Line Pigen kan ikke gå

Mit bud er hun har en skade i centralnervesystemet eller en nerveskade.
Hun er lammet
Den måde jeg bedst kan forklare det på er flg.
Hvis nogen har prøvet at få det der hedder et albuestød og man bliver halt lammet ud i fingrene…og dette her er så blot mange gange værre.
Nervebenerne skal finde sig selv igen og så kommer hun sig.
H¨ber jeg har ret for så får du en rask missepoge igen
En af mine mislinger i h-kuldet blev chippet og i det hun blev det drejede hun hovedet…hun var lam i bagbenene i 1 uge og stille og roligt fik hun føreligheden igen. Jeg gik til massør med hende tre gange i 3 uger og så var hun fin igen
Hun kan være faldet ned, din missepoge uden du har set det Og ramt uheldigt så en nerve er beskadiget.Undskyld mit roede indlæg…sidder på arbejde

puhaa, håber på det bedste :kryds::kryds::kryds:

[quote=kamikaze;280381]Mit bud er hun har en skade i centralnervesystemet eller en nerveskade.
Hun er lammet
Den måde jeg bedst kan forklare det på er flg.
Hvis nogen har prøvet at få det der hedder et albuestød og man bliver halt lammet ud i fingrene…og dette her er så blot mange gange værre.
Nervebenerne skal finde sig selv igen og så kommer hun sig.
H¨ber jeg har ret for så får du en rask missepoge igen
En af mine mislinger i h-kuldet blev chippet og i det hun blev det drejede hun hovedet…hun var lam i bagbenene i 1 uge og stille og roligt fik hun føreligheden igen. Jeg gik til massør med hende tre gange i 3 uger og så var hun fin igen
Hun kan være faldet ned, din missepoge uden du har set det Og ramt uheldigt så en nerve er beskadiget.Undskyld mit roede indlæg…sidder på arbejde[/quote]

Jeg kan sagtens forstå dit indlæg og mange tak for det.

Det er også sådan noget jeg tænker.
At hun kan være faldet på trapperne eller gledet på gulvet eller faldet ned fra noget.

Eller måske en blodprop.

Men jeg kan da håbe at det går lige så godt som det ser ud til at det er gået med både din og de fleste andre som har oplevet noget af det samme.

Jeg håber sådan for hun er virkelig så god og dejlig.
Mange tak for mere trøst.
Hilsen Lisbeth

Så har jeg lige ringet til min dyrlæge - og jeg blev da noget overrasket (positivt) - for min dyrlæge var inde på, at det kunne være noget med ryggen - og jeg var så bekymret så jeg har altså fået det hele galt i halsen.

I journalen stod der, at Silke ganske enkelt var noget så forstoppet - og det kunne give de symptomer med benene- pga pres på nerverne.

Hun fik PREDNISOLON medicin med hjem - og jeg fik parafinolie til at give hende et par gange om dagen for at få gang i maven.

De bedste ønsker herfra - husk at holde os orienteret, for nu er mine tanker hos hende, da jeg ved hvor skidt man har det, når der er noget i vejen med vores katte.

:hjerte::hjerte:[/quote]

Mange tak skal du have.

Jeg er helt sikker på at hun ikke er forstoppet, jeg går jo på potte med hende lige for tiden og der kommer fine pøller.
Men det er utroligt at en gang forstoppelse kan give sådanne symptomer også, det er jo uhyggeligt.

Jeg skal nok holde jer orienteret hele tiden.
Ja, det er forfærdeligt når der er noget med de misser.
Jeg er ikke god til at klare det, men jeg SKAL være stærk.

Selvom jeg har mange misser, så elsker jeg dem alle, jeg kan ikke undvære en eneste.
Hilsen Lisbeth

Sådan en dyrlæge kunne vi godt bruge her på Lolland, det er der desværre mangel på.

Hvis det skyldes en blodprop (som ofte sidder hvor pulsåren deler sig ned i hvert ben) så gør det ondt og det vil du kunne se (ved det fra min egen dyrlæge der for nylig måtte gå den tunge gang med sin egen misser på 16-17 år). Er det en nerveskade har katten ikke ondt som sådan, men karter blot rundt på poterne. Da min H-misling var skadet var hun helt normal blot virkede hendes ben ikke som de skulle. Detser lidt ud som de har fået skøjter på og ikke forstår at bruge dem.
Hvis det er det sidste (hvad jeg håber) så vil det tage tid…alt afhængig af hvor stor skaden er. Det kan også være en skade i ryggen.

En ledbåndsskade er måske også et bud.

Og de nævnte ting/skader er ikke så’n lige at se på et røntgen, desværre

[quote=kamikaze;280406]Hvis det skyldes en blodprop (som ofte sidder hvor pulsåren deler sig ned i hvert ben) så gør det ondt og det vil du kunne se (ved det fra min egen dyrlæge der for nylig måtte gå den tunge gang med sin egen misser på 16-17 år). Er det en nerveskade har katten ikke ondt som sådan, men karter blot rundt på poterne. Da min H-misling var skadet var hun helt normal blot virkede hendes ben ikke som de skulle. Detser lidt ud som de har fået skøjter på og ikke forstår at bruge dem.
Hvis det er det sidste (hvad jeg håber) så vil det tage tid…alt afhængig af hvor stor skaden er. Det kan også være en skade i ryggen.

En ledbåndsskade er måske også et bud.

Og de nævnte ting/skader er ikke så’n lige at se på et røntgen, desværre[/quote]

Ja det virker slet ikke som om hun har ondt.

Og hun karter også bare rundt.

Når jeg rejser hende på op på benene kan hun lige gå et par meter, for derefter at benene glider ud ligesom Bambi på isen.

[quote=Coon Danica;280410]Ja det virker slet ikke som om hun har ondt.

Når jeg rejser hende på op på benene kan hun lige gå et par meter, for derefter at benene glider ud ligesom Bambi på isen.[/quote]

Det tyder på noget med en nerve, men det kan også være neurologisk, tror jeg.

Min killing var meget slem og kunne intet - den dag i dag har hun ca 90% af sin førlighed, men er rigtig god til at kompensere for sit handicap.

Synes du skal sparke lidt til din dyrlæge for at få ringet til “en ven” :slight_smile:

Jeg havde en hund der pludselig blev sådan som du beskriver katten.

Det var diskosprolapser der forårsagede lammelse af bagbenene.

[quote=Coon Danica;280410]Ja det virker slet ikke som om hun har ondt.

Når jeg rejser hende på op på benene kan hun lige gå et par meter, for derefter at benene glider ud ligesom Bambi på isen.[/quote]

Det er PRÆCIS og fuldstændig sådan min h-misling gik
Det var en beskadiget nerve i nakken…der sidder de centrale nerver.
Line kan have beskadiget et sted der involverer samme nerve

Hos min H-misling var det venstre side…det er jo også der man chipper
Jeg vil lade hende få ro OG hvis du kan få vished hvad det er OG det er det jeg skriver, så eventuelt få hende til en kattemassør…hos os gjorde det underværker. Så meget det kunne ses fra behandling til behandling
I 3 uger (håber jeg, jeg husker ret) var jeg afsted med hende mandag, onsdag og fredag til en massør og det var GULD værd.
Der har INTET været efterfølgende med hende

[quote=kamikaze;280570]Det er PRÆCIS og fuldstændig sådan min h-misling gik
Det var en beskadiget nerve i nakken…der sidder de centrale nerver.
Line kan have beskadiget et sted der involverer samme nerve

Hos min H-misling var det venstre side…det er jo også der man chipper
Jeg vil lade hende få ro OG hvis du kan få vished hvad det er OG det er det jeg skriver, så eventuelt få hende til en kattemassør…hos os gjorde det underværker. Så meget det kunne ses fra behandling til behandling
I 3 uger (håber jeg, jeg husker ret) var jeg afsted med hende mandag, onsdag og fredag til en massør og det var GULD værd.
Der har INTET været efterfølgende med hende[/quote]

Vi skal afsted til dyrlægen igen i morgen, så må vi se hvad de så siger.
Jeg kan ihvrtfald ikke se nogen bedring endnu efter den indsprøjtning hun fik i dag.

Jeg vil gerne det med kattemassage, men tror det bliver umuligt at finde en i miles omkreds.
Jeg vil bare at hun skal blive glade Line pigen igen.

Den indsprøjtning har ingen indflydelse på hendes adfærd som det er nu, HVIS det er nervebetonet, det hun fejler.
Det kan kun tiden hele OG den føromtalte massør.
Mange klinikker har en massør i baglandet…prøv at forhør dig.
Det kan forkorte tiden IGEN hvis det er som hvad vi oplevede.
Men vær’ sikker i diagnosen INDEN
I vort tilfælde så vi det jo ske
h-misling bliver 6 år her d. 6. nov. og der har INTET været…håber det samme for Linepigen :kryds:

[quote=Coon Danica;280585]Vi skal afsted til dyrlægen igen i morgen, så må vi se hvad de så siger.
Jeg kan ihvrtfald ikke se nogen bedring endnu efter den indsprøjtning hun fik i dag.

Jeg vil gerne det med kattemassage, men tror det bliver umuligt at finde en i miles omkreds.
Jeg vil bare at hun skal blive glade Line pigen igen.[/quote]

:kryds::kryds::kryds:

Kan det ikke bare være en nerve der er kommet i klemme ?

Jeg har selv for mange år siden haft det ondeste hold i ryggen, og der kunne jeg heller ikke mærke mit ene ben, det var noget med iskiasnerven.

Jeg vil tage hende med i min aftenbøn i aften.

:bebe::bebe::bebe:

[quote=kamikaze;280591]Den indsprøjtning har ingen indflydelse på hendes adfærd som det er nu, HVIS det er nervebetonet, det hun fejler.
Det kan kun tiden hele OG den føromtalte massør.
Mange klinikker har en massør i baglandet…prøv at forhør dig.
Det kan forkorte tiden IGEN hvis det er som hvad vi oplevede.
Men vær’ sikker i diagnosen INDEN
I vort tilfælde så vi det jo ske
h-misling bliver 6 år her d. 6. nov. og der har INTET været…håber det samme for Linepigen :kryds:[/quote]

Jeg håber sådan at det er en nerve.

Vi vil ikke gøre noget før vi er sikker.
I morgen vil vi bede vores dyrlæge kontakte Stig Feldballe, og vil de ikke det må vi selv prøve at opsøge ham.

Noget andet er at jeg også tænker på om hun sådan kan tåle bare at ligge hele tiden, jeg vender hende selvfølgelig af og til og går på potten med hende, men ellers ligger hun bare.
Men ro til kroppen er vel bedst?

Umiddelbart vil jeg tro der skal ro til…dog ikke mere end hun holdes igang muskulært.
Så længe der ikke er stillet en sikker diagnose er intet sikkeret eller de rigtige råd.

Hvis det er begge ben kunne man godt få den tanke det er ryggen der er galt med.
I vores tilfælde var det venstre side der var involveret.

Jeg tror ikke et røntgenfoto kan vise noget, men måske en scanning kan.

Findes der dyrlæger der har MR eller CT scannere, som man har i menneskeverdenen?
Hvad med KVL (LIFE)?
Måske de vil stille deres ekspertise til rådighed.

[quote=kamikaze;280631]Umiddelbart vil jeg tro der skal ro til…dog ikke mere end hun holdes igang muskulært.
Så længe der ikke er stillet en sikker diagnose er intet sikkeret eller de rigtige råd.

Hvis det er begge ben kunne man godt få den tanke det er ryggen der er galt med.

Findes der dyrlæger der har MR eller CT scannere, som man har i menneskeverdenen?
Hvad med KVL (LIFE)?
Måske de vil stille deres ekspertise til rådighed.[/quote]

Jo det er begge hendes bagben som ikke vil lystre.
Jeg vil se hvad vores dyrlæge kan gøre mere i morgen, ellers må vi finde andre som kan noget mere.

Hvis det er hendes hofter vil de kunne ses på røntgen.
UHA det kan både være det ene og andet.
HÅÅÅBER det er ingenting som blot skal tage tid og hun bliver fin igen.

Hvordan har hun været bevægemæssigt ind til nu.
Hvodan ser det ud når hun hopper op på eksempelvis køkkenbordet.
1: ligner hun en kat der tager sig sammen til springet?
2: en kat der god kan hoppe der op men det er ikke speciel elegant
eller
3: en kat der vupti nærmest lander en halv meter over bodets overflade

[quote=kamikaze;280631]Umiddelbart vil jeg tro der skal ro til…dog ikke mere end hun holdes igang muskulært.

Hvad med KVL (LIFE)?
Måske de vil stille deres ekspertise til rådighed.[/quote]

Ved at min dyrlæge får besøg af en MR-scanner hver 3 uge, så det er der sikkert også andre dyrlæger der får.

God bedring til Line

Uh god bedring til hende.

Jeg kan slet ikke finde rundt i alt det, det kan være. Det kan være lige fra det værste til noget der kan gå over. Ville ønske jeg kunne give bedre råd.

:frowning: Men god bedring til hende.

[quote=kamikaze;280643]Hvis det er hendes hofter vil de kunne ses på røntgen.
UHA det kan både være det ene og andet.
HÅÅÅBER det er ingenting som blot skal tage tid og hun bliver fin igen.

Hvordan har hun været bevægemæssigt ind til nu.
Hvodan ser det ud når hun hopper op på eksempelvis køkkenbordet.
1: ligner hun en kat der tager sig sammen til springet?
2: en kat der god kan hoppe der op men det er ikke speciel elegant
eller
3: en kat der vupti nærmest lander en halv meter over bodets overflade[/quote]

Hendes hofter så fine ud på billederne.
Hun er også en rigtig klatretøs som springer let og elegant og jo højre jo bedre.

Ligger lige et par klatrebiller af hende ind