[quote=Spiloki Simba&Spiloki Sveske;276607]Jeg er helt enig, jeg ville heller ikke lade nogen selvlært/u-uddannet begynde at manipulere led på mine katte.
Hun er stadig hverken selvlært eller uuddannet. Jeg tror, at alle de mennesker, der gennem de sidste mange mange år har gennemgået en mesterlære, vil føle sig en anelse stødt over at høre, de er uuddannede.
Jeg kan ikke liiige se, hvad forstand en hundemassør, al respekt for dem, har på led og knogler hos en kat.
Forskellen på hund og kat ligger i størrelsen af knoglerne - ikke mængden og placeringen.
Men hvis det hun har gjort ved Sander virker godt på ham, er det jo strålende.
Jeg har ikke brug for kiropraktik på mine katte, heldigvis, men måske en dag, men det bliver ikke en hundemassør jeg så kontakter.
Jeg vil undersøge til den tid hvem der har forstand på det.
Og hvordan i alverden vil du så vurdere, hvem der har forstand på kiropraktik til katte - er det, hvis de har et stykke papir hængende på væggen, hvor det står :?
[/quote]
Kiropraktik og zoneterapi vinder frem som alternative behandlingsmuligheder hos dyr og ligesom så meget andet er det noget, man kan tage og bruge - eller lade være.
Hvis man som du og Celina (og sikkert også andre herinde) partout vil have, at en behandler skal være trænet/uddannet på en bestemt måde, står det én frit for at vælge en sådan behandler (hvis den findes).
Hvis man som jeg vægter praktisk erfaring og håndelag (Lone er trods alt oplært af en meget erfaren behandler) højere end teoretisk viden, så kan man vælge Lone - eller forsøge at komme til hos hendes læremester.