Katte og løg/hvidløg

Er det giftigt for hunde og heste?

Ikke så vidt jeg ved? Heste får da i hvert fald hvidløg i ikke så små mængder, så det håber jeg sandelig ikke! :wink:

Det er faktisk mere giftigt for hunde end for katte

Oprindelig postet af alleos7
Jamen kamille har faktisk en let effekt på betændelse, og er let bedøvende.
Jo, godt til en øm hals og en rød barnenumse (tynde bomuldsklude, skyllet op i kamillethe)

Ja , det er super godt når de små pus , har røde numser , især når de er ved at få tænder :ok:

Og så hjælper rigtigt nok til ondt i halsen , sammen med honning :slight_smile:

Jeg gentager lige mig selv da ingen har svaret mig!

[I]Hvor meget hvidløg skal de have før det er dødeligt?

Willow gnasker gerne mine grøntsagsdeller, og sidste omgang jeg lavede havde både løg og hvidløg i.

Jeg kunne dog alrig finde på at give min kat det som loppemiddel. Der sværger jeg tilde gennemtestede metoder.

Men nu biver jeg da bekymret…skal jeg være det?[/I]

Hund og hvidløg: http://www.hundeleksikon.dk/tox.html#4

[QUOTE=Gry Gressbakken;196223]Jeg gentager lige mig selv da ingen har svaret mig!

Willow gnasker gerne mine grøntsagsdeller, og sidste omgang jeg lavede havde både løg og hvidløg i.

Jeg kunne dog alrig finde på at give min kat det som loppemiddel. Der sværger jeg tilde gennemtestede metoder.

Men nu biver jeg da bekymret…skal jeg være det?[/I][/QUOTE]

Det startede Marianne ud med at forklare:

“Løg, osse hvidløg indeholder disulfider der ophobes i kroppen og kan give Heins anæmi, som er dødeligt.”

Så hvor meget - det kan jeg ikke svare på - men det oplages, så ikke mere af det tll den herre

[QUOTE=Gry Gressbakken;196223]Jeg gentager lige mig selv da ingen har svaret mig!

Men nu biver jeg da bekymret…skal jeg være det?[/I][/QUOTE]

Jeg tror ikke der er et entydigt svar, disulfiderne bliver i kroppen og på et tidspunkt er der så meget af det, at det kan gå galt.