Jeg er så vild med den bog… Især hvordan drage tænker, men også hans måde at navngive…
Jeg købte den bog da kaptajn underhyler er blevt læst hyppigt og glædeligt, hundemanden er også god og sjov
Jeg er så vild med den bog… Især hvordan drage tænker, men også hans måde at navngive…
Jeg købte den bog da kaptajn underhyler er blevt læst hyppigt og glædeligt, hundemanden er også god og sjov
Ja lige netop
Med venlig hilsen beimis ejer
Guldskeen
Guldopskrifter fra guldkroen
Af Umut & Frank
Nu vil jeg i gang med, Atlantis af Stephen King.
Lige så stille er jeg gået videre med bind to
Dansk bibliotekes historie
Biblioteket for alle
Tiden efter 1920
Af Nan Dahlkilde og Steen Bille Larsen
Fra Aarhus universitetsfolk
Må indrømme det var for stor en mundfuld jeg gik igang med, det koster, og kommer til og koste, men nu er jeg halvfærdige, så kan jeg lige så godt gemmen føre
Det gode liv
125 råd til tilværelsen
Af Mette Skov Hansen og Daniel Øhrstrøm
Nu vil jeg i gang med, Sort perle af Liza Marklund.
Jeg er gået igang med De Udødelige serien, det er samme forfatter som Løvindens sang og datter, foregår i samme område og tid som de andre, men fra en helt andens perspektiv
Vores mad
Egnsretter og yndlingsretter fra Danmark
Beskrivelse fra forlaget
"I Vores mad giver Nanna Simonsen med både traditionelle og næsten glemte opskrifter et sanseligt gensyn med mad fra en fjern barndoms sommerferie og højtider hos venner og familie. Bogen handler om retter og måltider fra et liv, inden velfærd og udearbejde ændrede vores kost- og spisevaner. Det er dansk mad, som den har været og stadig bliver tilberedt og spist i forskellige egne af landet; altid på bæredygtig vis ud fra lokale råvarer og sæsoner. Og alle retter er krydret med fine anekdoter og historisk viden fra hele Danmark.
Bogen er Nanna Simonsens introduktion til ’mormormad’ og moderne dansk mads rødder. De gode, lettilgængelige opskrifter på traditionelle retter er tilpasset moderne køkkener, smagsløg og kvalitet, og inspirerer til igen at tilberede grønkål, bage rugbrød og spise korngrød – og måske slutte af med en skive prossekage eller to.
Vores mad er fyldt med både nationale klassikere og skønne egnsspecialiteter fra Gedser til Skagen. Den er delt op i årstider, og der er et særligt kapitel om julens mad, for som Nanna siger: På intet andet tidspunkt af året kaster selv svorne færdigmadskunder sig ud i traditionelle udfordringer som syltekogning og rullepølsepresning."
Kraftværk
100 miles rundt om øen
Af Lene Shannon
Vand
Fra serien tænkepausen
Af Søren Rud Keiding
52 vaser 52 buketter
Af Anne Rolsted
Nu vi jeg i gang med, Solar af, Theis Ørntoft.
Liv og Simones slikbutik
Af Liv Martine og Simone Thorup Eriksen
A Court of Thorns and Roses at Sarah Maas
Det er lidt pudsigt, men jeg har opdaget at mit valg af bøger (læser typisk en bog på 1-3 dage) afhænger af hvor jeg er i min cyklus
Du bliver da nødt til at uddybe… Hvilke vælger du hvornår?
Måske læser hun vampyr-ting mens hun har menstruation. TøHø Og romantiske ting når hun har ægløsning. Okay stopper nu.
Nu vil jeg i gang med, Det første år, af Anne Sofie Kragh.
Nu vil jeg i gang med, Vilje af stål af Charlotte Bircow.
Og jeg vil også i gang med, Kulturriget Atlantis af Carsten Skaarup.