Haveprojekt 2019 - minivandfald, å-løb og havebassin

Især Theodor elsker det! Han ligger og kigger ned i vandet konstant og pladsen mellem de bassin ligger enten han eller Alexander. Der kan de ligge i skygge og tabe deres hale ned i vandet, så findes det næsten ikke bedre.

Da jeg lige havde den tændt her til morgen var de meget interesseret i at vandet nu bevægede sig. Så det bliver lidt sjovt når det sådan rigtig bliver tændt, om et par dage, om de så vader rundt i det :slight_smile:

Joy er ikke så stor en vandhund og ret begrænset hvad hun er ude da hun jo ligger en del ved Trillingerne - så hendes reaktion må lige vente lidt på sig :slight_smile:

1 Synes om

De små lyse langs kanten har jeg 3 store Ikea indkøbsposer med, så tak men ellers tak :wink: Men du må gerne overtage nogle af mine :stuck_out_tongue_winking_eye:

Derimod mangler jeg nogle helt flade marksten sådan på 15x15x3 cm - er du leveringsdygtig i dem, så tager jeg gerne imod. Marksten kan jeg sagtens finde, men flade marksten er en helt anden og meget mere sparsom størrelse.

:laughing: Aner det ikke… men du er velkommen til at komme og se efter :laughing: Dyngen er vel et par, tre meter i diameter og en god meters penge høj, så der er nok at rode igennem :rolleyes: Men nej, jeg tror ikke der er mange flade imellem… De er nok lettere at finde på strande med sten :slight_smile:

God underholdning ser ud til at overvejende tema :wink:

6 Synes om

Der er ikke fisk i, vel, det er bare vandet i sig selv der er underholdning nok? :slight_smile:

nej ingen fisk, bassin er blot 150 l og det er for lille til fisk.

Dernæst ville de stakkels fisk da også få PTSD og have kradsemærker på ryggen, når en drillepote liiiige skulle klappe den.

Vand og flydeplanter er legetøj nok. Bare det at ligge langs kanten og kigge ned i vandet er så sjovt. Så kommer der jo også guldsmede og andet flyvedyr - altid noget at tage sig til ved en dam :slight_smile:

4 Synes om

Maine Coon og havedam er bare en rigtig god kombination, vores elskede vores lille havedam, dog har bobberne ikke den fornøjelse, da det også giver mange myg :frowning:

Er der ikke noget med, at MCO og vand generelt bare er en god kombination? :slight_smile:

3 Synes om

vi har lige solgt det bassin jeg havde liggende, da vi har opgivet at lave dam inde hos kattene, den var magen til din.

i en bassin af den størrelse overlever fiskene ikke den første nat, jeg fik foræret fisk til vores dam, allerede næste morgen lagde de 7 rundt i løbegården :argh: resten blev sendt i pleje hos min lillebror, der havde en større sø :tihi:

Skildpadder er faktisk ret sjove at have sammen med kattene, det havde vi efterfølgende :tihi:

Tak for råd om skildpadder - er nok ikke så meget til skildpadder, nok mine mange år bosiddende i subtropisk og tropisk klima har fået rigeligt med skildpadder der :wink:

Tror også bare Theodoristen ville give dem skjoldrystelse når han ville lege med dem - hans poter er jo ligesom størrelse XXL :joy:

2 Synes om