Katten burde klart ha det meget, meget bedre nu - jeg ville også inden week-enden kontakte klinikken. Hvilken klinik er det?
Og korrekt der må ikke sidde tandrødder eller stumper tilbage i kæben - derfor er tandrøntgen vigtig. De ringer altid fra “min” klinik finder de ved røntgen noget det blotte øje ikke kunne se.
Nu skal I høre!
Fredag morgen kørte jeg ind til dyrelægen (Tyne Dyreklinik) uden nogen form for aftal og sagde “Her er vi!”
De kiggede på ham og beholdt ham dagen ud så jeg var sikke på at kunne komme hel igennem weekenden.
Han har fået revet det yderste sting op i syningen ved hjørnetanden g have desuden lidt betændelse.
Så, han fik behandling og kom hjem og holdt weekend med mig. Og har fået det meget bedre…
De kunne i øvrigt oplyse mig at de HAR tandrøngent ( har jeg nævnt det?) og at alle tænderne var meget lette og ukomplicerede at operere ud. Og at min læge rådfører sig hos dr.Rauning (?) når han er i tvivl, hvilket er årsagen til at han på Quintus har brugt den bløde sytråd…
I dag har jeg ringet (igen!) til dyrelægen fordi Quintus bliver ved med, hver gang han har fået piller eller spist eller drukket, lige som at ville klø sig i munden. Han river sig jo i ansigtet og får også ligesom bidt sig… eller noget… i den tynde hud mellem tæerne…
Så nu har jeg aftalt at tage ind med ham tordag morgen. De vil se på om ha skal i narkose igen… for at få stingene fjernet…
Suk
Jeg elsker Quintus… Men jeg har også et barn… Og jeg har rent faktisk ikke flere penge…
Jeg aner ikke mine levende råd…
Det at han svinger poterne ind i munden, når han har spist, er tegn på, at noget er forkert og generer ham…
Sveske gjorde det samme (jeg har skrevet om hende ovenfor) og det viste sig, at hun havde fået infektion, hvor hun havde fået opereret en hjørnetand ud.
Hun fik Antirobe i 3 uger, men de første par dage efter opstart på Antirobe gjorde hun det stadig - men så satte effekten af Antiroben ind og hun beholdt poterne på gulvet.
Sveske, og andre katte jeg har haft der har fået fjernet tænder, er syet med tråde, der opløser sig selv.
Kan der mon være en allergisk reaktion på trådene. Jeg har hørt om det ved surturer efter sterilisation. Så måske er det ikke så dumt endda at få stingene fjernet?
Til Sim-Sim
Det er netop det min dyrelæge siger: Måske det er en allergisk reaktion?
Men tråden han er syet med er selvopløselig! Det er én af årsagerne til at jeg er ked at hvis hans lille krop skal i narkose igen… Når jeg nu ved at de ville gå i sig selv…
Men!
I går, både til “aftensmad” til pilleindtagelse og igen til morgen lod han ikke til at være særligt generet… Han tog poterne op 1-2 gange… og så var det det!
Ingen ballade: Ingen bid eller riven!
Klart en forbedring! Jeg øjner håb! (eller hvad det nu hedder )
[QUOTE=Quint;1260633]Til Sim-Sim
Det er netop det min dyrelæge siger: Måske det er en allergisk reaktion?
Men tråden han er syet med er selvopløselig! Det er én af årsagerne til at jeg er ked at hvis hans lille krop skal i narkose igen… Når jeg nu ved at de ville gå i sig selv…
Men!
I går, både til “aftensmad” til pilleindtagelse og igen til morgen lod han ikke til at være særligt generet… Han tog poterne op 1-2 gange… og så var det det!
Ingen ballade: Ingen bid eller riven!
Klart en forbedring! Jeg øjner håb! (eller hvad det nu hedder )[/QUOTE]
Man skal lige give Antirobe et par dage til at få fuld effekt - det var min erfaring med Sveske - og han er nok nået dertil nu.
Det er vigtigt, at han får Antirobe i tilstrækkelig mange dage.
Sveske fik først 8 dage “forebyggende” efter operationen, som de altid får, 75 mg Antirobe - alligevel gik der infektion i, pga hendes poteroderi i munden.
SÅ fik hun 100 mg Antirobe i 21 dage - og DET hjalp.
Det kan være stingene ja. Det har jeg oplevet ved min gamle hund, der blev kastreret. Det var også selvopløseligt. Så skiftede de til normale sting, som skulle fjernes og det gik væk. Samtidig gav vi antibiotika og holdt ham fra det med en krave