Hvor mange ?

Så flot-stort tillykke med 6-lingerne :heart::heart::heart::heart::heart::heart:

1 Synes om

Tillykke med dem :flag:

1 Synes om

Stort tillykke med 6-lingerne :hjertehop:

1 Synes om

Wuhuuu… tillykke… gættede på 6 stk, lucky me :grinning:

1 Synes om

Stort tillykke med dem! :flag:
Og så lige et spørgsmål: Hvad er kriterierne for om en bobtail-hale er dårlig/god/fantastisk - ud fra billederne ser de for mig alle ud nærmest som kaninhaler, men der må jo tydeligvis være forskel på dem…? :thinking:

Ja I var to der gættede rigtig :slight_smile: Jeg havde selv gættet på 7 og Knerk sagde 5 :grin:

Halerne skal helst hav flere knæk/krumninger og vil nettop derfor ligne kaninhaler :grin: Vores erfaring er at halerne skal være lidt lange ved fødslen, da de ikke vokser i forhold til resten af katten. standarden siger mellem 3-8cm og vi oplever på show at dommerne foretrækker dem der er længst, det er også dem der oftes giver de flotteste ponpom :grin:

Stort tillykke med sekslingerne :denmark: :heart: :denmark:
Nu kender jeg ikke nok til din race, men har set de voksne katte en del gange, med det som baggrund lyder det som nogle fine fødselsvægte for et relativ stort kuld som dette. Ja?

1 Synes om

Det er en rigtig fin fødsels vægt for så stort et kuld :grin: gennemsnittet på vores kuld er 97,85

Jeg ved ikke hvordan der er med andre racer, men vores erfaring er at fødsels vægt og vægt under opvæksten ikke afspejler vægten/størrelse som voksen.

I flere år undrede det mig at vores killinger under opvæksten var meget mindre end hos andre opdrætter, forklaringen var så simpel, at vores killinger i en tidlig alder (4-5 uger) får lov at rende over hele huset og bruge mere energi.

Indrømmer jeg har været meget forundret, når jeg har set disse kæmpekillingerne som voksne, de har ikke været større end vores :slight_smile: og nogle har enda været små for racen :frowning: bla et par drenge vi købte til avl :frowning:

Mine kommer også til at løbe rundt såsnart de ved hvad en kattebakke er.
De skal have deres muskler bygget op bedst muligt og det mener jeg er gennem leg og tummel.
Jeg får mit hus tilbage når tid er :joy:

Størrelsesforholdet mellem Mimi’s killinger ved fødslen og ved deres første fødselsdag er den samme. De to største killinger er de største i dag. Hankatten(var størst ved fødslen) er dog temmeligt meget større end hunkattene, men det er normalt.

Jeg syntes de er hurtige til at finde fidusen i bakken og 4 uger gamle begynder de første gerne at kravle over hegnet, og ja så kan de jo lige så godt få lov at rende frit, vi har en stue på ca 30-35m2 og sætter 6-8 bakker derinde og pt ikke haft uheld, men ja det giver mere svineri, når de får lov at rende frit så tidelig :slight_smile: men det er til fulde opmålt at alle de gode oplevelser med killingernes leg :slight_smile:

1 Synes om

Her er drenge også tydelig større end pigerne, men at de har en stor fødselsvægt og er store i opvækst er i vores race ikke ensbetydende med at de også bliver store som voksne.
vi fik to drenge hjem fra Norge, der som 7 uger havde rundet 1000g men som voksne vejer de kun 4.4 og 4.8kg hvilket er meget små drenge.
vi har to drenge af egen avl, for 3 forskellige kuld der som 7 ugers stadig var under 500g, de vejer over 6kg i dag uden at være fede.

1 Synes om

Francesca giver vist ren fløde :kissing_heart: pt

Jeg er ikke helt sikker på kønene endnu og om de er kort eller langhåret, kom gerne med jeres bud :slight_smile:

Turkis dreng 109 - 125g

Lilla pige 108 - 131g

Brun dreng 109 - 135g

Sort dreng 103 - 119g

Grøn dreng 105 - 116g

Orange pige 123 - 139g

5 Synes om