Ketchup på den positive måde

Kan spise ketchup til det meste - dog ikke risengrød :høhø: og ketchup det er selvfølgelig Heinz!

ørhm - hvad hulen har ketchup at gøre med pizza ?

her i hytten kommer det kun på til fritter/ ovn kartofler samt til pølser.
hvis du hælder den slags på min hjemmelaved lasagne eller pasta bolognese, så får du bank !!!

Her i huset bruges der Heinz og kun det mærke :rock:
Jeg kommer det i kødsovsen når den står på noget pasta med kødsovs og ellers kommer jeg det på pizzabunden og i burgere … Andrea bruger ketchup til stort set ALT :uha:

Ketchup bruger jeg i perioder - p.t. er jeg i en ketchup-fri periode.

Jeg er ligeglad med mærket, men som altid læser jeg varedeklarationen og tjekker for kalorietal, fedt- og sukker-indhold m.m. Og så tæller smagen fremfor mærket.

Nye ketchup-typer såsom karry-ketchup, lav-sukker-ketchup m.v. afprøver jeg gerne.

Og da jeg altid gerne tager konkret praktiske kost-råd til mig, bruger jeg gerne ketchup i sandwich m.m., hvor man/folk måske oftest ville vælge div. dressinger a la Thousand Island etc, som ofte har et skyhøjt fedtindhold. Dem kan jeg ikke lide, meget fede spiser bvadr, og deres fedtfrie/5% versioner heller ikke.
Kosteksperten Per Brændgaard Mikkelsen - og såmænd den velærværdige Dr Phil - oplyser, at de fede dressinger med fordel kan afløses af ketchup:
Ketchup er sundt, fordi det bl. a. består af varmebehandlet tomat, som indeholder et yderst sundt og gavnligt stof, som jeg ikke kan huske navnet på.

Det nævnes ind i mellem i div. folkesundhedsdebatter, at det er mændene, der burde på slankekur, og ikke kvinderne. Ketchup-rådet var fra PBM’s side beregnet på mænd, der spiser megen grill-mad, og dermed får for meget fed dressing i f eks deres burgere. Der er ketchup et meget, meget bedre valg.

Heinz (ellr Beauvais, hvis det har været sat meget ned) til brasede kartofler/biksemad, pølser eller hvis jeg har fået lavet noget mad, der ikke rigtig er lykkedes… :tihi:

-LOL-LOL-LOL

-LOL-LOLJamen så ødelægger du jo heller ikke noget.