Howto: Sådan finder du rundt på forsiden

Toppen af siden

image

Kattegales logo til venstre er et direkte link til forsiden. Du kan altid klikke på det og komme tilbage til forsiden, lige meget hvad du var inde i. Inde i emner vil den dog ved første klik tage dig til toppen af emnet, men andet klik får dig ud på forsiden.

I højre side kan du finde et søgefelt image, en burgermenu image og din avatar image (ja, det her er naturligvis min avatar :wink:). Burgermenuen og avataren kan du læse mere om længere nede i indlægget.

Hvis du sidder med et fysisk keyboard, kan du trykke ? og se en liste med genvejstaster.

Visning

image

image er en drop down menu med alle kategorier. Hvis du vælger en kategori, kommer der en ny grå boks frem, og her kan du vælge kun at se emner oprettet i en underkategori.

Du kan også vælge image for at se en oversigt over alle kategorier og underkategorier.

image sorterer emnerne, så dem med den nyeste aktivitet ligger øverst. Den røde streg på siden markerer, som den selv siger, hvilke emner der er sket nyt i siden du sidst var på siden. Emner som du har læst helt til bunden, vil være grå i stedet for sorte.

image viser kun nye emner. Som standard er emner kun nye, hvis de er max 2 dage gamle. Via din avatar - Indstillinger - Notifikationer kan du ændre, hvad du vil have vist som nye emner.

image viser alle emner, som du ikke har læst. Visningen har også den røde markering, der viser, hvad der er sket siden sidste besøg. Hvis du vil markere emnerne som læst, skal du klikke image. Her skal du kun sætte et flueben, hvis du ikke længere vil følge emnerne.

image giver dig mulighed for at lave intervalsøgninger på siden delt op i år, kvartal, måned, uge og i dag.

I alle visningerne kan du ændre, hvordan posterne er sorteret endnu mere ved at klikke en eller to gange på enten image, image eller image. Ved første klik bliver sorteringen stigende, ved andet klik faldende.

image kan du læse mere om i Howto: Sådan laver du indlæg.

Burgermenu image

Burgermenuen er blandt andet en anden vej ind til de visningsvalg, vi lige har gennemgået.

image går til Kattegales retningslinjer, som vi gerne vil bede alle om at læse.

image viser en oversigt over alle de badges, du kan få ved at være aktiv på siden.

image og image er vejen til oversigter over, som overskrifterne siger, brugere og grupper på siden.

Sidst er her en liste med alle kategorier. Den kan godt være ret uoverskuelige, så brug i stedet en af de andre veje til kategorierne eller vælg image i menuen.

Avatar image

Din avatar er vejen ind til din profil og dine personlige indstillinger.

På avataren bliver der vist et lille tal, når du har fået en PB eller når nogen har skrevet til dig i et indlæg – det kan være ved at svare på dit indlæg, citere dig, nævne dig med @brugernavn eller linke til dit indlæg. Du vil også som standard få en mail, når det sker, medmindre du har ændret dine indstillinger ved E-mail.

Dit navn tager dig direkte ind på din profil. Vi har ikke lavet en vejledning om, hvad du kan derinde, men sig endeligt til, hvis du har brug for en.

image går til dine bogmærker. Du kan bogmærke indlæg – det er forklaret i Howto: Sådan bruger du funktionerne i emner.

image går til dine PB’er.

image går til dine indstillinger.

Under menulinjen kan du se dine nyeste notifikationer, og nederst kan du logge ud.

Hmm, måske fik jeg gjort noget forkert her? Alle indlæggene fra det gamle KG ville jeg markere som læst, så jeg klikkede på afvis og satte flueben. Men nu kommer jeg i tvivl om, om det betyder, at jeg ikke får de gamle emner på listen, hvis der kommer nye indlæg i dem?

Venligst
Dorthe

Som jeg har forstået systemet, så følger du dem ikke længere. De burde være blevet sat som ‘normal’, så du vil stadig kunne se dem i seneste og få beskeder, hvis nogen nævner dig i tråden.

Hvis du vil tjekke det, så prøv at finde en af emnerne og gå helt ned i bunden. Der skulle gerne stå ‘normal’.

Jeg synes det er fedt, at vi har en Burgermenu herinde :smiley:
billede

2 Synes om

har du fundet ud af hvordan man bestiller …???

2 Synes om

Nej og der er ingen priser heller…
Her håbede jeg ellers lige på en Bacon/Cheeseburger til frokost :grin::laughing:

Det er nok MacKay-burgere :grin:

2 Synes om

Jeg kan ikke finde “afvis” knappen på mobilen?

Jeg har en grå nederst til venstre på mobilen… Men jeg aner ikke, om den kommer frem andre steder, så du skal måske en tur forbi en pc…

Er det muligt at afvise alle indlæg i en bestemt menu?

F.eks alle inde i Foto og video, eller mindetråde?

Ja, det kan du godt, jeg afprøvede det igår.
Hvis du går ind i kategorier → vælg den kategori du vil afvise → inde i kategorien vælger du “ulæste” og afviser dem.

1 Synes om

Annie, mener du afvise de ulæste eller afvise alle indlæg i en kategori, så den slet ikke bliver vist i dit feed? Jeg mener, at Rune forklarede et sted, hvordan man kunne gøre det sidste, så hvis det er det, du mener, kan du @nævne ham. Jeg kan nemlig ikke huske det nu.

1 Synes om

Det gør jeg også :cool:

Hvis det er fordi du ikke vil se trådene i seneste altid, så skal du inde på den enkelte kategori klikke på drop down menuen med O og vælge ignorer.

1 Synes om