Torsdag fik jeg en pastaret lavet på panden med resten af den varmrøgede laks fra lakseburgeren
Fredag orkede jeg ikke rigtigt noget, fordi jeg kom sent hjem, så det blev knækbrød med andeleverpaté og så lidt ost ved siden af.
Lørdag fik jeg flæskesteg med kartofler, svampesovs og hjemmelavede (ikke af mig) rødbeder
I aften skal jeg have grønkålsdeller med pastasalat
Mandag skal jeg have hjemmelavet fiskesuppe
Tirsdag står den på flæskestegsburger
Havde behov for ikke at sidde stille, så det blev 3 retter nem mad…
Tun mousse med salat og rejer
Bøf, flødekartofler og salat
Og hjemmelavet is med brownie…
(At brownie og flødekartofler er købt ødelagde intet)
Har en aftale med mine børn om at vi 1 gang i måneden mindst skal havde det. Men havde lyst til at afprøve om lige lidt chili (blev så til spidskommen) kunne forbedre en tun mousse, hvilket jeg faktisk synes det kunne…
Jeg tænker altid aftensmad flere dage frem i tiden og har som hovedregel ingredienserne/noget færdigt i køleskabet til mindst 2 dage og det var en fordel idag, hvor jeg egentlig skulle have haft grønkålsdeller med pastasalat (de var faktisk allerede på menuen søndag, men der gik jeg først sent i gang med aftensmad, så det blev noget nemt).
Jeg opdagede nemlig, at jeg manglede flere ret vigtige ingredienser til at lave dellerne, så i stedet tog jeg den kolde pasta, noget af grønkålen, lidt tomat, agurk, mozzarella, tørrede edamamebønner og så stegte jeg de kyllingefileter, jeg skulle have haft i morgen, og blandede det hele til en pastasalat - hvor der endda er rester
Torsdag fik jeg stegte ris med rejer
Fredag fik jeg kyllinge gyoza (fra frost )
Idag skal jeg have resten af pastasalaten
Søndag planlægger jeg at lave græskar/sweet potato suppe
Ja, virkelig!
Ved heller ikke om det er mig der bare handler de forkerte steder, men synes heller ikke rigtig det er noget supermarkederne har…? Jeg mindes i hvert fald ikke at have set det, heller ikke de større steder med slagter/delikatesse.
Men så havde Nemlig dem lige (på tilbud endda), og så slog jeg til. Mmmm…!
Mandag: Salat med broccoli, varmrøget laks, syltede rødløg, tomater og agurk
Tirsdag: Fiskefrikadeller med kartofler og remoulade
Onsdag: Hjemmelavet pizza med skinke, soltørrede tomater og mozzarella
Torsdag: Biksemad med kyllingemedister og wokgrøntsager
Fredag: Tomatsuppe med naanbrød
Lørdag: Flæskesteg med kartofler, sovs og hjemmelavede rødbeder
Det er også ved og være længe siden
Jeg har lavet det sidst vel tro en lille år
Det er bare så lækkert
De gode gammeldags ting er ikke så nemt og få i en butik
Skal gerne til slagter efter det, eller når man får en stor kød pakke, (en gris) så er det der