Mad i februar

Jeg har altid været mere vild med pære end æbler og jeg synes toppen bliver så smuk…

Men ups nu står der en tærtedej i køleskabet

For vi har nogle godt modne pærer, så Birgitte jeg giver gerne et stykke tærte i aften (dog med flødeskum, da det er det jeg har hjemme)

2 Synes om

Jeg skal have durum med kebab :yum::clap:

Hver dag er fiskefrikadelledag … og i morgen er det jo det osse” som et gammelt, Dansk ordsprog siger :+1:

Namme :slightly_smiling_face:

God aften og god weekend :+1:

Før i tiden fik vi ofte et fad med skåret frugt fra kantinen, når vi holdt møder (den slags er for længst sparet væk). Det skete slet ikke så sjældent, at de havde skåret det med en kniv eller på et skærebræt, der havde været brugt til løg. Sådan et stykke banan med løgsmag - det holder bare ikke. For slet ikke at tale om, hvad det sagde om hygiejnen i kantinen …

1 Synes om

I går var det officielt pandekagedag, så selvfølgelig fik vi pandekager til aftensmad :slight_smile:

vi er mega sunde :slight_smile:

3 Synes om

Det er da først på tirsdag?

1 Synes om

Det er fuldstændig korrekt - lissom bacon :ok_hand:

1 Synes om

:ahhhhhhh: …har ingen perleløg…:hmpf:

I aften står den på burger (uden bolle) men med ét tort salatblad omkring. :hoho: LCHF burger er bare såååå mums!

Ved ikke hvad menuen står på i aften, ved bare at jeg skal have rætti gooood mad :yum::yum::yum:

Morten er til herrefrokost, så han kommer næppe hjem til aftensmad. Derfor bliver det nok til noget rugbrød - hvilket jeg elsker :slight_smile:

Venligst
Dorthe

det havde Rema så…Netto havde 4 slags rødbeder, 4 slags syltede agurker, 5 slags syltede oliven…og perleløg er udgået af sortimentet …bolchebutik …

1 Synes om

Igen i dag bliver det lasagne fra fryseren - hjemmelavet og gemt til “dårlige tider” som det er lige nu med en hånd der driller.

I går fik vi brasede kartofler med hhv. stegt laks og blandet salat.
:potato::fish::green_salad:

I dag har det været bagedag, så det blev gulerodsboller med ost og gammeldags marmorkage til dessert
:bread::cheese::cake:

Ja der er hvedeprotein i. Det er der desværre i rigtig meget vegetarisk/veganske produkter.
Derfor har jeg også været skeptisk ved at bruge dem. Men selvom jeg har gluten intolerance, har jeg ikke haft problemer med at tåle diverse produkter.
Men har du en rigtig hvede- eller gluten allergi, er det ikke sikkert du tåler det. Vær i hvert tilfælde forsigtig med det.

Grillede kyllingesticks med ris, hummus, tzatziki og fladbrød fra den lokale biks. Mums. Altid en sikker vinder.

Fryse pizza.

resten af cul8n - den var i øvrigt pudset rigtig pænt…brasede & brune tøfler, grillede champignoner, lidt salat m peberrod…æblekage med flødeskum…

I aften står den på Stegt flæsk med persillesovs samt. blomkålsris. :savle:

blomkålsris?