[QUOTE=Helle;836228]Jeg har to versioner af en forret med røget laks, som jeg skal afprøve i den nærmeste fremtid. De ser nemlig rigtig lækre ud, og jeg elsker laks.
Laksesnask var et hit. Jeg ristede tynde skiver af lækkert flute, lagde babysalat på, placerede laksesnasken på brød og salaten og pyntede med rogn og lidt frisk dild.
[QUOTE=Eife;837462]Ok Den laves sådan rimeligt meget på gefühl, men prøver med en opskrift
En 3-4-5 gulerødder alt efter størrelse, et bundt forårsløg og en peberfrugt, samt ½ liter fløde og sødmælk. Kan laves fint på mælk alene også. 2 fiske bouillonterninger og 1 grøntsagsbouillonterning. 3 fiskefiletter eller lign. Tror den er god med f.eks. laks, men jeg plejer bare at bruge de hvide billige pangasius. En skål rejer. Koriander krydderi og 3 teskefulde red curry
Nå, grøntsager snittes og svitses, samme gør korianderen. Mælk og fløde puttes i, samme med red curry og bouillonterninger, samt fisken. Bringes op til meget småkog. Må ikke koge fuldt pga mælk/fløde. Står så og småkoger ½ times tid. Kort før servering kommes de frosne rejer i, når det er oppe i kog igen er det klar til servering.
Serveres med noget godt brød til…[/QUOTE]
Mmmh… Lyder godt Den skal helt sikkert afprøves. Måske med laks, for Søren synes ikke torsk, pangasius og sej smager godt…
Hvis jeg ikke er helt sikker på mine gæsters preferance kan jeg godt finde på at lave flere forskellige forretter på fade så der er noget at vælge imellem. Om sommeren er det ofte skinke og melon sammen, tomat og mozzarella, og sidste fad er normalt røget laks. Alternativt kan det kombineres på en stor tallerken portions anrettet så de får en lille smule af hvert
Lakse roulade med smøreost er også lækkert men tager tid at lave og kræver køleskabsplads hvis det skal se smukt ud