Jeg er negativ, fordi

Que?? :?
Man kan da ikke tage batteriet ud hele tiden - det er en rimelig kompliceret manøvre. Men der står i manualen, at man jævnligt skal lade det løbe tør - og det har jeg altid gjort.

[QUOTE=Else;626662]Que?? :?
Man kan da ikke tage batteriet ud hele tiden - det er en rimelig kompliceret manøvre. Men der står i manualen, at man jævnligt skal lade det løbe tør - og det har jeg altid gjort.[/QUOTE]

Herhjemme har jeg slet ikke mit batteri i. Mit første batteri døde efter ca. 6 mdr. Mit nuværende batteri lever stadig. Det er ikke særlig svært at pille ud af min Packard Bell

De fleste bærbare (faktisk alle jeg har set) stopper med at lade på batteriet, når det er 98-100% fuldt, så derfor sker der ikke noget ved, at det bliver siddende i maskinen.
Men nogle mærker af bærbare har så simpelthen bare batterier af bedre kvalitet end andre. Nu har jeg de seneste år kun haft Thinkpads, og der har ikke været noget at udsætte på dem. Det er kun batterier, der har været tævet op og ned hele tiden, der til sidst har måttet ånde ud (tydeligt at se, når maskinen kan indeholde 2, og det er det batteri, den altid bruger først, der også slides hurtigst).

[QUOTE=pivnu;626666]De fleste bærbare (faktisk alle jeg har set) stopper med at lade på batteriet, når det er 98-100% fuldt, så derfor sker der ikke noget ved, at det bliver siddende i maskinen.
Men nogle mærker af bærbare har så simpelthen bare batterier af bedre kvalitet end andre. Nu har jeg de seneste år kun haft Thinkpads, og der har ikke været noget at udsætte på dem. Det er kun batterier, der har været tævet op og ned hele tiden, der til sidst har måttet ånde ud (tydeligt at se, når maskinen kan indeholde 2, og det er det batteri, den altid bruger først, der også slides hurtigst).[/QUOTE]

Jeg har talt med Bilka, og de gav mig den forklaring - det samme gjorde Packard Bell, da jeg spurgte dem. Ingen batterier kan tåle at blive siddende i, da de oplader og aflader hele tiden, og så bliver det “fladt”.

De fleste bærbare stopper altså som sagt med opladningen, når de registrerer at batteriet er fyldt op. Så de bliver ikke ved med at ‘skubbe på’. Hvis man tager batteriet ud, er det til gengæld vigtigt, at det er 50-75% fuldt - ikke hverken tomt eller helt fuldt. Men bruger man sin bærbare varieret med og uden strøm, så BURDE et batteri af god kvalitet holde fint længe (og Li-ion har bedre af sjatladning, mens NiMH har bedst af helt tom, helt fuld osv.). Som sagt har jeg gennemtævet mine bærbarbatterier ved brug til forelæsninger, og det ene (som altid blev brugt først) døede så efter et par år.

Min bærbare har altid batteriet i, og det har siddet der de sidste 2½ år, og den er altid koblet til strøm… og aldrig løbet tør, den fejler ski da ingenting…

Hvorfor er der altid så mange regninger i forbindelse med en flytning, og så oveni at man lige mangler at få løn for 24timers arbejde…
Pengemangel inden måneden overhovedet er begyndt er altså skidt… lorte arbejdsplads…

:trøste: :hjerte: :hjertetildig:

Har du brug for hjælp . så send mig en PB…

jeg sidder og tuder over nogle f*cking billeder på Facebook :frowning:

Kan du ikke bede om at få dem slettet, Andrea ??? :kryds:

Jov, men tror ikke min veninde vil gå med til at slette dem :confused:

Så er hun vist ikke en rigtig veninde :frowning:

til dig :trøste::trøste:

[QUOTE=Marianne H;626747]Så er hun vist ikke en rigtig veninde :frowning:

til dig :trøste::trøste:[/QUOTE]

Nej, ikke rigtig :(.

Tak :kram:

Der er Roskilde festival så det er ikke til at komme frem og tilbage for mennesker :frowning:
Plus så har min ‘‘elskede nabo’’ spillet bamses venner for fuld udblæsning de sidste 6 måneder i alle hverdage samt søndag aldrig i weekenderne fra klokken 23:00 til 06:00 og boligselskabet tager sig åbenbart ikke af at alle opgangen klager plus nabo opgangen som jeg bor i… !!

… fordi elektrikeren endnu ikke har været, og vi får håndværkere i næste uge, der skal bruge masser af strøm, og så kan han ikke bare komme og slukke for den :argh:

Jeg frygter, at jeg må vinke farvel til håbet om en burmeser i 2012 :frowning:
Staten har lige været så venlige at ændre reglerne for den type bankkonto jeg har som studiekonto = jeg skal gå et år mere fra september før jeg får dem udbetalt :frowning:
de ændrede lige reglerne fra 2 til 3 års studie før man kan få sin præmie udbetalt - sur røv :frowning:
Flensborg turen hænger også i en tynd tråd og det samme gør flytningen til efteråret :frowning:

Så nu er humøret HELT i bund :frowning:

… jeg er kommet hjem til en ubeskrivelig ildelugtende svinesti af et (mit) hus :mad:
4 katte der var ude da jeg kom hjem i nat (de skal være inde om natten) og kanin og chinchilla’er der både manglede mad og vand … det er bare ikke OK :nix:

:shake:

[QUOTE=Skattekat;627339]… jeg er kommet hjem til en ubeskrivelig ildelugtende svinesti af et (mit) hus :mad:
4 katte der var ude da jeg kom hjem i nat (de skal være inde om natten) og kanin og chinchilla’er der både manglede mad og vand … det er bare ikke OK :nix:

:shake:[/QUOTE]

:yikes: :yikes: :yikes: :yikes:
[B]
ANDREA !?

Tag kondiskoene på og løøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøb !!![/B]

[QUOTE=Skattekat;627339]… jeg er kommet hjem til en ubeskrivelig ildelugtende svinesti af et (mit) hus :mad:

:shake:[/QUOTE]

Velkommen hjem, det lyder da ikke rart.

At vi har haft vand i hele kælderen, og der stadig er - Plus det drypper nogle steder genne loftet og taget er utæt nogle steder. Bare noget pis, jeg kan IKKE tåle dette. Det sætter sine spor på lungerne. :frowning: