[QUOTE=DK Blackangel;731941]Kolding er da “kun” en times kørsel hver vej, hvor Horsens ligger noget længere væk :)[/QUOTE]- Læg ca. 40 minutter ekstra til, og du holder på parkeringspladsen tilknyttet Bygholm.
Jah men 40 min. hver vej er meget for mig og katten. Katten fordi den absolut ikke bryder sig om transportkassen, at køre bil, venteværelset eller dyrlægen. Og mig fordi jeg har bøvl med ryggen. Så helst ville jeg gerne kunne “nøjes” med at sende billederne. Så jeg slipper for en meget bange lille kat.
Yes - hvor alle kun beskæftiger sig med smådyr Men tyg lidt på det Susanne, du skal nok få fundet en der kan hjælpe allerede nu. Og tænk på at det ikke er sikkert, at en anden dyrlæge kan bruge de nuværende billeder - der er stor forskel på hvor god kontrast røntgenbilleder har, og ikke alle er lige lette at se noget på.
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;731950]Yes - hvor alle kun beskæftiger sig med smådyr Men tyg lidt på det Susanne, du skal nok få fundet en der kan hjælpe allerede nu. Og tænk på at det ikke er sikkert, at en anden dyrlæge kan bruge de nuværende billeder - der er stor forskel på hvor god kontrast røntgenbilleder har, og ikke alle er lige lette at se noget på.
VH
Susanne[/QUOTE]
Selv sådan en ukyndig som mig kunne se noget på det billede
Jeg accepterer, at du har dårlig ryg - men en moderne kat der kun er 6 måneder gammel skal faktisk kunne køre i bil uden at være bange. Det er SÅ let at lære dem… I oktober havde jeg 2 killinger med til Østrig, der aldrig havde været udstillet før. De sagde - som ventet - ikke en lyd undervejs! Det kan de sagtens vænne sig til i den alder
VH
Susanne
Det er jo ikke det mest lovende, jeg tror du skal få det set på af endnu en dyrlæge snarest.
VH
Susanne
Ellers ville jeg få taget nye billeder hos en mere lokal dyrlæge og få dem sendt til Bygholm, eller som Lis foreslår, Claus Sloth via e-mail, og få deres vurdering af kattens hofter. Det virker for mig som en ideel løsning, når du helbredsmæssigt ikke klarer en lang køretur så godt, og katten ikke bryder sig om transportburet eller køreturen.
[QUOTE=Susanne W;731956]Jeg accepterer, at du har dårlig ryg - men en moderne kat der kun er 6 måneder gammel skal faktisk kunne køre i bil uden at være bange. Det er SÅ let at lære dem… I oktober havde jeg 2 killinger med til Østrig, der aldrig havde været udstillet før. De sagde - som ventet - ikke en lyd undervejs! Det kan de sagtens vænne sig til i den alder
VH
Susanne[/QUOTE]
Tro mig, vi havde en kattekoncert af en anden verden, da vi hentede katten hjem fra opdrætter, og det sidste besøg hos dyrlægen har ikke gjort sagen bedre, for den dumme dyrlæge trykkede, så katten vendte og drejede sig og søgte ly hos sin madmor laaaaangt væk fra den dumme dyrlæge. Og i venteværelset gør man sig så lille så muligt og kommer med små ynkelige lyde og har store sorte øjne.
Næh det er noget, katten bestemt ikke bryder sig om
[QUOTE=Susanne W;731958]Det er jo ikke det mest lovende, jeg tror du skal få det set på af endnu en dyrlæge snarest.
VH
Susanne[/QUOTE]
Næh jeg har det bestemt heller ikke godt med, at dyrlægen ville vente yderligere 6 mdr. med at tage stilling til, hvad der skulle ske. Så derfor vil jeg tage sagen i min egen hånd.
Jo mere tid du gider bruge på at lærer katten at det ikke er farligt at køre i bil, jo bedre vil den blive til det Så ud og køre små ture med den…
[QUOTE=DK Blackangel;731965]Tro mig, vi havde en kattekoncert af en anden verden, da vi hentede katten hjem fra opdrætter, og det sidste besøg hos dyrlægen har ikke gjort sagen bedre, for den dumme dyrlæge trykkede, så katten vendte og drejede sig og søgte ly hos sin madmor laaaaangt væk fra den dumme dyrlæge. Og i venteværelset gør man sig så lille så muligt og kommer med små ynkelige lyde og har store sorte øjne.
Næh det er noget, katten bestemt ikke bryder sig om :([/QUOTE]
Gør brug af dobbelt dose Zylkene i dagene op til dyrlæge / køretur.
Et eller andet må jeg finde på og helst hurtigt
Tag en voksen, cool kat med. Mine lærer altid at køre med en voksen, der er vant til at køre bil, og vi hører dem ganske enkelt aldrig, heller ikke engang europeerne - de rejser også pænt og tålmodigt hele dagen uden en lyd.
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;731985]Tag en voksen, cool kat med. Mine lærer altid at køre med en voksen, der er vant til at køre bil, og vi hører dem ganske enkelt aldrig, heller ikke engang europeerne - de rejser også pænt og tålmodigt hele dagen uden en lyd.
VH
Susanne[/QUOTE]
Her gav Athea da bare lige mælk till alle fire killinger, mens vi stod ved busstoppestedet og ventede på bussen… Og så sov de ellers resten af vejen hjem… (en time i bus) Så kan vi ellers snakke om god tilvænning fra de er små
Det lyder ikke godt - det kan evt. være hofter og/eller knæ. En sådan kat ville jeg få undersøgt grundigt ASAP.
Held og lykke.
[QUOTE=Susanne W;731985]Tag en voksen, cool kat med. Mine lærer altid at køre med en voksen, der er vant til at køre bil, og vi hører dem ganske enkelt aldrig, heller ikke engang europeerne - de rejser også pænt og tålmodigt hele dagen uden en lyd.
VH
Susanne[/QUOTE]
Hmmm en cool kat, tænke tænke tænke … i samme kasse?
Medmindre du ved de kan godt sammen, så ville jeg bare have dem i hver sin kasse ved siden af hinanden
Mine er nu også ude og køre, fra de er små, men den her er ikke af eget opdræt
Ja, jeg smider bare en voksen, cool kat i en stor transportkasse sammen med et par debutanter - og så kører vi. De små opfatter med det samme, at den voksne er upåvirket, så det er de også. De sover det meste af vejen, og vi har aldrig det der ligner problemer
VH
Susanne
Men har du ikke haft den fra den var 3 mdr?