravlegården op

8 Synes om

Killingerne er 3 uger på lørdag, de er 2 pelstyper, lige som ved hendes sidste kuld, da troede jeg der var 3 KBS og 1 KBL, men det blev omvendt
2 er meget bløde, blanke og glatte i pelsen, mens 3 er mere fluffy at se på og de er ikke helt så bløde i pelsen, så mit bud er nu at
Wendy, Peter Pan og Smisk er korthåret, da de er fluffy
Kaptajn Klo og Nanna er langhåret, da de er meget bløde, blanke og glatte i pelsen

3 Synes om

Det er lidt sjovt at læse det her, og jeg har jo ikke så meget erfaring med egen pelstype endnu når vi snakker killinger og deres udvikling.
MEN - den blå pige hos mig hun havde den vildeste fluffu pels indtil hun var en 3-4 uger også blev hun 100 % korthåret. Lathania som er blevet var som lille også en af de mest fluffu, fra hun var 4 uger til 7-8 lignede hun en der blev korthåret lige på nær halen…det var hende jeg lavede en DNA-test på for at være sikker på om hun var langhåret

Helt enig, det er jo heller ikke så mange kild vi har haft med korthåret, men vi kom til at snakke om at vi også tog fej med det første kuld. da troede vi til en start at Finn var langhåret, det vendte da de var omkring 6 uger og det er lidt sjovt når vi sidder og kigger billeder.
så nu er jeg begyndt at lave notater for at se om der er en sammenhæng og om de korthårede bare er mere fluffy når de er små.

1 Synes om

De reagere med det samme vi kommer og snakker til dem. Francesca er bestemt ikke tilfreds når de kravler ud af kurven

14 Synes om

Så kom de i kravlegård og tilbudt en gang fortyndet vådfoder. 4 ud af 5 smovsede rigtig

12 Synes om

De er nu 6 uger og må tilstå de har været lidt kedelige. Francesca holder dem i kort snor, men nu er de omsider i hele huset :tihi:

De stortrives og er faktisk fine også uden knurrehår :crazy_face:

Kaptajn Klo, KBL ns 09 22

Nanna, KBL n 02 21 64

Peter Pan, KBS n 01 21 64

Smisk, KBS ns 09 22

Wendy er vi faktisk meget i tvivl om hun er KBS eller KBL


13 Synes om

Smisk og Peter Pan er tydelig KBS, de har en helt anden pels struktur, de er pjuskede og lidt mere stride i pelsen

Kaptajn Klo og Nanna er silkebløde og blanke i pelsen.

Wendy har tidligere været som de to KBS i pelsen, men nu er hende pels blødt og blankt, men ikke helt med samme længde som Nanna og Kaptajn Klo.

Jeg er pludselig glad for corvid 19…

Nøj der er altså nogle korthårede der som er gudesmuk

jeps, Smisk bliver hjemme, hans sølv er godt nok forfærdelig, men hans type er rigtig god og han er så charmerende og et rigtig hængetræ :hjertehop:
Tænker Wendy også hjemme for en sikkerheds skyld, da dette er Francescas sidste kuld

Peter Pan er også fantastisk i type og hale, men han er fravalgt pga han er van, vil ikke have dem med så meget hvidt i avlen. generelt er type og hale i top på alle 5 killinger. Francesca og Yogi er et godt match :hjerte:

2 Synes om

Jeg har ikke forstand på racen, men søde ser de ud :heart:

1 Synes om

:smelter: hvor er de dejlige især ham klo :see_no_evil::smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Tusind tak :tak: Det er jo faktisk og en vigtig egenskab, da de fleste killinger jo bliver solgt til kæl :hjerte:

Tusind tak :tak:, han er virkelig skøn og en charmør :hjerte:

1 Synes om

De er da ualmindelig charmerende alle sammen - et superskønt kuld

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 Synes om

Virkelige nuser :love:

1 Synes om

Killingerne var i går med på hyggebesøg hos dyrlægen, til en start var det kun Smisk, der syntes det var spændende, men de endt da med at være ude og undersøge alt

12 Synes om

De er i dag 12 uger. Alle har fundet nye familier og flytter i uge 24 :grin:

13 Synes om

:love:

1 Synes om