Juli 2022 tanker

Ærligt - da jeg så indslaget i går aftes, overvejede jeg, om der var tale om en ny sæson af Team Easy On… :thinking: :sunglasses:

3 Synes om

Idag skal de igennem min fødeby (Haderslev), jeg er spændt på billederne, de burde hvertfald filme Haderslev Domkirke (hvor jeg i øvrigt både er døbt og konfirmeret).

Måske også Haderslev Dam :smiley:

Min bror skal ud og se det :smiley: Jeg bliver hjemme, selvom de også kører forbi i udkanten af Fredericia :smiley:

(Gad vide om jeg vil kunne hører helikopeteren)

1 Synes om

Han stoppede lige ved min fars stamkro Hjorten :rofl:

Min bror stod på den anden side af vejen, så kom ikke i tv :slight_smile:

4 Synes om

Jeg indser humoren, men området hedder faktisk Bjergene (har haft hus i området siden 1971). De gamle istidsmorænebakker i området har klassificerede stigninger.

3 Synes om

På Fyn har vi jo alper :wink: Uden tvivl lidt komisk for de fleste - men når man så ser dem, så forstår man faktisk, hvorfor de har fået det navn. Landskabet er så alpeagtigt. Der mangler nok nogle højdemeter, men skråningerne ligner virkelig noget, man ser længere sydpå.

5 Synes om

Selvom der er rigtig god tid til at finde de gode billeder, så er her lidt reklame :wink:

Sommerkonkurrence

4 Synes om

I lørdags hilste jeg på en par siameser katte der var helt ude af buret og kravle lidt rundt på hånd/arm, det var ikke godt. For jeg blev godt nok bidt af dem, hold da op siameser er nogle dejlige katte, de er skrevet på seddelen med ønsker nu :blush:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Det lyder som Sussis dejlige Siamesere :smiling_face_with_three_hearts:

2 Synes om

Nevøerne kommer på ferie i morgen.
De er fuldt indforstået med at jeg er komemt til skade og at de skal hjælpe, det gør de gerne.

Jeg hr købt ind til aftensmad i morgen - pita - det kan de begge lide. Nu komemr jeg så til at tænke på at jeg ikke selv kan spise det, da jeg ikke vil være i stand til at holde på et fyldt pitabrød…
Det skal nu nok gå det hele…

5 Synes om

Anton og Diva vil i hvert fald gerne snakke :heart:

4 Synes om

Åh kan ikke huske navnet på kattene :ups:

Men ja de var dejlige

Med venlig hilsen

Mig og Katja har en rigtig hyggedag idag.

Først var vi i biffen og se Minions, og så var vi i Normal, hvor vi har købt hårfarver som skal i enten senere eller imorgen :heart:

3 Synes om

Hvordan går det ellers med fingerne / hånden??

Kan du få nevøerne til og sætte din pita brød i en kaffepose så er der meget hold på den ??

Med venlig hilsen

God bedring, Louise. :slight_smile:

1 Synes om

Den gør ondt, men det kan nok ikke undgås.

Tror uanset at det bliver sværtat holde på en pita, men ideen er absolut god, så mærker efter i morgen.

1 Synes om

Forsat god bedring til dig :kram:,
Og hav en dejligt ferie med nevøer

Med venlig hilsen

1 Synes om

I starten af juni hev min storebror mig med til en koncert med Aske-Skat, hvor Aske faktisk fortalte at hans gåture på de “sydfynske alper” inspirerede ham til den her sang :smiley:

… normalt havde jeg nok ikke selv taget til en koncert, hvis jeg bare var faldet over hans musik. Men jo mere jeg hører det, jo mere gror det der upolerede pudsige country-rock på mig :ups:
Kønt er musikken ikke altid, men det falder ligesom ind i min smag på en måde alligevel … :ups: hans Moonboy og riverman er fast inventar på min efterhånden lange Spotify spilleliste nu :smiley:

1 Synes om

Der er jo fantastisk smukt, så jeg kan godt forstå, landskabet kan give lidt kunstnerisk inspiration :slight_smile:

Diskutere med mig selv, meget endda

Har en hylde til aflagt tøj, af den slags der er god til klude til pudsning og ligende, lige som oldemor havde, ja ja ja :ups: jeg er gammeldags på den måde, men den hylde er fyldt.

Så hende den ældre dame der smidder blomster ud, hun er lidt fin på den så med jævne mellemrum i hendes liv, er nu håndklæder skiftet ud, som moderne skifter.
de der ok har hun jo lagt i en skab til sådan nogle klude, hun har hele hendes liv en- to gange om året haft rengøring på, og alt tøj blev skyllet op ud strøget/ rulle og i skabe.
Hende og manden er flyttet i større og større huse, men nu er hun kommet der til der nok med tiden snart vil skifte. Så hun begynde og tage lidt væk.
Først nu jeg har overskudet og se i det. men fik tirsdag i sidste uge en stor pose 60-70 ’ er håndklæder, hmm gemme dem, ? eller lave en hylde mere til klude og klippe den i stykker med det samme? Eller smide væk?. Eller noget helt 4? Åh lidt svært

Med venlig hilsen

Har flere gange set, at bla. DB og KV internater efterlyser brugte håndklæder, så kunne forestille mig at de kunne gøre nytte sådan et sted…

4 Synes om