Åhhhhh nej, jeg min killingehungrerne krop holder det ikke ud
De er smukke :iloveyou:
Navne, hmmmmmm Ida og Ina
Åhhhhh nej, jeg min killingehungrerne krop holder det ikke ud
De er smukke :iloveyou:
Navne, hmmmmmm Ida og Ina
Tusind tak alle sammen, ikke mindst for de rigtig gode navne forslag.
Har besluttet at den blochedtabby skal hedde Tikva og den makrel Asha, det er bare super navne som er specielle og betyder noget rigtig passende til de 2 skønheder
MVH
Gitte
Hvor er de dejlige
[quote=Eva;206937]Psst Elin - det er to piger
[/quote]
Altså når en hankat kan hedde Molly og en hunkat Ole, så er det da ligemeget.
Jeg kender både Molly og Ole og de er ikke spor fornærmede:tihi:
Knus Ellin
Jeg er så forelsket i de to tøser og Boromir i deres mad ss I dag har han dog selv kravlet ind i deres kravlegård og lagt sig ved siden af deres seng.
De er nu tjekket ved dyrlægen og er fri for fiv/felv, dog vil han pga. deres alder gerne tage en ny om 3-4 uger.
Eneste tegn var de havde orm og manglede mad, ellers er de sunde og raske, så det er bare supert.
MVH
Gitte
Guud den øverste er en “lille Thomas”
Hvor er de skønne. Der er godt nok ikke noget at sige til, at de ikke skal flytte hjemmefra
Og absolut utroligt heldige, at de lige blev sat på det sted hvor I kom forbi
Super navne
åååhhh hvor er de bare super dejlige:wehuu: Rigtig smukke navne i har fundet på-love Hvor var det godt i lige kom forbi, jeg kan godt forstå at de bare MÅ blive hjemme hos jer:hjerte:
Hvor er det altså dejlige begge to - OG meget heldige. Tænk at de netop blev fundet af så gode kattemennesker som jer - og så lige nu, hvor deres tilstedeværelse også kan gøre noget rigtig godt for jer.
Begge tøser hygger sig, dog er især Tikva bare så nuser, hun vælter simpelthen om på maven og storspinder når man nusser hende:wehuu:, mens Asha altid lige skal se hånden an inden hun syntes det er dejligt, men så overgiver hun sig også.
De er i kravlegård når jeg ikke lige er ved dem, ellers mosler de rundt i stue/køkken og følger os bare rundt i hælene, dog er begge plaget af slem diarre, så i morgen går turen til dyrlægen og får tjekket for giardia, muligheden er jo også det er pga. de er gået direkte til fastføde fra mors mælk uden en overgang med begge.
Men trods en del zoolac i dag og i går er det ikke bedre, så hellere få tjekket en extra gang. Vægten siger nu 354 og 395 i dag, så den stiger fint
MVH
Gitte
De bitte små hittekillinger, jeg havde, havde også meget dårlige maver, da de ankom.
Jeg gav dem Diarsanyl, og det hjalp ret hurtigt.
Zoolac, har jeg hørt, har kun ringe for ikke at sige ingen virkning.
Husk også rådet om at komme jord i bakkerne.
Hejsa
Hvad hjælper jord i bakkerne til dem ?
Diarsanyl kender jeg ikke, er det i hpndkøb eller recept ?
Har selv heller ikke altid været så imponeret af zoolac ofte har det ikke ønsket effekt som du siger, men havde ikke lige andet hjemme
MVH
Gitte
For at tage det sidste først:
Diarsanyl indeholder i store træk de samme tarmflora-bakterier som Zoolac + de mineraler og salte, en kat med diarré nemt kommer i underskud med.
Men derudover indeholder det også Montmorrillonite-benzonite.
Dette optages ikke, men lægger sig både som en beskyttende hinde på tarmvæggene og virker som en magnet på bakterier og flere virus, som så føres ud sammen med afføringen.
Mange dyrlæger har det efterhånden, men det kan også bestilles online på Korsgade Dyreklinik (mener jeg, det er).
Jord i bakkerne - Jeg tror efterhånden, de fleste får kvalme ved at læse det igen, da jeg har bragt det så mange gange efterhånden.
Vender tilbage om lidt med det.
Du får også efterfølgende et par kommentarer til det:
Killinger, der spiser grus:
Gang på gang har det undret katteejere, at deres små killinger spiser grus. Det undrede også mig engang, men jeg fandt forklaringen.
Aller først skal vi lige huske, at dyr, og især dyrebørn, kun gør, hvad naturen har programmeret dem til at gøre.
Jeg læste en artikel, skrevet af en skovridder, som omhandlede folks problemer med at opflaske moderløse dyreunger. De fik som regel dårlig mave, og dødeligheden var høj som følge deraf.
Årsagen var, skrev han, at man glemte at gnide sutten i jord. Råkid og harekillinger f.eks. får det normalt, da deres mor ligger ned i skovbunden, men ikke, når de flaskes op.
Forfatteren Joy Adamson (Løvinden Elsa og Født til Frihed) undrer sig i sin bog ‘Den plettede Sfinks’ over, at et kuld gepardunger, hun havde opflasket, som det første begyndte at æde jord, da de kom udenfor.
Og en dyrlæge, David Taylor, skriver om det i sin bog om katte.
Forklaringen er:
Før killingerne skal til at indtage anden føde end modermælk, spiser de instinktivt jord for at tilføre deres tarmsystem nogle nye fordøjelsesbakterier, som findes i jord, og som er vigtige for omsætningen af det nye foder.
Jeg har lige siden i killingebakkerne for det første kun brugt grus, der ikke klumper, men også hentet nogle skefulde jord (ugødet) og kommet i et pænt lag ovenpå. Killinger æder altså grus i mangel af bedre, og der er set flere tilfælde, hvor killinger er døde, fordi de har ædt klumpende grus, der danner cementpropper i tarmene.
I de efterhånden mange år, jeg har gjort det, har jeg aldrig haft en dårlig mave på mine killinger 7-9-13.
Kommentar:
Faktisk anvender man jord til andre dyrearter - eks. grise. Jeg har overvejet at bruge Fibremin i kattebakken næste gang, men jeg skal have undersøgt det lidt nærmere først for produktet er jo ikke lavet til killinger.
I kan læse om det her:
http://www.vitfoss.dk/Produkter/Svin/Fibremin+Mikro.htm
Jeg har hørt om gode erfaringer med dette produkt til grise så der er noget om snakken.
[quote=DK Sacala;206909]Her er vores 2 små hittetøser så, vi er alle enige her hjemme om at vi ikke kan nænne og skille dem af af senere, så begge to bliver her hjemme.
Vi er dog ikke helt enige om navne så forslag modtages med kyshånd.
først min lille tætpelsede farvorit vægt i dag 260 gr.
MVH
Gitte[/quote]
Denne her synes jeg skal hedde Bølle missen
De har fået navne nu, hende du viser hedder Asha og den anden Tikva
MVH
Gitte
[quote=DK Sacala;210339]De har fået navne nu, hende du viser hedder Asha og den anden Tikva
MVH
Gitte[/quote]
COol
Hvor er de alså nuttede begge to.
Asha ser næsten ud som min Bianca da hun var en lille nuttet killing.
De små har det lidt bedre i maven i dag og deres prøve afleveret ved dr. dyr viste ej heller tegn på giardia, så nu er de på diasanyl og syntes faktisk allerede det har hjulpet en smule siden i morges
MVH
Gitte