Hvad læser du?

Det kan godt være jeg prøver igen på et tidspunkt, eller måske tager den i små bider ind i mellem andre bøger jeg læser, og tak for rådet :slight_smile:

Nu vil jeg i gang med, Margrete 1 af Anne Lise Marstran-Jørgensen.

1 Synes om

Mary H.K.H
Af Franne Voigt

Med venlig hilsen

1 Synes om

Skyggebibliorekets spejl
Bruno Kjær
Af Anne Lie Stokbro og Leif Emerek
Kunst udstillingen Mariagerfjord

Med venlig hilsen

1 Synes om

Nu er jeg i gang med, Den lille guide til opsparing af Jane Ibsen Piper.

2 Synes om

Nu vil jeg i gang med, De lille guide til minimalisme af Jane Ibsen Piper.

2 Synes om

Nu vil jeg i gang med, Lev for det halve af Nanna Hyldaard Hansen.

2 Synes om

Magiske måltider
Af Ditte Gad Olsen

Veganske kogebog, med opskrifter inspireret af det magiske Harry Potter univers

Med venlig hilsen

2 Synes om

Nu vil jeg i gang med, Fysik, bevidsthed, liv. Studier i Niels Bohrs filosofi af David Favrholdt.

2 Synes om

Er det lydbøger i “læser” eller fysisk bøger, for syntes godt no der er mange i får tygget igennem.

Jeg er mega langsom til at læse og overvejer derfor om jeg skal gå igang med lydbøger

2 Synes om

Nu er jeg ikke lige den der er mest aktiv i denne tråd, men jeg er til lydbøger. Så kan jeg nemlig lytte mens jeg broderer. :smiley: - Og mens jeg kører flere timer bus til/fra arbejde, uden at blive køresyg.
Desværre kan så selv den bedste bog “ødelægges” af en dårlig oplæser - eller bare en oplæser der bare ikke falder i ens smag. Og der er jeg desværre havnet med den bogserie jeg ellers var gået i gang med; at oplæseren ødelægger oplevelsen for mig. Så pt hører jeg podcasts i stedet. :slight_smile:

3 Synes om

Jeg læse mest e bøger, men også fysiske bøger, jeg lytter meget sjældent til lydbøger.
Men jeg læser også så snart jeg har pauser i mit arbejde herhjemme og i stedet for at se TV, så derfor får jeg læst mange bøger, og så er alle bøger jo heller ikke lige lange, så de korte ryger hurtigt igennem :slight_smile:

2 Synes om

Jeg foretrækker en rigtig bog, men jeg bruger lydbøger rigtig meget, fordi det som Thea også skriver er til at lave andet samtidig med :slight_smile:

3 Synes om

Jeg læser kun fysiske bøger.
Det er fagbøger jeg læser, de kan ikke sammenlignes med romaner, krimier,
Men nu de her

Det er kunstbøger om en kunstudstilling
Det er jo mest billeder og beskrivelse af kunstværket og selvfølgelig noget om kunstneren, og baggrund om udstillingen

Det her er kogebøger, jo jeg læser alle opskrifter igemmem

Sådan en her er en fortælling om området og historie bag, der er jo billeder i der beskriver de huse/steder/områder

Så er der bøger i denne her serie, vil bedst beskrive dem, som pixi bøger for voksne, der er ikke billeder i, men tekst, der virkelig giver noget og tænke over

Så er der lidt i denne her serie

Serien 100 Danmarks historier
Er lige nummer efter pixi bog,

Så er de her " sundhedsbøger"
Som eks

Åh de er svært og beskrive, men de jo meget delt op, så de glider virkelig meget let

Så er der have bøger og bøger om naturen, de køre også rimeligt let

Den eneste bog i år, som jeg vil betegne som en "rigtig " bog altså med tekst og tykkelse og sammenligne med roman er

@Jeanette det "ser "måske ud af meget. Men du kan på ingen måder sammenligne, med en roman. Har prøvet og tage nogle af de fra i år, har nok ikke alle kategorier med. Håber du kan se den måde jeg har prøvet og forklare mig på, ser ikke tv til dagligt, det gør jo nok noget

Med venlig hilsen

3 Synes om

Det giver helt klar mening. Kan egentlig godt lide at læse, er dog ikke til de tunge romamer, bogen skal helt fange mig med det samme.
Den type, hvor man skal læse et par kapitler inden man har styr på hvad hele handlingen drejer sig om, de bliver hurtig lagt væk.
Når jeg så finder en spændende bog, ja så får jeg ikke lavet andet end at læse. og må tilstå, det er nok 10-15 år siden jeg sidst har læst en bog og det var Harry Potter serien
Det er nok mest ungdomsbøger jeg har læst bla. Spredt for alle vinde af Joan Lowery Nixon.
Enkelte voksen romaner er det også blevet til bla en del af Barbara bickmore: Fjerne stjerner, Vest for månen og Øst for solen er dem jeg husker bedst.
Generelt er det bøger fra svunden tid og med menneske skæbner der har fanget mig bedst.
overvejder dog om jeg skal have fat i en lille snild cd afspiller og igang med lydbøger

3 Synes om

Har du ikke en smartphone? Så kan du låne online :slight_smile:

3 Synes om

Jo jeg har smartphone, det må jeg lige prøve at se hvordan det fungere

2 Synes om

I app’en ereloen kan du logge ind med dit bibliotekslogin og låne gratis. Det er et godt sted at starte.

5 Synes om

Fysik, bevidsthed, liv. Studier i Niels Bohrs filosofi af David Favrholdt er droppet, i stedet er jeg gået i gang med, Mågelatter af Kristín Marja Baldursdóttir.

1 Synes om

Tusind tak, så er jeg igang med at undersøge om jeg kan finde de bøger jeg vil høre

3 Synes om