Killingerne vokser

Nu var det ikke for at være streng, men ud af reel bekymring. Jeg har ikke haft mange kuld, men det er altså ikke helt ‘normalt’, at have killinger der adskiller sig så meget i størrelse.

Jeg var så ikke klare over, at der tidligere har været talt om de var små eller at de har været til dyrlæge, og jeg synes ikke man fortjener en opsang, fordi man bekymre sig om killingerne. :ked:

Hvor gamle er de nu ?

Og alle killinger er kære - og jeg tror jeg har “noget” med røde katte :wehuu:

/Dorte

Her er de 18 dage gamle.

De er fuldstændig umulig at holde inde.

Her er de 4 uger:

[quote=Sofie P.;183750]Nu var det ikke for at være streng, men ud af reel bekymring. Jeg har ikke haft mange kuld, men det er altså ikke helt ‘normalt’, at have killinger der adskiller sig så meget i størrelse.

Jeg var så ikke klare over, at der tidligere har været talt om de var små eller at de har været til dyrlæge, og jeg synes ikke man fortjener en opsang, fordi man bekymre sig om killingerne. :ked:[/quote]

Sikke noget pjat at skrive, at du får en opsang. :slight_smile:
Det kan du ikke være bekendt.
Man skal passe på ikke at tillægge personer et motiv, som de ikke har.

Men alleos7 er ikke nybegynder.

Dorte,

Kom ekstra Taurin på deres vådmad - det er gavnligt for stort set ALT - også væksten.
Faktisk burde din hunkat have haft det. Jeg giver altid ekstra under drægtighed og killingernes opvækst.

Ekstra Taurin - og så sørger jeg for mine primært indekatte har adgang til grønt for at sikre folsyren er i top, og et godt foder naturligvis:-)

[quote=Mona Jensen;183784]Sikke noget pjat at skrive, at du får en opsang. :slight_smile:
Det kan du ikke være bekendt.
Man skal passe på ikke at tillægge personer et motiv, som de ikke har.

Men alleos7 er ikke nybegynder.[/quote]

Jeg skriver ikke noget for at strid mod dig, jeg skriver det jeg føler, nemlig at det var lidt en løftet pegefinger. Men kan være uenig, men man kan ikke ændre på hvordan folk modtager en besked, og jeg følte at jeg lige skulle sætte på plads.
Jeg ville have haft langt større gavn, af at du nu havde valgt at sige, at det ikke var sådan det skulle forståes, fremfor du selv tillægger mig et motiv jeg ikke har.

[quote=alleos7;183770]Her er de 18 dage gamle.

De er fuldstændig umulig at holde inde.

Alle youtube-linksene i tråden fører til den samme film?

(Og i parentes bemærket: De ser rigtig søde ud - men jeg deler i øvrigt Sofie P’s reelle bekymring. Det er ikke normalt. :sorry:
Normalvægten for en helt almindelig huskattekilling er ca 100 gram pr. uge oveni fødselsvægten, dvs. lidt over 600 gram vil være normalt, når killingen er 5,5 uge. Der kan selvfølgelig være variation til begge sider - Maine Coons vejer fx oftest mere end en huskattekilling - men 219-20 gram er ikke bare lidt, det er meget, meget lidt. :blegne:

Men når dyrlægen ikke mener, at der er grund til bekymring, så har han sikkert ret i det. :thumbup: På filmen på FB ser den lille tortie jo heller ikke ligefrem ud til at være kostforagter, :tihi: så det kan være, at hun snart indhenter de andre. :slight_smile: )

[quote=Pil;183833]Alle youtube-linksene i tråden fører til den samme film?

(Og i parentes bemærket: De ser rigtig søde ud - men jeg deler i øvrigt Sofie P’s reelle bekymring. Det er ikke normalt. :sorry:
Normalvægten for en helt almindelig huskattekilling er ca 100 gram pr. uge oveni fødselsvægten, dvs. lidt over 600 gram vil være normalt, når killingen er 5,5 uge. Der kan selvfølgelig være variation til begge sider - Maine Coons vejer fx oftest mere end en huskattekilling - men 219-20 gram er ikke bare lidt, det er meget, meget lidt. :blegne:

Men når dyrlægen ikke mener, at der er grund til bekymring, så har han sikkert ret i det. :thumbup: På filmen på FB ser den lille tortie jo heller ikke ligefrem ud til at være kostforagter, :tihi: så det kan være, at hun snart indhenter de andre. :slight_smile: )[/quote]

Og jeg er enig med både Pil og Sofie. Har lige kigget vægtskemaer fra mine kuld (aby/som) og der er de i gennemsnit ved at have den vægt som dine har ved 4 ugers alderen som 2-2 1/2 ugers killinger, bare så du har noget at sammenligne med :slight_smile:

/Dorte

Hvad kan det skyldes så? Ved man det?

jeg tænker hvorfor kommer der nogle gange disse små bitte killinger i et kuld? Det sjoveste jeg har set var en Dværg MCO - ren hos en FIFe opdrætter - hold op den lille var kær - desværre blev den ikke ret gammel jo… for den VAR dværg. Det var en genetisk finurlighed der pludselig spillede ind.

Jeg har aldrig set så lille en MCO til dato. Måske opdrætter har et foto af den - jeg vil prøve at spørge. For kær var den altså:-)

Vi prøver linksene igen:

Killingerne 18 dage:

killingerne 4 uger:

Håber det virker nu.

Jeg synes jo netop også de er meget små.

Allerede da de var 4 dage gamle, havde jeg dem til dyrlæge første gang, fordi de ikke tog så meget på som jeg havde fået at vide de skulle.

Han foreslog at jeg skulle tilbyde dem flaske når de havde suttet lidt hos mor.
Men det ville de ikke.

Nu har jeg så besluttet at jeg ikke gider bekymre mig om det mere, for jeg kan jo se at de er kvikke. (har en veninde med killinger der er samme alder, de er dobbelt så store, men slet ikke nær så kvikke)

[QUOTE=lenschow;183847]Hvad kan det skyldes så? Ved man det?

jeg tænker hvorfor kommer der nogle gange disse små bitte killinger i et kuld? Det sjoveste jeg har set var en Dværg MCO - ren hos en FIFe opdrætter - hold op den lille var kær - desværre blev den ikke ret gammel jo… for den VAR dværg. Det var en genetisk finurlighed der pludselig spillede ind.

Jeg har aldrig set så lille en MCO til dato. Måske opdrætter har et foto af den - jeg vil prøve at spørge. For kær var den altså:-)[/QUOTE]

Da jeg var ude og kigge på Arthas som killing, så var kattene noget bette skravl - dyrlægen havde været ind over og havde nævnt evt. dværgvækst. Men Arthas er da et stort skrummel idag, så det er nok bare naturens luner:)

nej hvor er de bare skønne:wehuu::wehuu::wehuu:

Kors hvor er de dejlige, jeg synes altså Mini Otto, den røde, er ret fræk at se på:)
Men sige hvem jeg synes er sødest kan jeg ikke, de er dejlige alle sammen.
Knus Elin