Lige om lidt

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Ja… jeg skulle hilse og sige, at han igen i dag har fået riiiiigeligt motion…

:fløjte::fløjte::fløjte:

Men nu ligger de bare så sødt, side ved side og sover inde i deres lille hule med dejligt hø i.

:hjerte::hjerte:

Han er blevet sat pænt på plads i løwet af dagen af hende, og ENDELIG fattede han vist budskabet, og gik i seng.

:tihi::høhø:

[quote=Tante Tut;445184]

Såe… måske skal jeg allerede til at annoncere efter nye hjem ??

:hjerte::hjerte:[/quote]

Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Opkald fra Jylland.!!!

Jeg vil jo gerne være Leopard-bedstemor :bebe::bebe::bebe::bebe:

Jeg lover du får mulighed for at følge dem uge efter uge.
Jeg vil endda sætte webcam op…bare for din skyld :bebe::bebe::bebe:

Jeg vil eeeelske dem for altid :wehuu:

Men måske skal Rumba liiiiige lægge æg først??
Inden jeg finder på navne?? :høhø:

Kan de mon pr instinkt jysk?? :?

[quote=Sannela;450683]Juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Opkald fra Jylland.!!!

Jeg vil jo gerne være Leopard-bedstemor :bebe::bebe::bebe::bebe:

Jeg lover du får mulighed for at følge dem uge efter uge.
Jeg vil endda sætte webcam op…bare for din skyld :bebe::bebe::bebe:

Jeg vil eeeelske dem for altid :wehuu:

Men måske skal Rumba liiiiige lægge æg først??
Inden jeg finder på navne?? :høhø:

Kan de mon pr instinkt jysk?? :?[/quote]

-LOL-LOL

Det er hermed en håndholdt aftale :

De første æg, Rumba lægger bliver dine første leoparder.

:hjerte:

Det ville være mig en stor glæde at se dem vokse op hos dig - dine padder bor jo totalt royalt - og jysk ??

:øhmm::øhmm:

Njae… jow, hvis jeg nu lader være med at tale med dem :sshh::sshh: - så det første, de hører er jysk - så går det nok.

Du kan godt begynde at lure lidt på navne, Sanella - for selvom de nu bare hygger sig med hinanden - og Rynke ikke er så ivrig mere med at parre hende, har jeg en lille-bitte anelse om at der er babyer på vej.

:kryds:

:jubiii:

DET ER BARE EN AFTALE!!!

:knuser:

Tror en af dem skal hedde Rosin så :høhø:

DET ER BARE EN AFTALE!!!

:knuser:

Tror en af dem skal hedde Rosin så :høhø:[/quote]

:høhø::høhø:

Ja, nu brugte jeg jo ikke navnet - så det kan du godt få på stamtavlen :tihi::tihi:

Skal jo til at finde et opdrætternavn, hvis og såfremt der er noget på vej.

:kryds:

Og Rosin er ganske smart, det er vel et unisex-navn ??

For det varer jo en rum tid, før vi hitter ud af om det er en dreng eller en pige…

:wehuu::wehuu:

Jeg kunne ikke ønske mig et bedre hjem til mit kommende opdræt…

-engel

Godt at æggene skal ligge læææænge i rugemaskinen.
For jeg skal vist samle mod til at fortælle gemalen, at han altså ikke er færdig med at bygge til skildpadder.
:sover:

Sådan nogle store individer skal jo have maaaaaasser af plads!
Især med en Rumba til mor :pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:

[quote=Sannela;451245]Godt at æggene skal ligge læææænge i rugemaskinen.
For jeg skal vist samle mod til at fortælle gemalen, at han altså ikke er færdig med at bygge til skildpadder.
:sover:

Sådan nogle store individer skal jo have maaaaaasser af plads!
Især med en Rumba til mor :pompom::pompom::pompom::pompom::pompom:[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Jeg har en idé :

Under juletræet lægger du en dejlig, rød kuvert - indeni er der et GAVEKORT til Silvan/Harald Nyborg og en tegning af et fint hus til Rosin + mage.

:yatta::yatta:

Dét kan han slet ikke stå for…

:fløjte::fløjte::fløjte:

[quote=Tante Tut;451292]

Jeg har en idé :

Under juletræet lægger du en dejlig, rød kuvert - indeni er der et GAVEKORT til Silvan/Harald Nyborg og en tegning af et fint hus til Rosin + mage.

:yatta::yatta:

Dét kan han slet ikke stå for…

:fløjte::fløjte::fløjte:[/quote]

Super ide!!
Har på fornemmelse du før har narret det andet køn ?? :klapper:

Jeg kom til at tænke på…har du en rugemaskine når tiden kommer eller??? :uha:

[quote=Sannela;451295]Super ide!!
Har på fornemmelse du før har narret det andet køn ?? :klapper:

Jeg kom til at tænke på…har du en rugemaskine når tiden kommer eller??? :uha:[/quote]

:fin::fin::fin:

Jae… joe… nu er det jo sådan, at man kommer temmelig langt med kvindelist, så der er mange måder at gøre tingene på…:fløjte::fløjte:

Og de mænner dér KAN jo godt lide at lave noget, som vi står og jubler over på sidelinjen…

:inlove::inlove:

Nej, har endnu ikke en rugemaskine hjemme - vil prøve at høre min lokale dyrehandler om han evt har en jeg kan leje - for jeg har desværre ikke tid til selv at ligge på dem…

:hjerte::hjerte::hjerte:

Nåååååååeh… Rynke og Rasle, skal måske há babyer…:wehuu::wehuu::wehuu:

Tænker på, hvordan sådan en lille leopard Rasmus eller Rasmina ville stå til farverne her hos miiiiiig:wehuu::wehuu:
Nøj jeg kunne godt tænke mig en lille pildskade:hjerte::hjerte:

Tillykke med den lille skjold-prinsesse til Rynke… Det er da helt okay, at Rynke bliver sådan uterlig, når sådan en lille prinsesse viser sig…:hjerte:

Note til mig selv… Kvindelist skal bruges i stoooor stil her i nærmeste fremtid, når der skal plages om både en killing, måske lille pildskade og en ny mut eller to:tihi::tihi:

[quote=Loke´s mor;451307]Nåååååååeh… Rynke og Rasle, skal måske há babyer…:wehuu::wehuu::wehuu:

Tænker på, hvordan sådan en lille leopard Rasmus eller Rasmina ville stå til farverne her hos miiiiiig:wehuu::wehuu:
Nøj jeg kunne godt tænke mig en lille pildskade:hjerte::hjerte:

Tillykke med den lille skjold-prinsesse til Rynke… Det er da helt okay, at Rynke bliver sådan uterlig, når sådan en lille prinsesse viser sig…:hjerte:

Note til mig selv… Kvindelist skal bruges i stoooor stil her i nærmeste fremtid, når der skal plages om både en killing, måske lille pildskade og en ny mut eller to:tihi::tihi:[/quote]

:tak::tak::tak:

Jae… vi må sno dem, må vi… jeg er single, så der skal ikke de store forhandlinger til, når jeg forelsker mig i noget…:høhø::høhø:

Du skal være så velkommen til at overtage en unge - eller helst to - for de har STOR glæde af hinandens selskab :hjerte::hjerte:

:øhmm::øhmm:

Gad vide, hvad en mut er ??

Hvis det er en MAM-MUT - så skal der godt nok fedtes grundigt.

-LOL

[quote=Tante Tut;451299]

for jeg har desværre ikke tid til selv at ligge på dem…

:hjerte::hjerte::hjerte:[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Finder du ikke en rugemaskine, så kan det være at æggene skal transporteres til Jylland og de skal klækkes ud her :bebe::bebe::bebe::bebe::bebe::bebe:

:hjerte::hjerte:

Dén tanke har faktisk strejfet mig - for de kan jo godt tåle at ligge op til et døgns tid uden varme iflg vores Gud - men måske kan jeg låne en af de andre inde på paddernes paradis…

:):slight_smile:

Jeg ved jo heller ikke, om der er gevinst - det vides først når Rumba begynder at lægge æg…

De er bare så søde, Sanella - i går var Rynke gået i seng - men Rumba blev ved med at gå hen og skubbe til ham :

Kom og leg

Men han sov som en sten - så efter en times tid med at prøve at vække ham - både ved at skubbe til ham og ved at gå helt op i hovedet på ham, lagde hun sig til at sove med hovedet på hans skjold…

Åååårh altzå… jeg kan ikke se mig mæt på dem…

:wehuu::wehuu::wehuu:

Jeg VED lige præsis hvad du mener!!!

Jeg får intet lavet siden vores er flyttet indendørs :fløjte::fløjte:

Der er blevet sådan en aktivitet hos dem, at det er en ren fornøjelse at kikke på dem. Ved godt de skal have lidt ro, men de kan lige så godt vænne sig til at blive studeret :tihi:

De står på kontoret, så jeg kan gå mellem computer og pilskader i et væk…

Og ja…jeg er sikker på der er en sød og hjælpsom sjæl på krybdyrforum der lægger rugemaskine til!!

Jae… vi må sno dem, må vi… jeg er single, så der skal ikke de store forhandlinger til, når jeg forelsker mig i noget…:høhø::høhø:

Du skal være så velkommen til at overtage en unge - eller helst to - for de har STOR glæde af hinandens selskab :hjerte::hjerte:

:øhmm::øhmm:

Gad vide, hvad en mut er ??

Hvis det er en MAM-MUT - så skal der godt nok fedtes grundigt.

-LOL[/quote]

Min stopklods skal vidst lige bearbejdes lidt…tror jeg. Jeg flyttede ind til ham, og han havde ingen dyr. Medbringende en kat, x antal marsvin (en er drægtig) og med planer om at udvidde min “zoo” en “anelse”:tihi:

Så der skal nok bare “lidt” overtalelse til, for at min stopklods giver sig… Meen kvindelist:tihi:, plejer at kunne hjælpe, håber jeg. :kryds:

Jeg vil gerne købe to til den tid, for det er bedst med to. Meen hvis nu min kæreste er lidt besværlig, KAN det jo være at det ikke er sidste gang, at Rumba lægger æg…håber jeg. :kryds:
Ai navnet “Rasle” vil jeg klart give en af mine (forhåbentligt) kommende skildpadder…

Sig mig, hvor mange æg lægger sådan en skildpadde og hvor længe skal de ruges på, før de øhhh klækker, eller hvad man kalder det???

Jeg har haft skildpadder før, så jeg er ikke helt uerfaren med dem, og de skal helt sikkert få det rigtigt godt… Men igen…min stopklods altså:høhø:

Bare rolig, mut er ikke MAMMUT:uha::klapper: Det betyder marsvin:)

[quote=Loke´s mor;451350]Min stopklods skal vidst lige bearbejdes lidt…tror jeg. Jeg flyttede ind til ham, og han havde ingen dyr. Medbringende en kat, x antal marsvin (en er drægtig) og med planer om at udvidde min “zoo” en “anelse”:tihi:

Så der skal nok bare “lidt” overtalelse til, for at min stopklods giver sig… Meen kvindelist:tihi:, plejer at kunne hjælpe, håber jeg. :kryds:

Jeg vil gerne købe to til den tid, for det er bedst med to. Meen hvis nu min kæreste er lidt besværlig, KAN det jo være at det ikke er sidste gang, at Rumba lægger æg…håber jeg. :kryds:
Ai navnet “Rasle” vil jeg klart give en af mine (forhåbentligt) kommende skildpadder…

Sig mig, hvor mange æg lægger sådan en skildpadde og hvor længe skal de ruges på, før de øhhh klækker, eller hvad man kalder det???

Jeg har haft skildpadder før, så jeg er ikke helt uerfaren med dem, og de skal helt sikkert få det rigtigt godt… Men igen…min stopklods altså:høhø:

Bare rolig, mut er ikke MAMMUT:uha::klapper: Det betyder marsvin:)[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Han lyder da sød - ham skal du nok få overtalt :høhø:

Nååårh, små dejlige marsvin - dem kan jeg godt lide - de siger de dejligste pivelyde :wehuu:

Mht æglægning, tror jeg at det er meget individuelt hvor mange æg de lægger - og jow, det hedder at klække - der går ca. 65/66 dage - men der kan oz gå længere tid, før de klækker.

:):slight_smile:

Hvis du vil vide alt, der er værd at vide om skildpadder - og måske få kæresten til at finde dem spændende - for det er de - så kan jeg varmt anbefale denne side :

www.marginata.dk

Bedre side findes ganske enkelt ikke - der kan du læse om Otto og hans ca 30-årige liv med sine padder…

:ok::ok:

Uhhh Onkel Otto har da vist haft skildpadder i snart 60 år.
Mener jeg har læst han fik den første som 6 årig, så det er deromkring.

[quote=Sannela;451380]Uhhh Onkel Otto har da vist haft skildpadder i snart 60 år.
Mener jeg har læst han fik den første som 6 årig, så det er deromkring.[/quote]

:sorry::sorry:

Jae… der er da en himmelvid forskel på 30 eller 60 år…

:slight_smile:

Neeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Du skal da ikke være ked af det.!! :ked:

Men det er lidt imponerende…jeg kan vist ikke nå, at have skildpadder i 60 år inden jeg skal her fra…