Kattebilleder i Juli 2022

Hun mangler stadig nyt hjem :tihi: :tihi:

2 Synes om

Meget kan da læses med tryk på så det er MEGET :hugs:

1 Synes om

Vi var lige kort ude, Simba ville gerne klatre lidt idag… (Brownie blev indenfor, ville ikke stresse ham i den varme)

9 Synes om

Åååh altså… der poppede et minde op i dag fra da Vaffel var lille. Jeg kan slet ikke forstå det nu er 8 år siden. Han er jo stadig bare en killing… :smiling_face_with_three_hearts:

18 Synes om

I får lige et mere af Vaffels mor. De øjne der… :hjerte:

19 Synes om

Genbrugs billed

Det skrev jeg sidst år, i går. Der var jeg så glad for nu var beimis kommet over på, og nu gik det stille, meget stille frem af. Og troede jo bare de var de bidesår og knubs, der skulle hele, ja det blev jo lidt mere. Men nu gentager jeg nok mig selv, men viste jeg hvad vi skulle ud, af ting, ja jeg gjorde det igen :heartpulse:

Med venlig hilsen

16 Synes om

I fik vi lært en ny farvebeskrivelse til hende her

Vi siger sommetider hun ligner et par væltede malerbøtter, men sønnikke sagde i dag, hun ligner nu mest en sandkasse, hvor man han gravet lidt for dybt, så det er blevet blandet med jord imellem sandet :lol: :lol:

14 Synes om

:garfield:Undskyld @Jeanette men sikker en dejligt beskrivelse af farven på henden :blush:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Takker :slight_smile: Jeg må sende æren videre til min søn, men ja det er en herlig beskrivelse af farven

1 Synes om

Jeg vil nu fastholde at hun er brindle - og smuk! :smirk: :heart_eyes:

2 Synes om

Hun er helt klar smuk på hendes egen måde :hjerte: Men som Kurilean Bobtail, ja der er hun grim :tihi: Hun havde besøg i dag af, og de faldt nettop for hende søde andsigt :hjerte:
er brindle en farvebetegnelse for heste ??

4 Synes om

Jeps, både for heste og hunde, men da vist også for katte - på engelsk, i hvert fald…?

1 Synes om

Hun er da utrolig sød og i mine øjne smuk og usædvanlig :heart_eyes:

2 Synes om

Ka’ vi så ikke lande den på “ikke racetypisk” - for grim er hun sgu’ ikke (selv om hun mangler en hale :see_no_evil:)…? :sunglasses: :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Synes om

Okay hun er så absolut ikke racetyppisk, men skrev faktisk

Hvad hun mangler i udseende racetyppisk, det har hun gange ti i temprement :hjerte:

4 Synes om

Nej, brindle bruges ikke om katte på engelsk. Her bruges tortie / tortoiseshell - specielt i UK/britisk engelsk.
I US bruges nogle gange også calico selvom det primært bruges om de 3 farvede.

2 Synes om

Min far mente, at Chili lignede en hyæne. Det måtte han ikke sige til mig for min mor :klappe:

Jeg synes nu ikke, det er en god sammenligning :slight_smile:

Hyæner

5 Synes om

Vi har aldrig overvejet at adoptere en tortie, fordi Lene synes, de er “forvirrende at kigge på”… :wink:

4 Synes om

Nogen steder gør det tilsyneladende, men genetisk er der så faktisk ikke tale om “ægte” brindle hos katte, så vidt jeg kan læse mig til: Brindle Cat - Do Cats With Brindle Pattern Coats Exist?

Jeg forstår ikke, hvordan den killing på billedet skulle vise, hvad de mener er brindle :see_no_evil: De snakker om tynde striber, men det har den da ikke :thinking:

1 Synes om